رسانه‌های فلسطینی: تنها ایران می‌تواند در چند دقیقه معادله را عوض کند سلوان مومیکا، فرد عامل اهانت به قرآن در نروژ کشته شد (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید
سرخط خبرها

گروسی مدیرکل جدید آژانس انرژی اتمی

  • کد خبر: ۷۹۰۱
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۹
گروسی مدیرکل جدید آژانس انرژی اتمی
رافائل گروسی، نامزد آرژانتینی، روز سه‌شنبه با رأی دوسوم اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌عنوان مدیرکل این نهاد انتخاب شد. وی توانست رأی ۲۴عضو از ۳۵عضو شورای حکام را به دست آورد و کورنل فروتا، رقیب رافائل گروسی و سرپرست موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در این رأی‌گیری موفق به جلب حمایت ۱۰عضو شورای حکام شد. بر این اساس گروسی ۵۸ ساله جایگزین آمانو، رئیس فقید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شده است. وی که با آمانو به تهران هم سفر کرده بود، یک دیپلمات باسابقه در عرصه دیپلماسی هسته‌ای است. او از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ دارای سمت‌هایی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بود و پس‌ازآن هم به‌عنوان سفیر آرژانتین در این نهاد معرفی شد. گذشته گروسی نشان می‌دهد که رویکرد سخت‌گیرانه‌ای در قبال ایران دارد و پیش‌تر خواستار بازرسی بیشتر از فعالیت هسته‌ای ایران شده بود، اما این‌بار اعلام کرده است که درباره ایران بی‌طرف عمل خواهد کرد. این در حالی است که هم‌زمان روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش داده رافائل گروسی از سوی آمریکا حمایت می‌شود و با لابی‌گری این کشور انتخاب شده است.
بااین‌حال شاید برای ایران بهتر بود آقای فِروتا، سرپرست کنونی آژانس، به‌عنوان مدیرکل جدید انتخاب می‌شد؛ زیرا او یک متخصص اتمی از کشور رومانی است که کمتر وارد بازی‌های سیاسی مرسوم در آژانس می‌شد، اما ۲۴کشور از ۳۵کشور عضو شورای حکام ترجیح دادند زمام امور این نهاد بسیار تأثیرگذار بر صحنه اتمی جهان در ۴ سال آینده را به یک سیاستمدار بسپارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->