معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

مدرسه دوست کجاست؟

  • کد خبر: ۸۰۷۱
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹
مدرسه دوست کجاست؟
ماجرای ویدئوی داغ همسر حدادعادل چیست؟

ایمان فروزان نیا - خاطرات مدرسه را در ذهنتان مرور کنید. چقدر از فضای مدرسه راضی بودید؟ آیا شما هم دوست داشتید مدرسه تان آن طور می‌بود که خودتان می‌خواستید؟ عجب آرزوی محالی، نه؟ البته نه برای همه. مگر نشنیده اید که حدادعادل برای پسرش مدرسه غیرانتفاعی تاسیس کرده است، آن هم مدرسه‌ای که باب دلش باشد؟ اگر این خبر داغ را که بعد از صحبت‌های همسر حدادعادل در شبکه ۴ به سوژه داغ فضای مجازی تبدیل شده است، شنیده اید یا حتی اگر همین جا از موضوع مطلع شده اید، ادامه این مطلب را به دقت بخوانید؛ چون ماجرا همیشه آن طوری نیست که در فضای مجازی نقل می‌شود.


ماجرا از کجا شروع شد؟
ماجرا از پخش و انتشار بریده‌ای از صحبت‌های دکتر طیبه ماهروزاده، در برنامه زاویه شبکه ۴ شروع شد.
طیبه ماهروزاده، استاد دانشگاه الزهرا و همسر غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان ادب فارسی، است و در آن برنامه به عنوان میهمان شرکت کرده بود. او در بخشی از حرف هایش گفت با اینکه مخالف جدی مدارس غیرانتفاعی است، مجبور به تاسیس مدرسه غیرانتفاعی شده؛ چون وقتی پسرش به سن دبیرستان رسیده و می‌خواسته به رشته علوم انسانی برود، مدرسه مناسبی برایش پیدا نکرده اند.
این صحبت خیلی زود با واکنش‌های تند کاربران فضای مجازی و انتقاد‌های گسترده روبه‌رو شد: «گویا مدرسه‌های کپری سیستان وبلوچستان فول آپشن بودن که به فکرشون نبودین برای این بچه‌ها هم مدرسه تاسیس کنید یا چی؟!»، کاربر دیگری نوشته بود: «سال۲۰۱۶، انتقادات از دیوید کامرون، نخست وزیر وقت بریتانیا، به دلیل فرستادنِ فرزندش به مدرسه غیرانتفاعی به جای مدرسه دولتی، تا اندازه‌ای بالا گرفت که او مجبور به عذرخواهی شد. در نظام سرمایه داری، نخست وزیر به خاطر فرستادن بچه ش به مدرسه غیرانتفاعی بازخواست می‌شه، اما در کشور ما مسئولین به خاطر بچه شون، مدرسه غیرانتفاعی تاسیس می‌کنند! حرفی باقی می‌مونه؟»، برخی کاربران هم انتقادهایشان را با شوخی مخلوط کرده بودند؛ مثل کاربری به اسم محبوبه که نوشته بود: «‏بترسید از روزی که مادرم بیاد توئیتر و ببینه چقدر بی ادبید و خودش برام یه توئیتر بسازه».

اصل ماجرا چیز دیگری است
انتقاد به حدادعادل و همسرش رفتار درستی است اگر حقیقت فقط آنچه باشد که در آن ویدئوی بریده شده گفته شده است، ولی حقیقت ماجرا این است که حدادعادل و همسرش، موسسه فرهنگ را بعد از فارغ التحصیلی پسرشان از دبیرستان راه اندازی کرده اند. این موضوعی بود که خیلی‌ها مثل حسام الدین آشنا هم در توئیتر به آن اشاره کردند و نوشتند: «سیاسی کاری نکنید؛ حدادعادل برای فرزندش مدرسه نزده است». بعد از این هیاهو، طیبه ماهروزاده هم توضیح داد که نه تنها راه اندازی مدرسه بعد از فارغ التحصیلی پسرشان بوده است، بلکه مدارس دولتی فرهنگ (که نزدیک به ۱۰۰ مدرسه در کشور را شامل می‌شود) هیچ ارتباطی با موسسه غیرانتفاعی فرهنگ ندارد.

کمی پاسخگویی هم بد نیست
البته همه انتقاد‌ها به صحبت‌های همسر حداد عادل هم بیراه نبود، برخی کاربران حرف‌های ماهروزاده را دلیلی بر ناکارآمدی سیستم آموزشی کشور دانسته بودند و پرسیده بودند کسانی که در تدوین کتب و دروس مدارس دخیل هستند و جایگاه بالای مدیریت فرهنگی دارند چرا به جای اصلاح سیستم، کار آسان‌تر را انتخاب کرده‌اند و مدرسه باب دل خودشان را ساخته‌اند؟ اگر نقصی وجود دارد، باید برای همه اصلاح شود نه در یکسری مدرسه خاص و به نیت افراد خاص. این سوالی است که ماهروزاده در برنامه شبکه۴ هم برای آن جوابی نداشت و بیشتر خودش را در موضع مطالبه می‌دید تا پاسخگویی.
البته واکنش‌ها به اظهارات همسر غلامعلی حداد عادل فقط به موضوع چرایی تاسیس مدرسه غیر انتفاعی محدود نشد و تردید در نحوه گرفتن زمین برای مدرسه مذکور هم به بحثی داغ در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد. تا جایی که سید امیر حسین فتاح، فرزند پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان، در توئیتر مدعی شد: «مدرسه آقای حداد برای بنیاد مستضعفان است که سالهاست اجاره‌ای بابت آن پرداخت نشده، حتی به بهانه آن زمینی از آقای قالیباف به بهای مفت خریداری و تغییر کاربری شده است...». برخی کاربران نیز بر اساس این توئیت، خواستار پیگیری از سوی پرویز فتاح شدند که سید امیر حسین فتاح در پاسخ این طور نوشت: «در حال پیگیری است، البته از خیلی وقت پیش...»
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->