سرخط خبرها

انتخابات مجامع محله صاحب‌الزمان (عج)

  • کد خبر: ۸۵۶۶
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳
انتخابات مجامع محله صاحب‌الزمان (عج)
درراستای اجرای گام سوم تشکیل مجامع شورای اجتماعی محلات منطقه برگزار شد

زمانی - جلسه انتخاباتی مجامع ساکنان، کسبه، مساجد و تشکل‌های مردم‌نهاد محله صاحب‌الزمان (عج) در خانه کودک و شاهنامه برگزار شد. به‌گزارش شهرآرامحله، کارشناس اداره شورا‌های اجتماعی محلات مشهد در این جلسه اظهار کرد: شورای اجتماعی محلات نهادی مردمی است و باهدف افزایش مشارکت مردم و همچنین ایجاد مدیریت شهری در مقیاس محله‌ای فعالیت دارد تا از این طریق درراستای رفع نیاز‌ها و خواسته‌های مردم گام مثبتی بردارد. رضا شجاع افزود: شورای اجتماعی محلات در این دوره انتخابی است و اعضای شورای اجتماعی محله، رابطی میان مردم و مسئولان شهری محسوب می‌شوند. اگر طرح‌های اعضا در این دوره توجیه داشته باشد، به‌طور قطع از آن حمایت خواهد شد؛ همچنان‌که خیلی از مشکلات بدون نیاز به پول حل می‌شود و نیازمند هم‌بستگی مردم است. وی ادامه داد: علاوه‌بر نمایندگان مساجد، کسبه، مدارس و تشکل‌های مردم‌نهاد، نماینده ایثارگران و معلولان نیز در شورای اجتماعی محلات سهمیه دارند، اما در این محله نامزد وجود نداشته‌است. محمد صدر، کارشناس شورا‌های اجتماعی محلات منطقه، نیز در این جلسه بیان کرد: رئیس و نایب رئیس از میان اعضای شورای اجتماعی محله انتخاب می‌شوند. پس از انتخابات نیز کارگاهی برای اعضا برگزار خواهد شد.

رفع مشکلات مردمی
در ادامه، داوطلبان مجمع ساکنان به معرفی خود پرداختند.
صادق زارع‌زاده در معرفی خود اظهار کرد: ۱۵ سال است که در محله صاحب‌الزمان (عج) ساکن هستم و به کار خدمات تلفن همراه مشغول هستم. علی اکبر معماری، دیگر داوطلب این مجمع گفت: دانشجوی سال آخر مهندسی عمران و عضو هیئت هلال‌احمر هستم.
حسن دهلوی نیز بیان کرد: در رشته مهندسی ساختمان تحصیل کرده‌ام. در دوره قبل شورای اجتماعی محله نیز فعالیت داشتم و از هیچ تلاشی برای حل مشکلات مردم دریغ نکرده‌ام. جعفر علیزاده گلستانی، داوطلب دیگر گفت: ۳۳ سال سابقه معلمی می‌کنم و در کنار معلمی به نویسندگی نیز پرداخته‌ام. چندین کتاب به‌چاپ رسانده‌ام و با چند روزنامه نیز همکاری دارم. آنچه که در این شورا مهم است، حمایت مسئولان شهری از اعضای شورای اجتماعی محلات است تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم. زهرا تقویان نیز بیان کرد: مدرک کارشناسی دارم و دبیر بازنشسته آموزش‌وپرورش هستم. علیرضا غفوریان هم گفت: اکنون با مساجد در ارتباط هستم. آنچه که باید به آن توجه داشت، این است که از دیدگاه فکری، اجتماعی، اخلاقی و مذهبی لازم است که شهرداری خود را به مساجد نزدیک کند. زهرا ازمیریان‌مقدم، داوطلب دیگر این مجمع اظهار کرد: مدرک کارشناسی‌ارشد دارم و اکنون مربی مرکز مهارت‌آموزی حوزه علمیه هستم. مهدی قدسی ورزنده، یکی از داوطلبان مجمع و مدرس دانشگاه هم بیان کرد: چندین سال است که در زمینه دیدگاه‌های علمی قرآن مطالعه و تحقیق می‌کنم. قانونی باعنوان «توان ۱۰ در تبدیل ایده به اندیشه» وجود دارد و دارای قوانین و مراحلی برای عملی‌کردن فکر و رسیدن به نتیجه است و می‌توان آن را آموزش داد. عباس بهروزیان، دیگر داوطلب مجمع ساکنان هم گفت: کار‌های فرهنگی شهرداری خوب است، اما معضلات دیگری مانند حمل سگ در پارک‌ها و خیابان، طلاق، شلوغی اتوبوس‌ها و پارک ماشین‌ها در کوچه‌های باریک وجود دارد که باید به آن توجه شود و درباره آن فرهنگ‌سازی کرد.
فرناز هنری، نیز در این جلسه بیان کرد: کارشناسی شهرسازی و کارشناسی‌ارشد مهندسی طراحی شهری دارم و اکنون مدرس دانشگاه هستم. مشکلات هر محله با محله دیگر متفاوت است؛ بنابراین ابتدا باید مشکلات محله تبیین شود. همچنین اگر به بازگشتن به مفاهیم محله و ایجاد هم‌بستگی میان اهالی توجه کنیم، بخشی از مشکلات حل خواهد شد. داوود هروی، داوطلب دیگر گفت: شاغل هستم و امیدوارم بتوانیم با همکاری یکدیگر مشکلات مردم را رفع کنیم. انسیه حیدرزاده، یکی دیگر از داوطلبان نیز در این جلسه اظهار کرد: کارشناس‌ارشد رشته کارآفرینی از دانشگاه تهران و مشاور کسب‌وکار هستم. در پایگاه‌های بسیج، کارآفرینی و کسب‌وکار و همچنین مشاغل خانگی و بانوان نیز فعالیت دارم. فائزه معماری، دیگر داوطلب مجمع ساکنان در ادامه گفت: مدرک کارشناسی روان‌شناسی عمومی دارم و به‌عنوان آتش‌نشان داوطلب، عضو دوام ثامن و امدادگر در خراسان‌رضوی فعالیت دارم. مرتضی شاهیان، یکی دیگر از داوطلبان هم بیان کرد: دانشجوی ارشد هوش مصنوعی دانشگاه فردوسی هستم. موضوعی که باید به آن در محله توجه کرد، بحث‌های علمی و کاری و اشتغال برای جوانان محل است. مهدی احمدزاده نیز گفت: در زمینه امور آموزشی و فرهنگی فعالیت دارم و به این موضوع می‌توان در شورای اجتماعی محله نیز توجه کرد. پس از پایان معرفی داوطلبان مجمع ساکنان، مهدی احمدزاده، زهرا تقویان، علیرضا غفوریان از نامزد شدن در انتخابات صرف نظر کردند و پس از رأی‌گیری، زهرا ازمیریان به‌عنوان نماینده جوانان، فائزه معماری به‌عنوان نماینده بانوان، جعفر علیزاده، علی‌اکبر معماری، فرناز هنری و انسیه حیدرزاده به‌عنوان دیگر اعضای اصلی و مرتضی شاهیان و حسن دهلوی نیز به‌عنوان اعضای علی‌البدل معرفی شدند. پس از انتخابات مجمع ساکنان، انتخابات دیگر مجامع انجام شد. در مجمع مدارس فاطمه اکبرپور، در مجمع کسبه سیدمرتضی سیدی‌نصب، در مجمع مساجد طیبه خاکی و در مجمع تشکل‌های مردم‌نهاد عطیه فعال به‌صورت توافقی میان داوطلبان در هر ۴ مجمع انتخاب شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->