سرخط خبرها

نمایندگان پروین و کارگران مشخص شدند

  • کد خبر: ۸۸۵۳
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۳
نمایندگان پروین و کارگران مشخص شدند
برداشتن سومین گام شورای اجتماعی محلات در ۲ محله منطقه

بخشنده - برگزاری گام سوم فرایند انتخابات شورای اجتماعی محلات در ۲ محله پروین اعتصامی و کوی کارگران در ناحیه یک منطقه با استقبال پرشور همراه شد و ترکیب اعضای شورا‌های اجتماعی در این ۲ محله با برگزاری انتخابات تغییر یافت.
جلسه شورای اجتماعی محله پروین اعتصامی با ۹۰ داوطلب در ساختمان شهرداری منطقه تشکیل شد.

در ابتدای این نشست ناصر خجسته، رئیس اداره اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه، با قدردانی از اعضای دوره قبلی شورای اجتماعی این محله بیان کرد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد از این پس تشکیل شورا‌های اجتماعی محلات باید با برگزاری انتخابات به صورت مجامع تشکیل شود که برگزاری انتخابات در محله پروین اعتصامی و کوی کارگران نیز با توجه به همین مصوبه برگزار می‌شود. خجسته افزود: در شورای اجتماعی جدید محلات ۶ نفر به عنوان نماینده ساکنان حضور خواهند داشت و یک نفر نیز از مجامع مساجد، کسبه، مدارس و تشکل‌ها با رأی شما انتخاب خواهد شد.


۱۰ عضو منتخب محله پروین اعتصامی
در ادامه این نشست هر یک از داوطلبان انتخابات به معرفی خود و سابقه فعالیت‌های اجتماعی‌اش پرداخت و پس از آن شهروندان محله پروین اعتصامی به انتخاب نمایندگان خود پرداختند. از بین داوطلبان مجمع ساکنان این محله غلام حسین سلامی بیشترین رأی را کسب کرد و خانم‌ها تکتم جمال‌زایی، مریم عظیمی، زهره علی میرزایی، نرگس خاتون رستگاری‌پور و راحله ذوالفقاری ۵ عضو بعدی این مجمع انتخاب شدند. حجت‌الاسلام حسن صباغیان به عنوان نماینده تشکل‌ها، حجت‌الاسلام محمد درودی نماینده مساجد، محمد کاظمی نماینده کسبه و زهرا مرادی به عنوان نماینده مدارس برگزیده شدند. پس از پایان انتخابات غلام حسین سلامی در گفتگو با شهرآرامحله درباره برگزاری انتخابات برای تشکیل شورا‌های اجتماعی گفت: شکل‌گیری شورا‌های اجتماعی با فرایند انتخابات کار بسیار خوبی بود که از سوی شورای اسلامی شهر مشهد انجام شد. این کار باعث بالا رفتن مشارکت اجتماعی شهروندان، علاقه‌مندی مضاعف آن‌ها به محله سکونتشان و حتی زمینه‌ساز آشنایی اهالی محله با یکدیگر می‌شود.
سلامی ادامه داد: مسئولان شهرداری منطقه از مدت‌ها قبل برای این انتخابات و ایجاد شورای اجتماعی قوی زحمات زیادی کشیدند که برای این امر از آن‌ها قدردانی می‌کنم.
وی درباره هدف خود از حضور در این انتخابات هم گفت: من با توجه به اینکه دغدغه‌های فرهنگی برای محله پروین اعتصامی دارم، داوطلب عضویت در این شورا شدم که خوشبختانه مورد اقبال حاضران نیز قرار گرفت. البته این تنها باعث سنگینی مسئولیت من در شورای اجتماعی محله پروین اعتصامی می‌شود. امیدوارم بتوانم سهم خودم را در محله‌ای که در آن زندگی می‌کنم و به آن علاقه دارم، ایفا کنم.

مشورت و مشارکت در کوی کارگران
دومین محله‌ای که در گام سوم انتخابات شورای اجتماعی محلات اعضای خود را با رأی ساکنانش شناخت کوی کارگران بود. در این محله ۸۰ نفر داوطلب عضویت در شورای اجتماعی شدند تا با یکدیگر برای کرسی‌های مختلف شورای اجتماعی رقابت کنند. البته برخلاف انتظار در ۳ مجمع کسبه، مدارس و مساجد داوطلبان به جای رقابت به مشورت با یکدیگر پرداختند و در نهایت از میان خود مهدی محمودی فردوسی به عنوان نماینده کسبه، محمد حاجی محمد فریمان را به عنوان نماینده مدارس و مصطفی روحانی صفایی را به عنوان نماینده مساجد انتخاب کردند و حجت‌الاسلام سیدرضا علوی با توجه به نداشتن رقیب به عنوان نماینده تشکل‌ها انتخاب شد. در مجمع ساکنان نیز سیدعلی خراشادی‌زاده، اسماعیل فرهمند، عباس قربانی، فاطمه مرادی، محمد باقر نوروزی و محبوبه حسینی برگزیده شدند. سیدعلی خراشادی‌زاده نفر اول مجمع ساکنان که تا پیش از این در ۲ دوره شورای اجتماعی محله کوی کارگران حضور داشت و با استقبال از فرایند انتخابات برای تشکیل شورا‌های اجتماعی گفت: اعضای شورا‌ها باید بیشتر پیگیر امور محله خود باشند. عضو شورای اجتماعی محله کوی کارگران درباره نحوه مشارکت شهروندان در فرایند انتخابات شورای اجتماعی این محله نیز بیان کرد: مشارکت شهروندان بسیار خوب بود و البته با توجه به زمان برگزاری آن برخی متأسفانه نتوانستند خود را به انتخابات برسانند، اما در کل شهروندان با حضور خوب و آگاهی کامل در این انتخابات شرکت کردند.

نماینده جوان شورای اجتماعی
محمدباقر نوروزی با ۲۴ سال سن عضو جوان شورای اجتماعی محله کوی کارگران است. نوروزی درباره آشنایی‌اش با شورای اجتماعی محلات گفت: پیش از انتخابات با کار‌های شورای اجتماعی آشنا شدم و تصمیم گرفتم برای ایفای نقش مثبت در این محله که در آن زندگی می‌کنم، داوطلب شوم. نوروزی فرایند انتخابات را شفاف توصیف کرد و ادامه داد: فرایند این انتخابات به صورت کاملا شفاف در حضور تمامی داوطلبان و حتی با حضور یک امین در شمارش آرا انجام شد که کار بسیار خوبی بود. عضو جوان شورای اجتماعی محله کوی کارگران حضور جوانان را در شورا‌های اجتماعی نکته مثبت دیگر این انتخابات دانست و افزود: با توجه به شرایط کشور حضور جوانان در تمامی عرصه‌ها می‌تواند مفید باشد که شورا‌های اجتماعی می‌تواند زمینه‌ساز حضور جوانان در عرصه‌های مختلف شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->