نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند!
سرخط خبرها
علم و ورزش

چگونه چربی‌سوزی بدون عضله‌سوزی انجام می‌شود؟

  • کد خبر: ۸۶۱۹
  • ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۹
چگونه چربی‌سوزی بدون عضله‌سوزی انجام می‌شود؟
شما موفق شده‌اید با تمرینات سخت و پیوسته به میزان درخورتوجهی قوی شوید و عضله بسازید. حالا وقت آن است که این عضلات را نمایان کنید و به‌همین‌علت باید مقداری چربی بسوزانید؛ اما نگران هستید که مبادا چربی‌سوزی باعث ازدست‌دادن عضله نیز بشود.

عضله‌سوزی یعنی چه؟
هنگامی که رژیم می‌گیرید یا تمرینات ورزشی انجام می‌دهید، در روز‌های اول سایز کم می‌کنید. به این معنا که آب و گلیکوژن عضله را از دست می‌دهید. تمام این مواد ازدست رفته پس از چند روز قابل بازگشت هستند و سریعا به عضلاتتان بازمی‌گردند. وقتی درباره ازدست‌دادن عضله بحث می‌کنیم، منظور از ازدست‌دادن غیرطبیعی پروتئین برای مدت طولانی، یعنی برای هفته‌ها یا ماه‌هاست، نه ازدست‌دادن آب و گلیکوژن عضلات. موضوع بعدی که نقشی کلیدی در کاهش وزن دارد، ژنتیک است.

نقش تنوع ژنتیکی در چربی‌سوزی
توانایی شما در چربی‌سوزی بدون ازدست‌دادن عضله شدیدا به ۲ عامل بستگی دارد. نخست، نوع ورزشی که انجام می‌دهید و بعدی نوع غذایی که می‌خورید. اما این نیز وجود دارد که عوامل ژنتیکی که از کنترل شما خارج هستند، نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش وزنتان دارند؛ به‌این‌ترتیب که تعیین می‌کنند چند درصد از کاهش وزن مربوط به چربی است و چند درصد مربوط به توده عضلانی می‌شود. افرادی که دارای اضافه‌وزن یا برای اجرای تمرینات مقاومتی هنوز مبتدی هستند، به‌راحتی همراه با چربی‌سوزی بالا عضلاتشان تقویت می‌شود، هرچه این میزان اضافه‌وزن کمتر شود و فرد به‌سمت حرفه‌ای‌ترشدن برود، میزان قدرتی که به دست خواهد آورد، کاهش می‌یابد. درنهایت به نقطه‌ای خواهید رسید که بهترین راه برایتان حفظ قدرت کسب‌شده است.

چگونه با حفظ عضله چربی بسوزانیم؟
اصلی‌ترین نکات مورد نیاز خانگی که برای موفقیت در چربی‌سوزی بدون ازدست‌دادن عضله باید رعایت کنید: سعی کنید خود را در وضعیت کاهش کالری تا حد متوسط​ (کالری‌تان را تا حدود ۲۰ ٪ کمتر حفظ کنید)، پروتئین کافی در رژیم غذایی خود بگنجانید و ۲ تا ۴ بار در هفته تمرینات مقاومتی و کار با دستگاه و وزنه‌ها را انجام دهید. یک برنامه تغذیه‌ای و ورزشی مناسب بر اساس این اصول برای بیشتر مردم کارساز خواهد بود. همچنین نکته‌ای را که نباید هیچ‌گاه در اجرای تمرینات سخت فراموش کنید، این است که صبر کنید، آن‌وقت از شانس بیشتری برای رسیدن به اهداف تناسب‌اندامتان و موفقیت برخوردار می‌شوید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->