انتخاب کرسی‌های محله تلگرد و کوی مهدی

  • کد خبر: ۸۶۱۳
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۶
انتخاب کرسی‌های محله تلگرد و کوی مهدی
نامزد‌های ۲ محله در یک روز با هم رقابت کردند
ندا معصوم
خبرنگار شهرآرا محله
شورا و مشورت از اقدامات آشنا برای رسیدن به تفاهم در زمینه‌های گوناگون است.

تجربه اولین حضور کوی مهدی
هفته گذشته مجمع انتخابات شورای اجتماعی ۲ محله منطقه درحالی انجام شد که نمایندگان کوی مهدی برای نخستین‌بار تجربه شرکت در این مجمع را پیدامی‌کردند. رقابت نمایندگان محله کوی مهدی و تلگرد در یک روز به پایان نرسید و انتخاب برخی از اعضا به دور دوم کشیده شد. محله تلگرد با استقبال زیاد نامزدها، زمان طولانی‌تری را برای معرفی و انتخاب نماینده‌ها به خود اختصاص داد. این درحالی بود که آمار نامزد‌ها در حوزه‌های مختلف هم زیاد و چشمگیر بود.

توانمندسازی گروه‌های مردمی
امیردادی، رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه، در ابتدای جلسه توضیحاتی داد: شورای اجتماعی برخاسته از دل مردم است و افراد دغدغه‌مندی را شامل می‌شود که توسعه و توانمندسازی گروه‌های مردمی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی و حمایت از افراد آسیب‌دیده و سالم‌سازی محیط زندگی و ارتقای سلامت اجتماعی را دنبال می‌کنند. وی یادآور شد: یکی از اموری که همیشه پیش روی شورایی‌ها بوده‌است، تعامل با اهالی محله است. تشکیل شورا‌های اجتماعی در محلات باعث شده‌است افراد در پاره‌ای از موضوعات به‌جای مراجعه به شهرداری، با صرف وقت کم به نماینده حاضر در محله‌شان مراجعه‌کنند. این حرکت در آغاز راه ممکن است با مشکلاتی همراه باشد، اما با رفع مشکلاتی که در آغاز هر حرکت دسته‌جمعی طبیعی است، آینده روشنی در انتظار محله‌ها خواهد بود.
امیردادی در جلسه انتخاباتی محله تلگرد از ظرفیت‌های موجود در آن، مثل بیمارستان و مرکز درمانی ۲۲ بهمن و کتابخانه محمدیه هم یاد کرد و گفت: علاوه‌بر این‌ها صنایع‌دستی‌ای مانند جاروبافی، این محله را از گذشته مشهور کرده‌است.

ثروتمند، اما ضعیف
پس از این سخنان نامزد‌های حاضر در جلسه انتخاباتی محله تلگرد هم بیان کردند، باتوجه به ظرفیت قدرتمندی، چون صنف جاروباف‌ها و صنایع‌دستی‌ای مثل حصیربافی، این منطقه نسبت به برخی از محله‌ها مانند ایثار و مفتح پیشرفت زیادی نداشته‌است و چرایی این موضوع باید در جلسه‌های شورا مطرح شود و برنامه‌ریزی کرد تا تلگرد هم آبادی‌اش به چشم بیاید.

مرکز صنایع‌دستی
ابراهیمی که ۱۸ سال سابقه کار فرهنگی در دبیرستان‌ها و مجموعه‌های آموزشی را دارد و مربی باشگاه کوه‌نوردی است، در این‌باره گفت: رشد سی‌متری طلاب، مفتح و ایثار چشمگیر است، اما این محدوده بدون امکانات فرهنگی است، درحالی‌که ظرفیت‌های زیادی دارد. ابراهیم ناظمی، خبرنگار بازنشسته ساکن محله، نیز به همین موضوع اشاره کرد و ادامه داد: باتوجه به اینکه مرکز یکی از صنایع‌دستی استان در این محدوده است، اما متأسفانه برنامه‌ریزی زیادی برا‌ی آن نشده‌است و طی این سال‌ها شاهد رشدی نبوده‌ایم؛ ضعفی که جلسه‌های شورا می‌تواند آن را برطرف کند.

مردم را روشن کنیم
اسماعیل یاوری‌مقدم، یکی دیگر از نامزدها، مسیر صحبت را عوض کرد و گفت: شورا موظف است مردم را با شهرداری و فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی‌اش بیشتر آشنا کند. وی ادامه داد: باید با زبان نرم و توضیح مناسب مردم را روشن کنیم. خیلی از آن‌ها از فعالیت‌های شهرداری بی‌خبرند یا آگاهی‌شان به این موضوع کم است و بیشتر تصورشان این است که شهرداری قصد گره انداختن در کارشان را دارد، درحالی‌که اگر بدانند چرا برای کاری که درحال انجام آن هستند اخطار می‌گیرند، قطعا موضع‌گیری‌هایشان کمتر خواهد شد.
سیدمحمد شفاعی‌مقدم، دبیر بازنشسته، هم با اشاره به تغییر و تحولات سریع جوامع و وفق نیافتن سریع مردم با تغییرات گفت: این موضوع تبعات بسیاری در اجتماع دارد که به کمک شورا می‌توان راه‌حل‌های مناسبی برای همراهی بهتر دانش‌آموزان با جامعه پیدا کرد. تعدادی دیگر از نامزد‌ها تأکیدشان بر روی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بود. آن‌ها یادآور شدند: هراندازه سرمایه به سمت مدارس سرریز شود، مشکلات اجتماعی کمتر خواهد بود. برخی از نامزد‌ها هم موضوع نشاط برای محله را یادآور شدند و گفتند پیش از هر موضوعی با اجرای برنامه‌های مختلف باید نشاط محلی را تقویت کرد. جلسه انتخاباتی شورای اجتماعی محله تلگرد پس از این سخنان و با انتخاب ۶ ساکن نماینده محله تلگرد، از بین افراد شرکت‌کننده به پایان رسید.
معصومه ابراهیمی، حمیدرضا کلاته، سیدهادی کامیاب، اسماعیل یاوری‌مقدم، غلامرضا کمالی و محمدرضا وهب‌پور، افرادی بودند که به‌عنوان نماینده اصلی ساکنان انتخاب شدند. همچنین اسماعیل‌زاده به‌عنوان نماینده مدارس و طوسی به‌عنوان نماینده مسجد انتخاب شدند. حسن شیخ و سیدمحمد شفاعیان هم عضو علی‌البدل این شورای اجتماعی شدند. در انتخابات شورای اجتماعی محله کوی مهدی هم مصطفی کریمی، لیلا پورسلیمانی، شریفه مستمند، حسن چمن، حامد شیرزاد و معصومه انصاری به‌عنوان اعضای اصلی و بتول جلالی و ملیحه بخشی به‌عنوان اعضای علی‌البدل شورای اجتماعی محله برگزیده شدند. موسی میرزاده هم نماینده مدارس در این شورای اجتماعی شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->