سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال ۳۵۱فقره تصادف منجر به جرح طی ۲۴ساعت گذشته در مشهد | ۴۷مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند (۷ فروردین ۱۴۰۳) جشن میلاد کریم اهل بیت (ع) در حرم مطهر رضوی هوای مشهد پاک شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) حاجی‌بگلو: قانون درآمدهای پایدار شهرداری مشهد نیاز به بازنگری دارد + فیلم واحد‌های اقامتی مشهد از نیمه اسفند تاکنون ۳۹ درصد اشغال شده است (۶ فروردین ۱۴۰۳) بهره‌مندی ۵۰هزار نفر از خدمات ایستگاه‌های استقبال از زائر در مشهد
سرخط خبرها

متن‌نگاری در حاشیه

  • کد خبر: ۸۹۳۹
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۴
متن‌نگاری در حاشیه
روز گذشته جلسه شورای اداری شهرستان مشهد به‌جای فرمانداری در یکی از سالن‌های حاشیه شهر مشهد برگزار شد
علیرضا ظهیری - هشتمین جلسه امسال شورای اداری شهرستان مشهد روز گذشته برخلاف همیشه که در ساختمان شیشه‌ای خیابان پاسداران برگزار می‌شد، به میزبانی شهرداری منطقه ۴ و در فرهنگ‌سرای انقلاب دایر شد تا علاوه بر تحقق وعده اخیر فرماندار مشهد برای اجرای چنین برنامه‌هایی در نواحی کم‌برخوردار شهر، مدیران این شهرستان نیز از نزدیک به مناطق حاشیه‌ای و پیرامونی شهر بیایند و مشکلات محدوده‌های آسیب‌پذیر را از نزدیک ببینند.
معاون استاندار و فرماندار مشهد در ابتدای سخنان خود با گله از برخی مدیران شهرستان درباره بی‌تفاوتی‌شان نسبت به حضور در جلسات شورای اداری شهرستان، یا بازی کردن با موبایل، یا خواب‌آلود بودن در هنگام برگزاری جلسه، گفت: برگزاری جلسات در مناطق کم‌برخوردار شهر مشهد، ویژگی‌های زیادی دارد که مدیران می‌توانند از حضور در این مناطق برای خدمت به مردم استفاده کنند. به‌طور قطع باید در این جلسات از روحانیان و معتمدان محلات نیز دعوت شود.
سیدمحمدرضا هاشمی با اشاره به حضور ۵ میلیونی زائران بارگاه رضوی در دهه پایانی ماه صفر ادامه داد: از این تعداد ۵۰۰ هزار زائر با پای پیاده به مشهد وارد شدند و برای ۵۱۰ هزار نفر نیز شرایط اسکان ایجاد شد. خوشبختانه مجاوران بارگاه رضوی نیز در میزبانی از زائران اقدامات خوبی را انجام دادند و باید این فرهنگ در شهر مشهد نهادینه شود. وی با بیان اینکه در ایام دهه پایانی ماه صفر برای ۵۸ نانوایی بیش از ۴۰۰ تن آرد فوق‌العاده تهیه شد، افزود: همچنین در این ایام ۱۲۴ تیم بازرسی بهداشتی نظارت کامل را روی اماکن داشتند.
دشمنان از وحدت می‌ترسند
هاشمی با گرامیداشت هفته وحدت، گفت: ۴۰ سال از عمر نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد و در این سال‌ها دشمنان علاوه بر اینکه از دستاورد‌های به‌وجودآمده در عرصه‌های مختلف در ایران اسلامی عصبانی هستند، از اتحاد مردم و مسئولان و اقوام و مذاهب بیشتر عصبانی شده‌اند. معاون استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان‌دوره مجلس خبرگان رهبری در دوم اسفند، گفت: جلسات مختلفی درباره انتخابات پیش رو برگزار شده است و اکنون مناطق نوزده‌گانه شهرستان مشهد فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. ثبت‌نام نامزد‌های مجلس نیز از روز دهم آذرماه به مدت ۷ روز انجام خواهد شد. وی همچنین درباره مثلث اقتصادی استان گفت: در این طرح تاکنون ۲۶۱ پروژه با ارزش سرمایه‌گذاری ۴۱ هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۷۳ هزار نفر ثبت شده است و اگر ۳۰ درصد این اقدامات هم اجرایی شود، کار بزرگی انجام شده است. فرماندار مشهد با بیان اینکه در طرح نجات، ۸ محله با جمعیت ۳۲۰ هزار نفر زیر پوشش فعالیت‌های ما قرار خواهند گرفت و تاکنون راستی‌آزمایی‌ها و احصای امکانات و اقدامات دستگاه انجام شده است، ادامه داد: در موضوع کشف‌رود نیز هفته گذشته جلسه‌ای با استاندار گذاشته شد و درباره آخرین اقدامات بحث و بررسی شد. همچنین اکنون بر اساس توافق، سامان‌دهی کشف‌رود به‌عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی شهرمان برعهده شهرداری مشهد است.

۳۵۰ میلیارد تومان پرداختی به مستمری‌بگیران
همچنین سیدمحسن نظام‌خیرآبادی، مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌رضوی با بیان اینکه ۹۰۰ هزار بیمه‌شده با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افراد تحت تکفل، زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی در استان هستند، اظهار کرد: در استان ماهیانه ۳۵۰ میلیارد تومان پرداختی به مستمری‌بگیران داریم و همچنین ۴۰ میلیارد تومان پرداختی ماهیانه به ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر مشمول بیمه بیکاری ثبت شده است. همچنین حجت‌الاسلام علی کریم‌پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد، با تشریح نقاط ضعف و قوت ارائه خدمات در دهه پایانی ماه صفر، گفت: یکی از مشکلات این ایام، نامتوازن بودن خدمت‌رسانی در محور‌های ورودی شهر مشهد بود که امیدواریم این مشکل در سال‌های آینده حل شود.

امیرعلی و فاطمه؛ همچنان نام‌های پرطرف‌دار مشهدی‌ها
علی سلطانیان، رئیس اداره ثبت‌احوال مشهد، نیز در این جلسه با اشاره به رتبه نخست این سازمان در میزان رضایتمندی ارباب‌رجوع در سال ۹۷ گفت: بیشترین فراوانی نام‌ها در ۷ ماه نخست سال ۹۸ برای پسران به‌ترتیب نام‌های امیرعلی، علی، امیرحسین، ابوالفضل و محمد و برای دختران نام‌های فاطمه، حلما، زهرا، زینب و مهرسانا بوده است.
همچنین محمدجواد استادی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد، با تأکید بر توجه به زبان فارسی، به‌ویژه در حوزه گذاشتن اسم برای اصناف و فعالیت‌های مختلف از سوی سازمان‌های صادرکننده مجوز، گفت: بر اساس قانون هرگونه مسابقه فرهنگی و هنری باید با مجوز اداره ارشاد انجام شود. امیدواریم دستگاه‌ها به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->