پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

نان به نرخ روز شد

  • کد خبر: ۸۵۲۵
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۲
نان به نرخ روز شد
نرخ جدید نان در حالی اعلام شد که بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها نان سنگک در مشهد گران‌تر از تهران است
فروزانفر| سرانجام نرخ جدید نان در مشهد اعلام شد. نرخنامه جدید از سه شنبه هفته گذشته باید در تمام نانوایی‌های شهر نصب و فروش نان بر اساس آن انجام می‌شد. در حالی که نرخ نان در برخی شهر‌ها از جمله تهران ابتدای مهرماه افزایش یافته بود، اعلام نرخ جدید نان در مشهد چندین بار به تعویق افتاده بود. روزنامه شهرآرا نیز در چند گزارش با عنوان «داغ گرانی نان روی دست مردم» و «قیمت جدید نان به زودی اعلام می‌شود» در مهرماه به این موضوع پرداخت. نرخ جدید نان در مشهد افزایشی ۳۰ درصدی داشته و اکنون مشهدی‌ها باید نان را بر اساس نرخ جدید که در جدول آمده است تهیه کنند. بررسی‌های شهرآرا درباره قیمت نان نشان می‌دهد میانگین قیمت هر کیلوگرم نان یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای در مشهد به ترتیب ۱۸۱۱ تومان و ۲۴۱۷ تومان است. در تهران میانگین قیمت هر کیلوگرم نان یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای به ترتیب ۲۱۵۹ تومان و ۳۲۶۶ تومان است.
این آمار نشان می‌دهد همان طور که پیش از این شهرآرا در گزارش‌های خود نوشته بود، قیمت نان در مشهد حدود ۲۰ تا ۳۵ درصد ارزان‌تر از تهران است. مقایسه نرخنامه نان مشهد و تهران نیز نشان می‌دهد که انواع نان در مشهد ارزان‌تر از تهران است. با این حال، جای تعجب است که چرا نان سنگک در مشهد از میانگین نرخ نان در مشهد بسیار گران‌تر است به شکلی که حتی قیمت نان در تهران را نیز پشت سر گذاشته است.
نان سنگک مشهد گران‌تر از تهران هر یک کیلوگرم نان دولتی سنگک در مشهد ۲۳۸۰ تومان و در تهران ۲۱۴۲ تومان است. همچنین هر کیلوگرم نان سنگک نیمه یارانه‌ای در مشهد و تهران به ترتیب ۳۳۳۳ تومان و ۳۲۱۴ تومان است. این موضوع را با مسئول اداره بازرسی اتاق اصناف مشهد در میان گذاشتیم.
امیر دلداری در این باره گفت: تعیین نرخ نان بر عهده کارگروه آرد و نان استان و رئیس این کارگروه استاندار است. البته شرایط تهران را نمی‌توان با مشهد مقایسه کرد. وی افزود: مسئولیت ما نظارت بر اجرای دقیق نرخ است و این موضوع را از مسئول کارگروه آرد و نان مشهد باید بپرسید. از منظر ما اتفاق خوبی که رخ داده این است که نرخ نانوایی‌های نیمه یارانه‌ای نیز یکسان شده و اکنون مصرف کننده سردرگم نخواهد بود.
مسئول اداره بازرسی اتاق اصناف مشهد با اشاره به اینکه بازرسی از نانوایی‌های شهر را از روز چهارشنبه ۱۵ آبان آغاز کرده اند گفت: نانوایی‌های نیمه یارانه‌ای می‌توانند از سود خود بگذرند و برای جلب مشتری، نان را ارزان‌تر به دست مشتری برسانند، اما با فروش نان گران‌تر از نرخ تعیین شده برخورد می‌شود. بازرسی اتاق اصناف از نانوایی‌ها از روز چهارشنبه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. با برخی از متخلفان برخورد کرده ایم و گزارش اقداماتمان را به زودی اعلام خواهیم کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->