سرخط خبرها
با برگزاری انتخابات

منتخبان شورای اجتماعی محله سرشور مشخص شدند

  • کد خبر: ۸۸۶۰
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹
منتخبان شورای اجتماعی محله سرشور مشخص شدند
موسوی‌زاده - انتخابات شورای اجتماعی محله سرشور در کتابخانه قلم برگزار شد تا اعضای اصلی این شورا مستقیم با رأی نامزد‌ها انتخاب شوند.
ابتدا انتخابات ساکنان این محله با حضور ۱۴ داوطلب برای کسب ۶ کرسی برگزار شد که هر یک از داوطلبان در ابتدای جلسه به معرفی خود و برنامه‌هایشان برای شورا در آینده پرداختند.
در انتخابات ساکنان محله؛ زهرا رحیمی‌نسب، محسن پیکان، حسین رثایی، علی قاسمی، موسی عمرانی و محمدعلی خدادادی به عنوان اعضای اصلی و سیدمحمد صادق تکیه و مسعود نجفی به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

این اعضا در ارتباط با برنامه‌های خود برای محله سرشور مباحثی را به‌عنوان مهم‌ترین موضوعات بیان کردند.
زهرا رحیمی‌نسب برگزاری دوره‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت بانوان را یکی از برنامه‌های اعضای شورای اجتماعی محله در آینده بیان کرد و افزود: باید با استفاده از توانمندی بانوان هنرمند و کارآفرین محله به‌دنبال تقویت روحیه خودباوری و کارآفرینی دیگر بانوان باشیم.
علی قاسمی نیز درخواست پیگیری برنامه‌های آموزشی ویژه جوانان و نوجوانان با سبک و سیاق به‌روز و هنرمندانه در محله را داد و گفت: نشاط و پویایی خانواده‌ها با برگزاری کارگاه‌های تربیتی و آموزشی باید مورد توجه اعضا قرار گیرد.
موسی عمرانی نظرخواهی از ساکنان محله و هم‌فکری با آن‌ها برای حل مشکلات را از جمله برنامه‌های اعضای شورا در دوره جدید بیان کرد و ادامه داد: محله سرشور یکی از قدیمی‌ترین محله‌های مشهد به شمار می‌رود که بافت قدیمی نیز دارد و نیاز است تا به نوع دیگری به مشکلات این محله توجه شود و برای حل این مشکلات نیز اعضا با همدلی و یاری یکدیگر گام بردارند.
در ادامه انتخاب کرسی‌های تشکل‌های مردم‌نهاد، مساجد، مدارس و کسبه برگزار شد که از بین ۲۵ داوطلب به ترتیب محمدرضا ملازاده، مصطفی حامد، علیرضا محمدزاده، کاظم عرفانیان و محمدحسن مهدی‌زاده انتخاب شدند.
نعمت‌نیا، دبیر شورای اجتماعی محله، نیز با بیان اینکه محله سرشور پیرامون محدوده حرم مطهر رضوی، خیابان دانش غربی، آخوندخراسانی و... قرار دارد، بیان کرد: به دلیل بافت تجاری این محله دو نفر از نماینده کسبه در شورای اجتماعی محله سرشور حضور خواهند داشت.
وی افزود: اولین وظیفه شورای اجتماعی محلات، شناسایی مشکلات محله و انتقال به سازمان‌ها و نهاد‌های مسئول در کوتاه‌ترین زمان ممکن است بنابراین بهتر است افرادی داوطلب شوند که می‌توانند درراستای عمران و آبادانی و حل چالش‌های محله خود وقت بیشتری بگذارند.
مصطفی حامد، نماینده مساجد، با بیان اینکه سابقه بیش از صد سال زندگی در این محله را داریم بیان کرد: پدر و پدربزرگ من در همین محله ساکن بودند بنابراین به‌خوبی از مشکلات محله باخبر هستم و می‌توانم موضوعاتی را که برای مردم در اولویت قرار دارد به اعضای شورا برای پیگیری و برطرف‌شدن این مشکلات منتقل کنم.
علیرضا محمدزاده، نماینده مدارس، نیز مدارس را یک نقطه قوت فرهنگی به‌منظور گسترش ارتباطات افراد محله دانست و افزود: بسیاری از مباحث آموزشی را می‌توان از طریق برگزاری کلاس‌های مختلف در مدارس دنبال کرد.
محمدرضا ملازاده، نماینده تشکل‌های مردم نهاد، نیز تصریح کرد: ما به‌عنوان نمایندگان محله خود باید پیگیر مطالبات و مشکلات آن‌ها باشیم، همچنین عقیده داریم که کار‌ها و بازکردن گره مشکلات به دست مردم و با همکاری اهالی امکان‌پذیر است فقط باید با همت اعضا و ارتباط آن‌ها با اهالی این مشکلات شناسایی و برطرف شود.
کاظم عرفانیان، نماینده کسبه، نیز در ادامه با اشاره به اینکه بیشتر کسبه محله سرشور از قدیمی‌های مشهد هستند که سال‌هاست در این مکان مغازه دارند و هر کدامشان در حکم هویت این محله به شمار می‌روند، گفت: کسبه با مشکلاتی روبه‌رو هستند که می‌توانند مشکلات خود را با ما در میان بگذارند تا در حد توان خود برای حل آن‌ها با سازمان‌های مختلف صحبت کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->