نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها

نتیجه شریف

  • کد خبر: ۸۷۱۹
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۷
نتیجه شریف
آنالیز تنها نماینده فوتسال استان در لیگ برتر بانوان کشور که یک نیم‌فصل خوب را پشت سر گذاشت

مژده رنگیان - نیمی‌از لیگ پانزدهم فوتسال بانوان سپری شد و در پایان ۱۳ هفته رقابت نزدیک و نفس‌گیر، نیمرخی از تیم‌های صعود‌کننده به پلی‌آف لیگ برتر نمایان شد.
فصل گذشته، همه‌چیز آسان‌تر و قابل‌پیش‌بینی‌تر بود، ستاره‌ها در دو سه تیم مشخص حضور داشتند و همین موضوع نقطه تمایز بالانشینان با تیم‌های پایین‌تر بود و حتی فکر رسیدن به رده‌های اول تا چهارم جدول برای بسیاری از تیم‌ها نیز غیرممکن بود و در نهایت تیم کهکشانی نامی‌نو طبق پیش‌بینی‌ها قهرمان لیگ شد. اما امسال همه‌چیز تغییر کرده، از انگیزه تیم‌ها تا حضور بازیکنان مطرح در تیم‌های مختلف همگی دست به دست هم داد تا لیگی شگفت‌انگیز و جذاب شکل بگیرد. لیگی که به خیلی از تیم‌ها اجازه عرض‌اندام داد تا بتوانند شانس خود را برای حضور در جمع برترین‌های لیگ امتحان کنند.
در مشهد نیز مقدمات یک حضور پرقدرت مهیا شد، مسیر افتخار هموار شد و ترکیبی از بهترین‌های ایران و آسیا راهی مشهد شدند تا با هدایت مهندس مشهدی فوتسال بتوانند برای اولین بار کاپ قهرمانی را به این شهر بیاورند. هیئت فوتبال خراسان رضوی نیز برخلاف سال گذشته این بار مصمم و ۱۰۰ درصدی برای حمایت از دختران فوتسالیست وارد میدان شد و بدون اغراق با اختصاص سقف قرارداد‌ها در لیگ برتر به چند چهره مطرح زمینه را برای این موفقیت و قهرمانی ایجاد کرد، اما چیزی که قابل پیش بینی بود، وضعیت تیم‌های حاضر در لیگ و مدعیان قهرمانی بود که اتفاقا مشهدی‌ها را غافل‌گیر کرد و در همان چند هفته نخست لیگ، جدول این پیغام را به مشهدی‌ها داد که برای رسیدن به کاپ باید از سد حداقل ۶ تیم قدرتمند بگذرد. در ادامه نگاهی به عملکرد نماینده مشهد در نیم فصل اول و احتمالات برای اتفاقات نیم‌فصل دوم و رسیدن به پلی‌آف خواهیم داشت.
در حالی که لیگ قرار بود ۱۴ تیمی‌برگزار شود، با انصراف تیم شهرداری رشت، مسابقات با ۱۳ تیم و هفته‌ای یک استراحت پیگیری شد، اما این آخرین تغییر نبود و هفته دهم لیگ ستارگان ورامین، یکی از تیم‌های خوب، به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی از لیگ کناره‌گیری کرد و به این ترتیب جدول به ۱۲ تیم تقلیل پیدا کرد.


هفته‌های دور از خانه
نماینده مشهد در ۱۱ دیدار به میدان رفت که از این میان، ۶ دیدار خارج از خانه برگزار شد، یک بازی خارج از خانه آن‌ها با وجود سفر به ورامین برگزار نشد و ۵ بازی نیز با میزبانی آن‌ها در خانه همراه بود. شاگردان شریف بیشترین زمان برای دوری از خانه را نیز به خود اختصاص دادند، زیرا از ۳۰ شهریور که در مشهد میزبان اصفهانی‌ها بودند تا ۳ آبان دیگر در مشهد مقابل حریفان به میدان نرفتند و در این مدت دو هفته استراحت اجباری و ۲ دیدار خارج از خانه را پشت‌سر گذاشتند. همچنین بازیکنان تیم مشهد در ۱۳ هفته به شهر‌های شیراز، تهران، کرمان، شهرکرد، آبادان، ورامین و ساری سفر کردند.

شکست‌ها و پیروزی‌ها
از مجموع ۱۲ بازی انجام شده، نماینده مشهد ۹ پیروزی، ۲ شکست و یک تساوی را به نام خود ثبت کرد. آن‌ها قرعه سختی در هفته‌های نخست داشتند و می‌توان گفت لیگ را با هفت خوان سخت آغاز کردند و اتفاقا بدترین نتایج یعنی دو شکست و یک تساوی را در فاصله هفته سوم تا ششم کسب کردند و باقی بازی‌ها را مقتدرانه پیروز شدند. هر ۲ شکست مشهدی‌ها خارج از خانه ثبت شده است؛ یکی در تهران و دیگری در کرمان. تساوی هم در عین ناباوری در ثانیه‌های پایانی در مشهد رقم خورد و باقی بازی‌ها چه در خانه چه خارج از خانه با ۳ امتیاز برای تیم خراسان همراه بود.

مسیر سینوسی در جدول
شریف در ۲ هفته نخست لیگ صدرنشین بود و سایپا با وجود پیروزی‌ها به خاطر گل‌های کمتر پایین‌تر از تیم مشهد قرار داشت. دور‌شدن مشهد از صدر با شکست مقابل سایپا در هفته سوم رقم خورد که این باخت برای آن‌ها خیلی گران تمام شد و به خاطر رقابت تنگاتنگ تیم‌ها در بالای جدول، به رده چهارم سقوط کردند و از آن زمان دیگر دست شاگردان شریف به رده اول نرسید. پیروزی بعدی آن‌ها را به رده سوم رساند، اما ۲ شکست و تساوی متوالی باعث شد تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی بدترین جایگاه خود یعنی رده پنجم را در جدول تجربه کند. این درحالی بود که تیم‌هایی همچون پارس‌آرا، ستارگان ورامین و رهیاب جزو مدعیان بوده و در رده‌های بالای جدول حضور داشتند، ولی خیلی زود مشهدی‌ها خود را به کورس مدعیان و رده سوم رساندند. برخورد به تعطیلات اجباری باعث شد آن‌ها این جایگاه را از دست بدهند و ۳ هفته پایانی نیم فصل را با عنوان چهارمی‌پشت سر بگذارند.
در نهایت و در پایان نیم فصل سایپا با خوش شانسی با ۳۱ امتیاز در رده نخست قرار گرفت، مس رفسنجان با همین امتیاز و تفاضل کمتر در رده دوم جای گرفت، ملی حفاری با ۲۹ امتیاز سوم شد و تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی با ۲۸ امتیاز در جایگاه چهارم ایستاد. تساوی حساب نشده مقابل نامی‌نو تمامی محاسبات شریف را به‌هم ریخت و در صورتی که آن بازی با پیروزی مشهدی‌ها به پایان می‌رسید آن‌ها تیم سوم جدول در پایان نیم فصل بودند. مشهدی‌ها در هیچ هفته‌ای رده دوم جدول را تجربه نکردند.

خطرناک و زهردار در حمله
تیم خراسان رضوی در مجموع ۶۳ گل را به ثمر رساند یعنی به صورت میانگین و تقریبی در هر بازی ۵ گل به ثمر رسیده که این رقم باعث شده است تا خطرناک‌ترین و بهترین خط حمله لیگ به این تیم تعلق بگیرد. پس از مشهد سایپا قهرمان نیم‌فصل با ۵۵ گل در رده دوم قرار دارد و مس سومین خط حمله برتر لیگ را در اختیار دارد. در مقابل، اما ۱۸ گل از خط دروازه مشهدی‌ها گذشته است که آ‌ن‌ها را در رده چهارم بهترین دفاع این فصل قرار می‌دهد.
لطف آبادی نقش اول این خط بود که توانست در ۲ بازی در هفته‌های نخست کلین‌شیت کند، اما این اتفاق دیگر تکرار نشد. در کارنامه لطف‌آبادی دریافت ۳ گل حساس در ثانیه‌های پایانی وجود دارد که در امتیازات این تیم مؤثر بود. در بازی مقابل حفاری درحالی‌که بازی ۲ بر ۰ در حال تمام شدن بود، گل بدموقع در ثانیه‌های آخر باعث شد تا سومین کلین شیت او ثبت نشود. در دیدار با سایپا بازی می‌توانست با تساوی یک‌بر‌یک تمام شود، اما بازهم گل بدموقع آن‌ها را با شکست روبه‌رو کرد و درحالی‌که می‌توانستند ۱ بر ۰ بازی با نامی‌نو را پیروز شوند تنها ۴۶ ثانیه مانده به پایان، گل تساوی وارد دروازه مشهد شد تا ۲ امتیاز باارزش از دست برود. هرچند در این اتفاقات تمامی‌بازیکنان تیم مقصر بودند. فاطمه عامل دروازه بان دوم تیم نیز در ۲ بازی برای مشهدی‌ها به میدان رفت که رضایت شریف را به همراه داشت.

لباس خانم گلی بر تن شیربیگی.
اما مبحث جذاب گل‌زنان این فصل برای نماینده مشهد با اتفاقات خوبی همراه است، زیرا خانم گل لیگ احتمالا از این تیم خواهد بود. سارا شیربیگی از بین ۶۳ گل زده تیمش به تنهایی روی ۴۸ گل تأثیر داشته است، ۳۱ گل را خودش وارد دروازه کرده و ۱۷ پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داده است و همین ارقام او را از هفته هفتم خانم گل فصل کرد. او در زدن ضربه‌های پنالتی نیز موفق ظاهر شد به طوری که ۵ گل خود را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریفان کرد.
در بین گل‌های زده مشهدی‌ها ۴ گل‌به‌خودی به نام بازیکنان حریف ثبت شده است. پس از شریف، محدثه محمدی با ۸ گل بیشترین تعداد گل زده را در بین بازیکنان تیم مشهد دارد، پس از او طناز آرمات با ۶ گل در رده سوم قرار دارد. کلاتی بازیکن مشهدی که فصل قبل بیشترین تعداد گل زده مشهدی‌ها را در اختیار داشت، توانست امسال ۵ گل را به نام خود ثبت کند. نسیمه غلامی‌بازیکن باتجربه ملی‌پوش نیز باوجود نقش مهمی‌که در خط دفاع داشت توانست ۳ گل را برای تیمش به ثمر برساند. مرضیه توفیقی‌نسب نیز همین تعداد گل را وارد دروازه حریفان کرد. مریم رضاپور کاپیتان تیم و زهرا محمدزاده بازیکن جوان تیم نیز هرکدام یک گل به ثمر رساندند.

موفق‌تر در نیمه نخست
نگاهی به نتایج تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی نشان می‌دهد که تیم شریف معمولا در نیمه نخست بازی‌ها محتاط بوده و همین احتیاط باعث شده تا گل‌های کمتری در نیمه نخست دریافت کنند و تنها ۴ گل خورده در نیمه اول برای آن‌ها در طول نیم‌فصل ثبت شده است. ۲۷ گل زده نیز در نیمه‌های اول وارد دروازه حریفان خود کرده‌اند و در مقابل ۱۴ گل نیز در نیمه‌های دوم دریافت کرده‌اند.

بازی‌های مرگ‌وزندگی در نیم‌فصل دوم
پس از ۱۳ روز استراحت، تیم‌ها باید به میدان رقابت بازگردند و نیم‌فصل دوم را آغاز کنند. مشهدی‌ها در بازی نخست در خانه میزبان هستند و برخلاف نیم‌فصل گذشته بازی‌های بیشتری را در خانه حضور خواهند داشت و حریفان اصلی‌اش باید در مشهد مقابل این تیم صف‌آرایی کنند که امتیاز خوبی در شرایط حساس محسوب می‌شود. تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی بازهم در ۶ بازی نخست بازی‌های بسیار حساسی دارد. شاگردان شریف برای باقی‌ماندن در کورس مدعیان قهرمانی و صعود به پلی‌آف باید باخت‌ها و تساوی دور رفت را جبران کند و منتظر یک اشتباه و لغزش حریفانی همچون حفاری، مس و سایپا و نامی‌نو بماند تا جایگاه خود در بالای جدول را تثبیت کند یا ارتقا دهد و در اسفندماه در پلی‌آف به میدان برود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->