حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است
سرخط خبرها

دفع ۳۳ میلیون حمله سایبری به ایران در سال گذشته

  • کد خبر: ۷۹۰۶
  • ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۶
دفع ۳۳ میلیون حمله سایبری به ایران در سال گذشته
روز گذشته محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان که برای شرکت در اجلاس هوشمندسازی قطر و همچنین اجلاس منطقه‌ای کنفرانس امنیتی مونیخ با موضوع امنیت سایبری به دوحه سفر کرده است، با حضور در جلسه وزرای کشور‌های حاضر در این کنفرانس، گفت: تهدیدات سایبری امروز امنیت شهروندان و طیف گسترده‌ای از خدمات مربوط‌به زندگی شهروندان را تهدید می‌کند. یک‌جانبه‌گرایی و توسل به تحریم، تهدیدی علیه امنیت بین‌المللی در عرصه سایبری است و استفاده از مکانیزم‌های چندجانبه‌گرایانه راه‌حل مشکلات امنیت سایبری در جهان به شمار می‌رود. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات، آذری‌جهرمی با اعلام مشارکت و حمایت ایران از روند مباحث موسوم به «گروه باز» در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: ایران به نقش‌آفرینی مؤثر خود در شکل‌دهی به ابتکارات بین‌المللی در عرصه امنیت سایبری ادامه می‌دهد.
او در ادامه به تشریح اقدامات انجام‌شده در کشور برای مقابله با حملات سایبری پرداخت و در این زمینه بیان کرد: ایران به‌عنوان یکی از قربانیان حملات سایبری، پوشش دفاعی خود را در‌برابر این حملات از‌طریق سامانه «دژفا» ارتقا داده است. براین‌اساس توانستیم ۳۳میلیون حمله سایبری در یک سال گذشته را دفع کنیم.
به گفته وزیر ارتباطات ایران، سامانه‌های دژفا شامل ۱۰‌سامانه مجزا و وابسته به هم است؛ سامانه‌هایی که مانند دژی محکم، کشور را از حملات سایبری تا‌حدود بسیار زیادی محافظت می‌کند. این سامانه‌ها با هدایت و فرماندهی مرکز ماهر (مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخداد‌های رایانه‌ای) در کشور بومی‌سازی و راه‌اندازی شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->