اعمال نرخ جدید جریمه‌های رانندگی، پشت چراغ قرمز مراحل اداری ! سارق دریچه‌های فاضلاب در معابر مشهد به دام افتاد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله یک شرور با قمه به خودروی پلیس در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نام پدر از کارت ملی حذف می‌شود؟ هشدار به مادران باردار برای سزارین‌های تقویمی ۴ کشته و ۱۴ مصدوم ‌در دو حادثه ترافیکیِ خوزستان آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند ویدئو | مشاهده ۴قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه ته دیگ T ته خط سلامتی است خوش بینی حال جامعه را خوش می‌کند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی
سرخط خبرها

باید تکلیف سرمایه‌های وارده شده از زائر خارجی به استان مشخص شود

  • کد خبر: ۸۸۹۵
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
باید تکلیف سرمایه‌های وارده شده از زائر خارجی به استان مشخص شود
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ورود ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه به استان در ۸ ماه کار کمی نیست.
به گزارش شهرآرانیوز، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در جلسه گردهمایی ائمه جمعه استان که در محل دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه برگزار شد، گفت: مدیریت آقای رزم حسینی در خراسان رضوی را از برکات حضرت رضا (ع) می‌دانیم و با مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی آشنا هستیم.

او ادامه داد: تا پیش از اجرای مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، عده‌ای در گوشه و کنار کار‌های روزمره کشور را تحت عنوان اقتصاد مقامتی با مشخصاتی که رهبری اشاره کردند  مطرح می‌شد ، اما طرح عملیاتی استاندار خراسان رضوی این بن بست را شکست.

امام جمعه مشهد گفت: به عنوان مثال از ۷۶ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری که در استان کرمان انجام شده تاکنون بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

آیت الله علم الهدی افزود: با وجود گذشت هشت ماه از اجرایی شدن مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی، ۴۰ هزار میلیارد تومان به استان آمده است؛ برخی می‌گفتند که این طرح به نتیجه نمی‌رسد؛ ما در مشهد با یک بلای خانمان سوز قدرت و ثروت نسبت به هر طرح و برنامه‌ای روبرو هستیم که مدل اقتصادی استاندار بر ضد منافع این جریان است.

او تصریح کرد: در عرض هشت ماه این طرح اقتصاد مقاومتی در استان اجرایی و شرکت‌های معین مشغول به کار شدند؛ طبق آخرین آمارها، تاکنون ۱۵ درصد از ۱۲۸ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه وارد عرصه عملیات شده است، به عبارتی چیزی قریب به ۱۵ هزار میلیارد تومان در استان در گردش است و افراد هم شاغل شده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: این مسئله کوچکی نیست، کدام استان در کشور چنین شرایطی دارد؟ مدل اقتصاد مقاومتی برای ما علاوه بر یک فعالیت اقتصادی یک برند سیاسی هم محسوب می‌شود؛ این مدل نشان داد الگویی که مقام معظم رهبری گفتند هم شدنی است و هم زود جواب می‌دهد.

آیت الله علم الهدی افزود: ائمه جمعه باید دقت داشته باشند که مردم را نسبت به این مدل اقتصادی توجیه کنند تا امیدوار شوند؛ هر جایی که مردم به میدان بیایند موفق می‌شویم.

او با تاکید بر اینکه باید تکلیف سرمایه‌هایی که توسط زائر خارجی به استان وارد می‌شود مشخص گردد، ادامه داد: بهتر است این سرمایه صرف تولید و توسعه صنعت و معدن شود؛ امیدواریم در این زمینه هم از ابتکارات آقای استاندار استفاده شود.



منبع: باشگاه خبرنگاران
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->