سرخط خبرها

میدان بار رضوی در انحصار وارثان

  • کد خبر: ۸۷۱۴
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
میدان بار رضوی در انحصار وارثان
در نشست بررسی معضلات میدان قدیمی میوه و تره‌بار «حر» مطرح شد
رها راد - «احداث پل و اختلال در کسب و کار میوه‌فروشان، عدم تعریض ورودی و خروجی میدان بار، موافقت‌نکردن مالکان اصلی میدان بار با شهرداری و کاسبان» این‌ها مهم‌ترین بحث‌های مطرح شده در نشست مسئولان شهرداری منطقه با اعضای هیئت امنای میدان بار رضوی بود.

معضل مالکیت حقوقی میدان
به گزارش شهرآرامحله، در این نشست که شنبه هجدهم آبان در دفتر شورای میدان بار رضوی در پی بازدید شهردار منطقه از میدان بار و مطرح‌شدن معضلات آن توسط کاسبان، به پیشنهاد شهردار برگزار شد، احسان نجاری‌مقدم، رئیس ناحیه ۲ شهرداری منطقه ۶ گفت: «این نشست به پیشنهاد شهردار منطقه برای گفتگو درباره مشکلات کسبه برگزار شده است. درخواست اصلی تعریض در‌های ورودی و خروجی میدان بار رضوی و درنتیجه سهولت در رفت‌وآمد ماشین‌های سنگین است، اما پیش از آن بهتر است به بحث مالکیت حقوقی میدان بپردازیم. چرا که معضل همیشگی است و با حل آن بسیاری معضلات ازجمله همین معضل حل خواهد شد. مغازه‌داران و کسبه در اینجا به‌نوعی مالکان سرقفلی هستند و برای تعریض و بسیاری تغییرات دیگر نیاز به رضایت مالکان اصلی است.»

خواستار تعریض در‌ها بوده‌ایم
پس از آن یوسف علیزاده، عضو واحد حقوقی هیئت امنای میدان بار رضوی، ضمن تشکر از تشکیل این جلسه مشکل اصلی کسبه را این‌طور تشریح کرد: «مشکل امروز ما در‌های ورودی میدان و رفت‌وآمد ماشین‌های سنگین است که این مشکل از زمان احداث پل در این منطقه به‌وجود آمد و از همان زمان به بعد کسب‌وکار کاسبان مختل شد. ما از سال‌ها پیش خواستار تعریض در‌ها بوده‌ایم. نامه‌نگاری‌های بسیاری هم در این زمینه انجام داده‌ایم و از مسئولان زیادی امضا گرفته‌ایم از جمله پژمانفر، نماینده مجلس، امام جمعه مشهد، فرماندار و...، اما هیچ کدام راه به جایی نبرده است.»

نیاز به جلب رضایت ورثه است
وی در ادامه یکی از دلایل به نتیجه نرسیدن این درخواست‌ها را جمعیت نه نفره مالکان و عدم موافقت و رضایت تنها یکی از ورثه بیان کرد. اینکه جلب رضایت ورثه راه به‌جایی نمی‌برد و باید از راه دیگری وارد شد و نیاز به اهرم دیگری است و آن اهرم قانون است، قوانینی مثل قانون تملک اراضی و املاک از سوی شهرداری تا دیگر نیازی به جلب رضایت ورثه نباشد.
اما در ادامه الماسی واحد حقوقی شهرداری بحث دیگری را مطرح کرد و گفت: «اگر این مکان در خیابان و یکی از معابر شهری بود شهرداری مجوز دخالت و بازگشایی و تملک ملک را داشت، اما حالا میدان بار حکم ملکی شخصی را دارد که در انحصار ورثه است و دخل و تصرف در آن هم از عهده شهرداری خارج است.»

وعده‌های تحقق نیافته برای تعریض در ورودی
یکی از اعضای هیئت امنای میدان بار تمام این مشکلات را مربوط به سال‌های گذشته و موافقت‌نکردن کاسبان با احداث پل یادشده دانست و افزود: «قبل از احداث پل با انجام این پروژه موافقت نکردیم چرا که مسیر ورودی تا حدودی مسدود می‌شد و می‌دانستیم که به مشکل برخواهیم خورد، اما همان زمان شهردار وقت به ما وعده‌هایی بابت تعریض در ورودی دادند. ایشان این وعده را برنامه کوتاه‌مدت بیان کردند و در پی آن راه‌حل‌های دیگری را هم برای رفع این مشکل مطرح کردند، اما تمام این‌ها در حد وعده باقی ماند و متأسفانه هیچ‌کدام از این وعده‌ها عملی نشد.»

ارزش افزوده املاک با احداث پل
در ادامه نجاری‌مقدم توضیح داد: «پروژه‌های مشابه دیگری هم در شهر مانند این پروژه انجام شده و مورد استقبال کسبه و مردم قرار گرفته است. احداث این پل هم برای املاک و دارایی‌های ساکنان و کسبه ارزش افزوده داشته و در کنار آن مشکلاتی هم به بار آورده است.»
رئیس ناحیه ۲ شهرداری منطقه ۶ پیشنهادی را هم ارائه داد: «اگر خود کسبه به‌عنوان ارباب رجوع به شهرداری مراجعه و درخواست خود را مطرح کنند قطعا نتیجه بهتری می‌گیرند تا اینکه ما بخواهیم به‌نوعی وساطت کنیم. چراکه حرف و درخواست ارباب رجوع در دستگاه شهرداری اهمیت بیشتری دارد. پس اول شما باید نامه‌ای خطاب به خود شهردار بنویسید و درخواست‌هایتان را مطرح کنید.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->