مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها
هاشمی، فرماندار مشهد:

در انتخابات با هیچ‌کسی تعارف نداریم

  • کد خبر: ۸۷۳۷
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۱
در انتخابات با هیچ‌کسی تعارف نداریم
فرماندار مشهد وعده داد به هیچ‌کسی اجازه تخلف در انتخابات امسال را نمی‌دهد
زهرا اسکندریان - «به دنبال آن نیستیم که چه کسی چه تفکری دارد و با هیچ‌کسی تعارف نداریم. همان‌طور که خودم را به قانون مقید می‌دانم، اجازه نخواهم داد که برخی آقایان تخلف انتخاباتی کنند. انتخابات ناموس سیاسی ماست و آخرت خودم را برای دنیای کسی به فروش نخواهم گذاشت». این‌ها بخشی از صحبت‌های فرماندار مشهد در فاصله ۲۰ روز مانده به شروع فعالیت هیئت‌های اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس است. محمدرضا هاشمی اولین نشست خبری خود را بعد از ۴ ماه که فرمانداری مشهد را بر عهده گرفته‌است، با موضوع انتخابات برگزار کرد و به گفته خودش فرمانداری باید در بخش‌های عمرانی هم تأثیرگذار باشد، اما نتوانست در پاسخ به سؤالات سیاسی خبرنگاران، سکوت کند.

تشکیل ۱۹ منطقه انتخاباتی در شهرستان مشهد
امروز ستاد انتخابات کشور در تهران افتتاح شده و از ۱۰آذرماه امسال به‌مدت ۷روز ثبت‌نام و مراجعه متقاضیان و داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شروع‌شود.
فرماندار مشهد در این‌باره اظهار کرده است که آمادگی کامل وجود دارد. به گفته او، در دوره‌های گذشته ۱۵منطقه انتخاباتی در شهرستان مشهد وجود داشت، اما امسال به ۱۹منطقه تقسیم شده و ۱۹نفر به‌عنوان نماینده فرمانداری از سوی هیئت نظارت انتخاب شده‌اند. همچنین نمایندگانی از نیروی انتظامی در این مناطق حضور خواهند داشت. هاشمی اضافه کرد: جلساتی نیز برای نمایندگان نوزده‌گانه برگزار شد، محل شعب اخذ رأی و تعداد شعب نیز پیش‌بینی شده است. بعد از ۱۰آذر، انتخاب هیئت اجرایی نیز شروع می‌شود. وی با بیان اینکه تعداد شعب اخذ رأی پیش‌بینی‌شده در این انتخابات در مقایسه با دوره گذشته ۲۷درصد رشد خواهد داشت، اضافه کرد: در شهرستان مشهد، در ۳ بخش مرکزی، رضویه و احمدآباد ۱۵۸۱ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده است که ۱۵۲۰ شعبه آن مربوط به بخش مرکزی است؛ البته این آمار پس از تأیید هیئت مرکزی نظارت رسمیت خواهد یافت.

آمادگی برگزاری انتخابات تمام الکترونیک
پیش از این اعلام شده بود که انتخابات تمام‌الکترونیک در ۸ شهرستان از خراسان‌رضوی برگزار می‌شود. با این حال جعفری، معاون سیاسی استاندار، گفته بود: «بعید می‌دانم مشهد جزو این ۸ شهرستان باشد». اما فرماندار مشهد در نشست خبری خود گفت: آمادگی برگزاری انتخابات تمام‌الکترونیک در مشهد وجود دارد و منتظر نظر وزارت کشور هستیم تا اگر این اتفاق نیفتاد، دستگاه‌های احراز هویت در اختیار ما قرار گیرد. او با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم در تعرفه‌های انتخاباتی کمبودی به وجود نیاید، گفت: متولی برگزاری انتخابات، هیئت اجرایی است که از معتمدین، روحانیون و افراد بااخلاق، متدین، با اشراف و نیز افرادی انتخاب می‌شوند که ۳ سال ساکن منطقه باشند. اکنون فهرست هیئت اجرایی تقریبا آماده است. خداحافظی حیدر خوش‌نیت، معاون سابق سیاسی، امنیتی فرمانداری مشهد موضوع بحث‌برانگیز این جلسه بود. به گفته او «عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور، پیش از این به مجموعه‌های زیرنظر وزارت کشور نامه زده و خواستار به‌کارگیری نیرو‌های وزارت کشور -به جای نیرو‌های دیگر دستگاه‌ها- در این وزارتخانه شده است». آن‌طور که فرماندار مشهد در این جلسه اظهار کرد، در دوره‌های گذشته افرادی خارج از خانواده وزارت کشور به این بدنه اضافه شده بودند و حالا وزیر کشور ترجیح می‌دهد به درون خانواده وزارت کشور بها دهد. یکی از خبرنگاران در این جلسه درباره نامه عدم نیاز به خوش‌نیت پرسید که هاشمی در پاسخ گفت: من نامه‌ای در این زمینه ندادم، بلکه تا زمان انتخاب معاونم، خوش‌نیت را در فرمانداری نگه داشتم.
او همچنین در پاسخ به شهرآرا درباره تکریم و معارفه معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری مشهد که حدود ۲۰ روز پیش و بدون انتشار خبر، برگزار شده بود، گفت: این اتفاق در سکوت خبری نبوده است، بلکه این مراسم به‌صورت داخلی برگزار، و از زحمات خوش‌نیت نیز تجلیل شد. هاشمی این را هم اضافه کرد که همه ما به‌نوعی به مشهد وابسته هستیم و بومی خراسانیم؛ پس نباید درباره برگزاری انتخابات نگرانی خاصی وجود داشته باشد.

در انتظار کارشناسان وزارت کشور برای حل موضوع حریم هستیم
فرماندار مشهد در واکنش به سؤال دیگر شهرآرا درباره آخرین اقدامات برای حل اختلاف بر سر حریم مشهد با طرقبه‌شاندیز اظهار کرد: با وزارت کشور مکاتبه کردیم تا کارشناسان خود را برای تعیین تکلیف این موضوع به مشهد بفرستد. برای حل موضوع حریم، جلسات مختلف و متعددی با فرماندار طرقبه‌شاندیز، شهردار و اعضای شورای شهر برگزار شده است؛ با این حال این موضوع به حضور کارشناسانی از وزارت کشور نیاز دارد.
او در ادامه جلسه گفت: در مجموع نظر وزارت کشور برای ما ارجحیت دارد و هرچقدر به حریم ما اضافه شود، استقبال می‌کنیم.
هاشمی درباره موضوع تقسیم شهرستان مشهد گفت که مخالف کوچک شدن این حوزه است و تا پایان انتخابات هم تغییر و تحولی در حدود تقسیمات کشوری روی نخواهد داد.

مجوز شورای امنیت برای سامان‌دهی چلو‌ها
فرماندار مشهد درباره موضوع برخورد با افراد بدون مدارک شناسایی ازجمله «چلوها» اظهار کرد: این موضوع دغدغه چندین‌ساله مشهد بوده است که با توجه به صدور مجوز شورای امنیت کشور درباره سامان‌دهی این افراد، اداره‌کل اتباع و مهاجرین خارجی متولی شناسایی افراد بدون هویت شده است. او با بیان اینکه برای اجرای طرح نجات، ۸محله در مشهد انتخاب شده است، افزود: محله‌های مهرآباد، پورسینا، شهید قربانی، سیس‌آباد، دروی، زرکش، امام هادی (ع) و اسماعیل‌آباد محله‌های هدف در این طرح هستند. همچنین ۲۰دفتر تسهیلگری از سوی شهرداری و ۴دفتر از سوی استانداری جمع‌آوری اطلاعات را برای سامان‌دهی بافت فرسوده انجام می‌دهند.
فرماندار مشهد با ارائه پیشنهاد تشکیل اداره‌کل صمت در مشهد درباره طرح مثلث اقتصادی استاندار خراسان‌رضوی اظهار کرد: شهرستان مشهد ۵۶درصد جمعیت استان را در خود جای داده است و اکنون در قالب این طرح ۲۶۶طرح اقتصادی با ۴۱ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ایجاد ۷۶هزار شغل در نظر گرفته شده است.
به گفته هاشمی، برگزاری ۱۴جلسه با شهرداری مشهد به‌عنوان معین اقتصادی شهرستان مشهد ۷۰مصوبه به تصویب رسیده و اکنون دغدغه نخست اقتصادی فرمانداری، تثبیت اشتغال برای ۴۴۴۲واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی موجود در این شهرستان است. به گفته او قرار است در راستای توجه بیشتر به مشکلات مناطق کم‌برخوردار و پیرامونی شهرستان مشهد، جلسات شورای اداری شهرستان در این نقاط برگزار شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->