سرخط خبرها

انصاف نیست هم پول بدهیم و هم از امکانات محروم شویم!

  • کد خبر: ۹۰۵۱
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
انصاف نیست هم پول بدهیم و هم از امکانات محروم شویم!
ادامه انتظار اهالی خیابان وحدت برای اتصال به اگو
منشادی
خبرنگار شهرآرامحله
بوی بد فاضلاب از درون دریچه‌های فاضلاب شهری و همچنین متصل نبودن انشعابات به اگو همیشه از مهم‌ترین دغدغه‌ها و گلایه‌های مردم ساکن در اطراف حرم مطهر بوده و هست. دغدغه‌ای که هر از چند گاهی باعث اعتراض‌های اهالی یکی از محله‌های منطقه می‌شود. در همین راستا چند نفر از اهالی محله پایین خیابان و ساکن خیابان‌های وحدت ۹، ۱۱ و ۱۳ از اتمام طرح اگو در این خیابان‌ها خبر داده‌اند و از متصل نبودن انشعابات مشترکان به اگو گلایه کرده‌اند. گلایه‌ای که ما با مقری، رئیس ناحیه یک شهرداری منطقه ثامن، در میان گذاشتیم و او از اقدام نکردن مشترکان برای اتصال انشعاب به اگو خبر داد.

اتصال انشعابات به اگو بوروکراسی اداری ندارد
مقری، رئیس ناحیه یک شهرداری منطقه ثامن، از برداشته شدن بوروکراسی اداری در شهرداری منطقه ثامن برای اتصال انشعابات به اگو که یکی از معضلات و مشکلات اهالی دیگر مناطق شهرداری مشهد است، خبر داد و گفت: بعد از جلساتی که با مدیران اداره آب و فاضلاب منطقه ثامن داشته‌ایم مصوب شد برای اینکه انشعابات مشترکان زودتر به اگو وصل شود، بوروکراسی اداری که چندین روز طول می‌کشد، برداشته شود.
وی ادامه داد: بر همین اساس تمامی ساکنان منطقه ثامن با ارائه درخواست خود به اداره آب و فاضلاب می‌توانند انشعاب منزل خود را به اگو وصل کنند. بر اساس قانون، اداره آب و فاضلاب نمی‌تواند مشترکان خود را به اتصال به اگو مجبور کند. به همین‌دلیل مشترکان باید برای اتصال به اگو درخواست ارائه دهند.
مقری با بیان اینکه هیچ مانعی از سوی شهرداری درباره اتصال انشعاب به اگو برای مشترکان وجود ندارد، اظهار کرد: برخی از اهالی فکر می‌کنند که شهرداری برای اتصال به اگو سنگ‌اندازی می‌کند در صورتی که این‌گونه نیست و باید بگویم شهرداری با اداره آب و فاضلاب طرف حساب است و اداره آب و فاضلاب درخواست‌های مشترکان را به شهرداری منتقل می‌کند.

پول ۶ سال پرداخت اقساط انشعاب ۴ هزار خانه کجاست؟!
در همین حال که مقری، رئیس اداره ناحیه یک شهرداری منطقه ثامن، از نبود بوروکراسی اداری برای اتصال انشعاب اگوی خانه‌های محدوده خیابان وحدت می‌گوید، یکی از اهالی این محله از اتمام پرداخت اقساط انشعاب ۴ هزار خانه محله و بلاتکلیفی در اتصال به اگو خبر می‌دهد.
ایمانی اظهار می‌کند: از سال ۹۲ تا به امروز تمامی اهالی خیابان وحدت اقساط منازل خود را برای اتصال به شبکه اگو پرداخت کرده‌اند، اما متأسفانه اداره آب و فاضلاب جواب‌گوی ما نیست.
برای ارائه درخواست به اداره آب و فاضلاب مراجعه می‌کنیم، می‌گویند شهرداری اجازه نمی‌دهد، به شهرداری می‌رویم، می‌گویند اداره آب و فاضلاب مسئول است.
این شهروند منطقه ادامه می‌دهد: شهرداری می‌گوید باید به اداره آب و فاضلاب درخواست بدهیم، در حالی که اداره آب و فاضلاب برای خیلی از محله‌ها بدون درخواست اتصال، انشعاب به اگو داده است. در محله وحدت لوله‌گذاری انجام شده است، اما متأسفانه انشعاب فرعی وصل نشده و همین موضوع ما را بلاتکلیف گذاشته است.
اگر قرار نیست انشعابی به ما داده شود، چرا از ما پول اتصال گرفتند، اگر هم قرار است که به اگو انشعاب بدهند که همه اقدامات زیرساختی تمام شده است و دیگر بهانه‌ای برای اتصال نیست.
وی می‌افزاید: به عقیده اهالی این محل، چون قسمتی از خیابان وحدت درگیر پروژه‌های تجاری می‌شود اداره آب و فاضلاب منتظر مشخص شدن تکلیف طرح‌های تجاری است تا اگر انشعابات قرار است به‌هم ریخته شود دوباره‌کاری نشود.
اما این انصاف نیست هم پول بدهیم، هم از امکانات بی بهره باشیم. خیلی از مردم محله از این طرح نیمه کاره خسته شده‌اند و منزل خود را فروخته و از محله رفته‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->