جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت
سرخط خبرها

داوری والیبال خراسان اُفت کرده است

  • کد خبر: ۷۴۰۳
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶
داوری والیبال خراسان اُفت کرده است
پای حرف‌های حمید جوان‌بخت، پیش‌کسوت داوری والیبال مشهد
مرد همیشه حاضر در همه صحنه‌های والیبال خراسان، داور است. داوری که سال‌ها در جدال روی تور والیبالیست‌ها، به عدالت سوت زده و هنوز از تک‌اشتباهاتش در روز‌هایی که ویدئوچک به داد این ورزش نرسیده بود، عذاب وجدان دارد. حمید جوان‌بخت، میهمان این هفته «دوشنبه‌ها با موسپیدان قضاوت» است. او از درد و دل‌هایش برای داوری استان و خاطرات شیرین ایستادن بر کرسی داوری روی تور والیبال می‌گوید.

به وقت تولد
۱۶ مرداد ۱۳۴۱ در محله چهارراه بی‌سیم مشهد به دنیا آمدم. ۵ برادر و یک خواهر هستیم و جالب است بدانید که همه اهل والیبال بودیم. می‌توانم بگویم در یک خانواده ۱۰۰ درصد والیبالی به دنیا آمده و بزرگ شدم.

شغل در کنار داوری
کارمند دانشگاه علوم پزشکی بودم و سال ۱۳۹۰ بازنشسته شدم. البته دوباره از سوی دانشگاه دعوت به کار شدم. الان هم مربی تیم والیبال کارکنان دانشگاه علوم پزشکی هستم.

دوران داوری
والیبال را از آموزشگاه‌ها شروع کردم و در باشگاه‌هایی مانند رضا و چین‌چین هم بازی کردم. نخستین داوری‌ام را در بازی بین سیم الکتریک و کارتن مشهد انجام دادم. به اصرار مهدی‌زاده که از داوران پیش‌کسوت و باسابقه خراسان بود، این بازی را در حالی داوری کردم که هنوز کارت داوری نداشتم. مدارج را یک به یک گذراندم و به‌عنوان داور ملی، در سوپرلیگ استان و لیگ دسته یک که همان لیگ برتر بود، داوری کردم. سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۹۴ داوری کردم و در این سال کنار رفتم.

مهم‌ترین داوری
فینال ادارات بین راه‌آهن و بانک صادرات بود که داوری کردم. بازی مهمی بود و یادم می‌آید آن موقع دلقندی هنوز بازی می‌کرد.

اشتباه مهم در داوری
پیروزی تهران با تیم خراسان در لیگ دسته یک بازی داشتند و تابعی، از والیبالیست‌های خوب آن موقع، در تیم پیروزی بود. یک صحنه او آبشاری زد و توپ روی خط جا گرفت، اما من یک لحظه به اشتباه پرچم را بالا بردم. هنوز هم هرگاه تابعی را می‌بینم، می‌گوید یادت است آن پرچم را اشتباه زدی؟!

بهترین داور استان
همه داوران ما خوب هستند، اما مهدی‌زاده و قاسم سیستانی را شاخص‌تر می‌دانم.

تفاوت داوری امروز و گذشته
از نظر فنی، داوران ما الان خیلی پیشرفت کردند. امروز داوران ما هم در موضوع زبان، فوق‌العاده پیشرفت کرده‌اند و هم به سبب فناوری و اینترنت، کاملا به‌روز هستند. البته امروز داوری‌ها با وجود ویدئوچک سخت‌تر شده است. ما در گذشته این حجم اعتراض از سوی بازیکنان زیر تور را نداشتیم، اما امروز بازیکنان با هر سوت زیر تور، به سمت داور حمله می‌کنند و این اصلا خوب نیست.

حال و روز داوری استان
داوری والیبال ما خیلی اُفت کرده است. این را از آن جهت می‌گویم که همان‌اندازه که بازیکنان ما در والیبال رشد می‌کنند، داوران ما هم باید دیده شوند. ما داوران خوبی داریم، اما حقیقت آن است که فدراسیون آن‌ها را به کار نمی‌گیرد. البته که هیئت باید در این زمینه تلاش کند تا زمینه استفاده از داوران خراسانی در فدراسیون فراهم شود، اما فدراسیونی‌ها هم، چون بیشتر خراسانی هستند می‌خواهند پارتی‌بازی نشود، کار بدتر می‌شود!

عایدی از داوری والیبال
برای من فقط عشق بوده است. ما نه دنبال پولش بودیم و نه آن را به چشم شغل می‌دیدیم.

درد دل
گلایه من از فدراسیون است. فدراسیون باید به همه استان‌ها به یک شکل نگاه کند و فقط توجهش به یکی دو استان نباشد..
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->