دستور وزیر صنعت برای شناسایی واحدهای تولیدی دارای مشکل

  • کد خبر: ۸۷۵۴
  • ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۰
دستور وزیر صنعت برای شناسایی واحدهای تولیدی دارای مشکل
روز گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت در پی ابراز خرسندی مقام معظم رهبری از پیگیری این وزارتخانه در حل مشکلات واحد‌های تولیدی، در اقدامی دیگر طی ابلاغی از سازمان‌‎های استانی خواست تا در اسرع وقت، واحد‌های صنعتی و تولیدی دارای مشکل را شناسایی و معرفی کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتی در آستانه ۱۳ آبان و در دیدار با دانشجویان و دانش‌آموزان با اشاره به سخنان چندی پیش وزیر صمت مبنی‌بر اینکه «هرجا یک واحد صنعتی در آستانه تعطیلی قرار بگیرد، به کمک آن می‌رویم.» فرمودند: این سخنان عالی و خرسندکننده است. حالا باید پای این قول بایستند و دیگر مسئولان نیز همین‌گونه عمل کنند. ابلاغ و دستور جدید وزیر صنعت، معدن و تجارت در واقع اقدام عملی دیگری برای حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال و متعاقب آن ارتقای سطح رونق تولید در کشور است. در این ابلاغ، همچنین از معاونت امور صنایع و ستاد‌های تسهیل و رفع موانع تولید خواسته شده است از تمامی ظرفیت‌های خود برای حل و فصل مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی معرفی‌شده بدین منظور استفاده حداکثری
کنند. در خراسان رضوی بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی مشکل‌دار به شرکت شهرک‌های صنعتی واگذار شده است. بر اساس اعلام این شرکت، ۱۲‌درصد از واحد‌های صنعتی خراسان رضوی در داخل و خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان راکد و ۲۰ درصد به صورت یک‌نوبته یا با کمتر از ۵۰‌درصد ظرفیت اسمی خود فعال‌اند. مقرر شده است کلینیک صنعتی خراسان رضوی تا پایان امسال شرایط ۳۵۰ تا ۴۰۰ واحد راکد و نیمه‌راکد صنعتی استان را با بهره‌گیری از طرح‌های بهبود ارتقا دهد. از ابتدای امسال، با آغازبه‌کار کلینیک صنعتی تاکنون ۵۲ واحد صنعتی تعطیل یا راکد به چرخه تولید بازگشته‌اند. ۵۷۰۰ واحد صنعتی در خراسان رضوی فعال و از این تعداد ۴۶ درصد، معادل ۲۷۰۰ واحد، در ۴۹ شهرک و ناحیه صنعتی استان مستقرند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->