نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند
سرخط خبرها

احتمال برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در ۸ شهرستان/گلایه معاون سیاسی استانداری از «احزاب کاغذی»

  • کد خبر: ۸۳۹۸
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
احتمال برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در ۸ شهرستان/گلایه معاون سیاسی استانداری از «احزاب کاغذی»
حسن جعفری پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد انتخابات استان: چهارمین جلسه ستاد انتخابات با حضور اعضای ستاد انتخابات برگزار شد و طبق ماده ۷، انتخابات باید به سه شکل مستقیم، عمومی و رأی گیری مخفی برگزار شود.
به گزارش شهرآرا نیوز، معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ستاد انتخابات استان تمهیداتی را برای برگزاری بهتر برنامه ریزی کرده، اذعان کرد: نکته اصلی بحث آموزش است، گام اول، آموزش مجریان و دست اندرکاران است که همه فرمانداران و بخشداران در حال آموزش هستند حتی خراسان رضوی از فرمانداران و بخشداران سایر استان‌ها نیز میزبانی می‌کند.

وی با اشاره به گام دوم آموزش در خصوص آحاد مردم، بیان کرد: تا زمان انتخابات با استفاده از رسانه‌ها این آموزش را در ختیار مردم قرار می‌دهیم و روند اجرای قانون انتخابات را بر اساس بند‌های ۱۸ گانه ابلاغی پیگیری می‌کنیم تصمیماتی در حوزه پشتیبانی برای نیازمندی حوزه امکانات و نیروی انسانی را طراحی کرده ایم و در گام سوم این افراد شناسایی شده اند.

جعفری از احتمال برگزاری انتخابات رایانه‌ای در ۸ شهرستان استان خبرداد و عنوان کرد: مثل دوره قبل احراز هویت همچنان رایانه‌ای خواهد بود و در توافق‌های اولیه شاید در هشت شهرستان به صورت کاملا الکترونیک انتخابات را خواهیم داشت، اما این موضوع در مشهد با توجه به شرایط بعید به نظر می‌رسد.

رئیس ستاد انتخابات استان ابراز کرد: در حوزه انتخابات انتظارات ویژه‌ای داریم که می‌بایست رسانه‌ها به ما کمک کنند تا گفتمان انتخابات را به عنوان گفتمان ملی در سطح جامعه و حوزه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی تسری دهیم، اصول و موازین اخلاقی رقابت‌های انتخاباتی احصا شود و تاکید ویژه‌ای بر حق الناس بودن رأی مردم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک ترکیب هیأت‌های اجرایی نیز مشخص می‌شود، تصریح کرد: انتظار داریم سلایق و جریان‌های مختلف سیاسی حضور پیدا کنند و این تعهد داده می‌شود این اتفاق رقم بخورد چرا که بحث مشارکت نکته بسیار مهمی است که به توسعه مشروعیت و افزایش اقتدار ما و حفظ منافع ملی و توسعه حقوق شهروندی کمک شایانی می‌کند.

جعفری با اشاره به برخی از آمار‌های انتخاباتی استان، یادآورشد: ۱۸ کرسی نمایندگی در ۱۲ حوزه انتخابیه، ۱۲ فرمانداری مرکز، ۱۷ فرمانداری و ۴۴ بخشداری به صورت مستقل به عنوان حوزه‌های فرعی کار اجرایی را برگزار می‌کنند و ۶۳ عضو در ذیل هفت کمیته در بحث انتخابات مشارکت دارند که این تعداد نسبت به دوره قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: حضور بانوان سه برابر شده که جزو طیف جوان هستند و با توجه به دوره قبل که در دهمین دوره ۳ هزار ۵۰۸ شعبه انتخاباتی و ۴ هزار ۵۷۳ صندوق داشتیم این آمار نیز ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به میانگین مشارکت ۶۰ درصدی مردم در انتخابات دوره قبلی مجلس، بیان کرد: در حوزه عوامل نظارت و اجرایی تعداد نفرات ۶۳ هزار نفر بوده که در این دوره پیش بینی می‌شود ۷۵ هزار نفر در حوزه نظارتی و اجرایی حضور داشته باشند، تعداد داوطلبین تصدی کرسی مجلس ۸۵۵ نفر بوده که ۱۰۸ نفر خانم و ۷۴۷ نفر آقا بوده اند که از مجموع این افراد ۸۱۴ نفر تایید و ۳۱ نفر احراز صلاحیت نشدند.

جعفری با اشاره به برگزاری جلسات مستمر شورای مشورتی سیاسیون و خانه احزاب، عنوان کرد: مطالبات متعدد را رصد کردیم، انتظارات احزاب از حوزه استانداری مورد تبادل نظر قرار گرفت و تصمیم بر این شد احزاب حضور پر رنگ تری را داشته باشند، اما دغدغه‌ها باید با واقعیت‌ها تطبیق داده شوند.

رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به آسیب شناسی در خصوص اشکالات انتخابات‌های دوره قبل، تصریح کرد: در دوره قبل صندوقی که ظرفیت هزار و ۵۰۰ تعرفه داشت را ۲ هزار و ۷۰۰ برگه رای اخذ کرده بودند که این موضوع مشکلاتی را در تمام مراحل ایجاد می‌کرد، در این دوره در یک نقطه دو صندوق تدارک دیده شده تا در سرعت و کیفیت کمک شود.
 
وی افزود: آغاز فرآیند انتخابات ۱۰ آذرماه است، بنای همه آموزش‌ها این است انتخابات کاملا الکترونیک در تمام حوزه‌های استان باشد این آموزش را به مجریان داده ایم و در فرمانداری مشهد حتی اگر اعلام کنند فردا انتخابات است تمام آمادگی‌ها وجود دارد.

رسانه‌ها احزاب کاغذی را به چالش بکشند
جعفری با انتقاد از ورود پول‌های به اصطلاح کثیف در انتخابات مجلس، اظهار کرد: این موضوع امری خلاف قانون است، دستگاه‌های برخورد کننده با این موضوع مشخص است و دستگاه ما در حوزه برخوردی فرایندی ندارد چرا که اجازه برخورد را نداریم.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری خراسان رضوی در پاسخ به گلایه خبرنگار فارس مبنی بر فعالیت کاغذی برخی احزاب، خاطرنشان کرد: گلایه بنده نیز در دیدار با خانه احزاب نیز این بود برخی از احزاب در مقاطع خاص سهم خواهی می‌کنند، اما در روز‌های دیگر فعالیتی ندارند، طبق قانون نمی‌توانیم جلوی فعالیت را بگیریم، اما از رسانه‌ها می‌خواهیم این موضوع را به چالش بکشند.

وی با اشاره به آمار مدیرانی که برای حضور در انتخابات استعفا داده اند، تصریح کرد: ۱۵ نفر در استان و چهار نفر در خارج استان استعفا داده اند، اما الزامی برای ثبت نام نسبت به آن‌ها نیست حتی برخی گفته اند ثبت نام نمی‌کنند.

حمایت معاون سیاسی استانداری از فرماندار مشهد
جعفری با اشاره به برخی نواقص دوره قبلی انتخابات، بیان کرد: توزیع‌های تعرفه و صندوق استانداری بخشی بر اساس آمار‌های جمعیتی است در انتخابات ۹۶ در حوزه تعرفه‌ها دغدغه‌ای مطرح شد که تعرفه کم است با توافقی که با دوستان نظارتی شده در نزدیک‌ترین مکان توزیع تعرفه‌ها را منتقل کنیم تا دغدغه‌ها کمتر شود.

رئیس ستاد انتخابات استان افزود: در حوزه انتخابات رسیدگی به تخلفات شعبه و رئیس آن مشخص است که شرح وظایفی دارد در حوزه فضای حقیقی و مجازی دغدغه این است برخی در فضای مجازی نظریاتی را مغایر با مردم انجام می‌دهند قرار شد دستگاه‌های نظارتی و امنیتی این موضوع را بررسی کنند تا به راهکاری قانونی برای برخورد دست پیدا کنیم.

وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر بومی نبودن و عدم مشخص بودن سابقه فرماندار مشهد، گفت: آقای هاشمی با انتخابات بیگانه نیست ۳۰ انتخابات را برگزار کرده و از رده‌های پایین نیز پیشرفت کرده، آمادگی حوزه مشهد در این حد است که فردا هم حتی انتخابات را مطرح کنند، مشکلی ندارد.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->