خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

۱۰۸۰ ساعت کار در مدرسه به جای ۱۲ ماه زندان

  • کد خبر: ۸۷۳۹
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۴
۱۰۸۰ ساعت کار در مدرسه به جای ۱۲ ماه زندان
۲ متهم با رأی دادگاه به انجام سرویس و کار نظافتی در مدارس محکوم شدند
محمد حسن سیرجانی - یکی از تیم‌های گشتی پلیس هنگام بررسی میدانی در یکی از خیابان‌های مشهد به خودروی سواری که پلاک آن از سوی راننده مخدوش شده بود، مشکوک و برای متوقف کردن آن وارد عمل شدند.
راننده این سواری بی اطلاع از اینکه دستش برای پلیس رو شده در خیابان در حال حرکت بود که یکی از مأموران پلیس از او خواست تا ماشینش را متوقف کند. مرد جوان با این خیال که یک سؤال و جواب ساده پلیسی است پس از متوقف کردن خودرو مدارکش را تحویل مأموران داد، اما مأموران یکراست به سراغ پلاکش رفتند که یکی از اعداد آن تغییر یافته بود. راننده ابتدا منکر این موضوع شد و برای اینکه خود را از این مخمصه رها کند ادعا کرد که هیچ اطلاعی از پلاک مخدوش شده خودرواش نداشته است، اما پس از انتقال به کلانتری و رویارویی با مستندات تصویری دوربین‌های برخی از خیابان‌های طرح ترافیک به جرمش اعتراف و بیان کرد که این عدد را برای ورود به برخی از مسیر‌های ممنوعه و طرح ترافیک و عدم شناسایی شماره پلاک خودرواش تغییرداده است.
متهم پس از تشکیل پرونده اولیه برای ادامه تحقیقات در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت و پس از تکمیل بررسی‌ها و قبول بزه انتسابی از سوی متهم، پرونده با صدور کیفرخواست برای رأی نهایی به دادگاه کیفری دو مشهد ارسال شد.

تغییر پلاک برای فرار از دوربین‌های پلیس
متهم به دستور قاضی شرقی شهری، رئیس شعبه ۱۴۶ دادگاه کیفری دو مشهد که مسئول ادامه و رسیدگی به این پرونده است به دادگاه احضار شد و ضمن اظهار ندامت و پشیمانی از جرم ارتکابی اش بیان کرد که تنها این کار را برای جریمه نشدن و فرار از دست دوربین‌های نظارتی پلیس در خیابان‌های طرح ترافیک و مسیر‌های ویژه انجام داده است.
متهم رقم ۳ در شماره پلاک انتظامی اش را به عدد یک تبدیل کرده بود. شعبه ۱۴۶ دادگاه کیفری دو مشهد با توجه به اعتراف صریح متهم به اتهامش و مستندات خاتمه تحقیقات را اعلام کرد.
طبق رأی صادره از سوی قاضی‌شرقی شهری، متهم این پرونده به دلیل نداشتن سابقه مؤثر کیفری و با رضایت و موافقت خودش به استناد ماده ۷۲۰ قانون جزای اسلامی باب تعزیرات و ماده ۶۷ بند «پ» و مواد ۸۳، ۸۴ و ۸۶ قانون مجازات اسلامی باب مقررات عمومی به ۵۴۰ ساعت انجام سرویس مدرسه با خودروی شخصی خود و حضور در اداره آموزش و پرورش مشهد بدل از ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.
بر اساس این رأی اداره کل آموزش و پرورش مشهد و واحد اجرای احکام کیفری بر عملکرد این متهم نظارت خواهند داشت و چنانچه این شخص طبق رأی تعیین شده عمل نکند، مجازات اصلی قابل اجرا خواهد بود.

خروج از کشور با هویت برادر
بر اساس رأی صادره از سوی شعبه ۱۶۴ دادگاه کیفری دو مشهد، متهم دیگری که به صورت غیرقانونی از کشور خارج شده بود به دلیل نداشتن سابقه مؤثر کیفری و با رضایت خودش به انجام کار نظافتی در مدارس مشهد محکوم شد.
ماجرای این پرونده نیز به این صورت بود که متهم با گذرنامه برادرش از خاک کشور خارج و در زمان بازگشت از سوی پلیس دستگیر شده بود.
پرونده متهم پس از تکمیل تحقیقات ابتدایی با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری دو ارسال و تحقیقات تکمیلی از سوی قاضی شرقی شهری ادامه پیدا کرد. با قبول بزه انتسابی از سوی متهم و اعتراف صریح به جرمش، خاتمه رسیدگی به این پرونده اعلام شد و این مرد جوان نیز به استناد ماده ۳۸ قانون گذرنامه، ماده ۶۷ بند «پ» و مواد ۸۳، ۸۴ و ۸۶ قانون جزای اسلامی از باب مقررات عمومی به ۵۴۰ ساعت انجام کار نظافتی در یکی از مدارس مشهد با نظارت اداره کل آموزش و پرورش و اجرای احکام بدل از ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->