سرخط خبرها

پروژه‌های شهری بستر مناسبی برای ارتقای بهره‌وری نخبگان است

  • کد خبر: ۹۰۵۵
  • ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸
پروژه‌های شهری بستر مناسبی برای ارتقای بهره‌وری نخبگان است
دعوت شهردار منطقه ثامن از دانشجویان برای همکاری
شهردار منطقه ثامن با اشاره به اینکه طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر با گستره بیش‌از ٣٠٠هکتار در هسته مرکزی مشهد است، تأکیدکرد: طرح‌ها و پروژه‌های شهری، بستری مناسب برای عملی شدن آموزه‌های علمی و ارتقای بهره‌وری نخبگان است.
به‌گزارش شهرآرامحله، سیدمصطفی نعمتی در نشست مشترک مدیران ارشد شهرداری منطقه ثامن مشهد با رئیس، استاد‌ها و دانشجویان مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری، ضمن معرفی محدوده اجرای طرح و لزوم اجرای آن و تحلیل و بررسی طرح بازآفرینی محلات و بهسازی و نوسازی بافت اطراف حرم مطهر امام‌رضا (ع) اظهار کرد: از پیشنهاد‌ها و نظر‌های دانشجویان و نخبگان در قالب پایان‌نامه‌ها، طرح‌های تحقیقاتی و آموزشی و پروژه‌های مشارکتی درباره این طرح ملی استقبال می‌کنیم.
وی افزود: شکل‌گیری این جلسات و گفتمان‌های مشترک بین دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی می‌تواند گشاینده باب همکاری‌های بیشتر و اثرگذار بودن و نقش‌آفرینی دانشجویان و دانشگاهیان به‌عنوان یکی از اقشار فرهیخته جامعه در اداره اجتماع، شهر و محیط زندگی خود باشد.
نعمتی ادامه داد: طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهررضوی با گستره بیش‌از ٣٠٠هکتاری در هسته مرکزی کلان‌شهر مذهبی مشهد، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های شهری در کشور و بلکه در دنیا، بستر مناسبی برای کسب تجربه و تبدیل اندوخته‌های علمی به ایده‌ها و طرح‌های اجرایی و عملی است.
به گفته وی در این طرح عظیم ملی و فراملی با توجه به بهره‌مندی از ابعاد مختلف راهبردی اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، گردشگری و تمرکز و تعدد پروژه‌های مختلف عمرانی و شهری، نظر به اینکه هنوز در نیمه راه اجرا قرار دارد، این آمادگی را داریم که دست یاری‌گر دانشگاهیان و دانشجویان نخبه، به‌ویژه در رشته‌هایی همچون جامعه‌شناسی، مدیریت شهری، برنامه‌ریزی و طراحی شهری و معماری و شهرسازی را به گرمی بفشاریم.
نعمتی اضافه‌کرد: در همین راستا در ٢سال گذشته و در مدت فعالیت مجموعه مدیریت شهری در دوره پنجم، قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌های همکاری مختلفی بین مدیریت پژوهش شهرداری منطقه ثامن با دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی مختلف به امضا رسیده و نتیجه آن بهره‌مندی بیشتر از نظرات و طرح‌های دانشجویی است.
شهردار منطقه ثامن به بازدید بیش‌از ۲۷۰۰ دانشجو از پروژه‌های این طرح عظیم ملی در این دوره مدیریت شهری اشاره‌ای کرد و با تأکید گفت: قطعا گسترش این تعاملات و بهره‌مندی از این نظر‌ها کمک مهمی در راستای تسریع اجرا و بهبود عملکرد مجریان طرح خواهد بود.
گفتنی است؛ شهرداری منطقه ثامن مشهد (نهاد مجری طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی) و دانشگاه اقبال لاهوری مشهد در اوایل امسال تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->