افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

زیارت، محور توسعه مشهد

  • کد خبر: ۸۷۳۵
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۴
زیارت، محور توسعه مشهد
اظهارات آیت ا... علم الهدی در آیین تجلیل از خادمان زائران پیاده دهه آخر ماه صفر
امسال نیز خادمان زائران پیاده امام رضا (ع) برای میهمانان شهر امام رئوف (ع) سنگ تمام گذاشتند و از هزاران عاشق حضرت خورشید پذیرایی جانانه‌ای کردند. نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی نیز روز گذشته در دیدار با این خادمان از اقدامات میهمان نوازانه آن‌ها قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا، نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی در این مراسم گفت: محور شهر مشهد با ۳۲میلیون زائر داخلی و ۴ میلیون زائر خارجی توسعه گردشگری نیست، بلکه باید توسعه زیارت باشد.
آیت ا... سیداحمد علم الهدی ادامه داد: مردم این شهر مجاور امام رضا (ع) هستند و زائران این امام نیز گردشگر به حساب نمی‌آیند که بخواهند به خوش گذرانی در این شهر بپردازند.
وی ادامه داد: عده‌ای نیز با این تفکر که مکان‌های گردشگری را در این شهر توسعه دهند، در نقاط سرسبز این شهر تأسیساتی ایجاد کردند که اکنون نیز ذلیل شده اند؛ زیرا آن‌ها قصد عوض کردن هویت این شهر از زیارتی به گردشگری را داشتند و امام رضا (ع) آن‌ها را می‌زند؛ زیرا تغییر هویت این شهر از نظر ایشان پسندیده نیست.
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به مراسم پیاده روی دهه آخر ماه صفر به سمت شهر مشهد گفت: باید نواقصی که در مسیر زائران وجود دارد، برطرف شود و لازم است امکانات مناسب برای استراحت و نظافت آن‌ها و همچنین ایجاد کنارگذر پیاده برای ایمنی زائران فراهم شود.
علم الهدی افزود: نقش بانوان مشهدی نسبت به مردان در عرض ارادت به امام رضا (ع) در طول تاریخ بیشتر است و زنان محله نوغان این شهر نخستین گروهی بودند که با بذل و بخشش مهریه خود به همسرانشان به سوگواری بر بدن امام رضا (ع) پرداختند.
وی ادامه داد: زنان نقش اصلی را در خانه‌ها دارند و به عبارتی صاحب خانه به شمار می‌روند و آن‌ها برای پذیرایی از زائران امام‌رضا (ع) از حق خود در خانه گذشت می‌کنند تا افرادی به غیر از خانواده بتوانند از امکانات محل زندگی آن‌ها استفاده کنند.
امام جمعه مشهد گفت: فعالیت و پذیرایی مجاوران حرم رضوی از زائران این امام بزرگوار، باعث ایجاد مقام قرب و نزدیکی به حضرت امام رضا (ع) می‌شود و این یک اقدام عاشقانه برای عرض ارادت به ایشان است.
علم الهدی افزود: خانه‌ای که زائر امام رضا (ع) در آن مستقر شود، دچار حادثه و بلا نمی‌شود و بیمه است؛ زیرا آن خانه نیز متعلق به امام رضا (ع) است.
وی ادامه داد: امکانات برای زائران پیاده و دیگر زائران در زمان‌هایی که زائران بسیاری در شهر مشهد حضور دارند، باید فراهم شود.
امام جمعه مشهد با اشاره به حضور اصناف در خدمت رسانی به زائران حرم رضوی افزود: یاری رساندن به زائران بارگاه امام هشتم (ع) باید به صورت مردمی مدیریت و انجام شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->