سرخط خبرها

دفاتر تسهیلگری بازوان توانمند شهرداری

  • کد خبر: ۸۶۱۱
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۳
دفاتر تسهیلگری بازوان توانمند شهرداری
معاون وزیر راه و شهرسازی از محله دروی بازدید کرد
معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مدیران شهری از محله دروی بازدید کردند.
سیدمحمد پژمان در حاشیه بازدید از محلات مورد هدف بازآفرینی شهر مشهد با قدردانی از تلاش‌های انجام شده از سوی شورای اسلامی شهر مشهد برای تسریع در روند بهبود زندگی شهروندان این محلات اظهارکرد: مهم‌ترین نمود این توجه مدیریت شهری مشهد را نیز می‌توان در تأسیس دفاتر تسهیل‌گری دانست که می‌توانند تأثیرات بسزایی را در جریان بازآفرینی شهری از خود برجای گذارند.
وی ادامه داد: با این حال هنوز انتظارات این محدوده‌های شهری و حجم کاری که باید در این عرصه‌ها انجام شود، بالاست و باید اقدامات متناسب با سازوکار‌های تعریف شده اجرایی شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به ایجاد سازوکار‌های هیئت‌های اجرایی برای تسریع در روند بازآفرینی متذکرشد: با این حال هنوز از این ظرفیت استفاده نشده است و باید به این موضوع نیز توجهی ویژه شود.
وی تولید مسکن پشتیبان را یکی از مهم‌ترین بخش‌های مبحث بازآفرینی دانست و بیان کرد: در همین راستا این واحد‌ها می‌تواند یا به طور موقت یا دائم از طریق تهاتر با ذی‌نفعان این موضوع در اختیار مردم قرار بگیرد که در این زمینه تاکنون کار ۲۳۰۰ واحد آغاز شده است.
پژمان به بازدید‌های خود از محلات طرق، گود فخار‌ها و دروی نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری مشهد انگیزه بسیار خوبی درحوزه بازآفرینی دارد و در همین راستا ایجاد دفاتر تسهیلگری می‌تواند کمک بسیار خوبی به مجموعه مدیریت شهری باشد.
وی تأکید کرد: همچنین برای جلوگیری از هم‌پوشانی‌های موجود به استانداری‌ها و دیگر سازمان‌ها اعلام کردیم که کار راه اندازی دفاتر فقط از طریق شهرداری‌ها انجام شود تا بتوانیم بهترین نتیجه را در این حوزه کسب کنیم.
حجت فرقانی نیز در حاشیه بازدید از دفتر تسهیلگری محله دروی اظهار کرد: طبق توافق‌های انجام شده مقرر شد که هرگونه کمک و حمایت و منابع مادی و معنوی به دفاتر تسهیلگری مختص شهرداری باشد که متولی دفاتر تسهیلگری است و دستگاه‌های اجرایی به راه‌اندازی دفاتر تسهیلگری اقدام نکنند.
شهردار منطقه ۳ در نحوه مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: طی دیدار امروز مقرر شد دستگاه‌هایی که به فعالیت در زمینه بازآفرینی علاقه‌مند هستند باید تنها از طریق شهرداری اقدامات خود را پیگیری و از موازی‌کاری خودداری کنند.
وی درباره نقش دفاتر تسهیلگری گفت: مدیران با اجرای طرح‌های بازآفرینی باید پیامی روشن به مردم برسانند که اجرای این طرح‌ها باعث رفع کاستی‌ها و باعث بهبود وضع اقتصادی مردم می‌شود و در نهایت رفاه را به همراه خواهد آورد، قطعا بهترین راه‌حل برای جذب شهروندان، آگاهی از منافع خودشان خواهد بود.
وی افزود: شهرداری منطقه ۳ مشهد با ظرفیت بالا در حوزه بازآفرینی اراضی ناکارآمد، دارای فرصت‌های کم نظیری برای سرمایه‌گذاری است که به همت دفاتر تسهیلگری، بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری باید طی فرایندی به بافت‌های کارآمد تبدیل شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->