جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

برترین‌های تئاتر استان در راه فجر سی‌و‌هشتم

  • کد خبر: ۹۵۵۸
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۷
برترین‌های تئاتر استان در راه فجر سی‌و‌هشتم
برگزیدگان بیست‌ونهمین جشنواره استانی تئاتر امروز مشخص می‌شوند
غلامرضا زوزنی | بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر استان خراسان‌رضوی همانند سال گذشته از منزل یک شهید مدافع حرم آغاز شد. در این مراسم که در منزل شهید حسین محرابی برگزار شد، جمعی از دست‌اندرکاران جشنواره جعفر مروارید، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان، را همراهی می‌کردند. در این مراسم مروارید نمایش را چکیده‌ای از هنر‌های متنوع خواند که بیان زنده تفکر و تجربه‌های زیستی و ایده‌های نو در یک جامعه را به همراه دارد.
جشنواره امسال، میزبان ۱۴ نمایش در بخش رقابتی و یک نمایش به‌صورت میهمان از سراسر استان بود که همه آن‌ها در تماشاخانه‌های اشراق، خورشید، بهار، هنر‌های زیبا و سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفتند و امروز حوالی ساعت ۱۱ اختتامیه این رویداد هنری در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) برگزار و برگزیدگان معرفی خواهند شد.

تماشای پیا‌پی
فریبا متخصص، اتابک نادری و حمید ابراهیمی که هر ۳ از هنرمندان عرصه سینما و تئاتر هستند و در پایتخت فعالیت می‌کنند، داوری آثار را بر عهده داشتند. با توجه به فشرده بودن جدول اجرا‌های جشنواره، می‌توان گفت کار سختی را هم در پیش داشتند و تقریبا تمام مدتی که در مشهد بودند، از تماشا‌خانه‌ای به تماشا‌خانه دیگر می‌رفتند و از اجرا‌ها بازدید می‌کردند. گاهی هم کارگردان‌های هر اثر با داوران گپ می‌زدند و سعی داشتند از فرصت پیش‌آمده بهره ببرند و با آن‌ها ارتباط بیشتری برقرار کنند.
داوران در روز نخست «شاه‌شکار» به کارگردانی احمد ابری (نمایش میهمان)، «نسخه پشتیبان» به کارگردانی علی ایزدپناه، «دور سه‌فرمون روی ماری» به کارگردانی رضا بیقشی، «ناحملط» به کارگردانی مسعود صفری و «آوات» به کارگردانی رسول محمدنیا را تماشا کردند.
در دومین روز جشنواره که گرمای بیشتری داشت، «پرونده عجیب مرگ آقایان ف. الف و عین. الف» به کارگردانی حمید مهدوی، «ژنتیک» به کارگردانی مهسا غفوریان و «منیژه ۱۴۰۰ و چند» به کارگردانی رضا حسن‌زاده، «سونامی» به کارگردانی احسان روحی و «مکبث» که اثری گروهی بود، روی صحنه رفتند. در این روز استقبال مردمی از جشنواره تئاتر استان نیز چشمگیر بود. دیروز که آخرین روز اجرای نمایش‌ها را پشت سر گذاشتیم، «چرا خداحافظی نکردی با نجمه سورچی» به کارگردانی محمد‌رضایی، «آدیداس» به کارگردانی پویا‌غازی، «نفت» با کارگردانی گروهی، «زن‌سرخ‌پوش» به کارگردانی مجید‌بخششیان و «حادثه در نوسا» به کارگردانی دانوش یزدان‌پناه به روی صحنه رفتند.

جایگاه جشنواره و تئاتر استان
جشنواره تئاتر استان خراسان‌رضوی که پیش‌تر با عنوان «رضوان» برگزار می‌شد، در آستانه سی‌سالگی است و با توجه به معرفی ۲ اثر برگزیده به سی‌و‌هشتمین جشنواره تئاتر فجر میان هنرمندان تئاتر از توجه و اهمیت ویژه‌ای نزد اهالی هنر‌های نمایشی برخوردار شده‌است.
با تغییر مدیریت و دبیری جشنواره، آزمون و خطا هم به‌وجود می‌آید، اما هرچه به عمر این جشنواره افزوده می‌شود، هنرمندان تئاتر هم ظرفیت آن را بیشتر درمی‌یابند و هم راه‌های ورود به آن را بیشتر می‌پایند؛ چنان‌که امسال ۱۴۵ اثر برای ورود به جشنواره تقاضا داده و از آن تعداد ۱۲۰ نمایش خود را برای بازبینی در ۱۵ شهرستان آماده کرده بودند و علی حاتمی‌نژاد، حجت طباطبایی و سیدمحمد مداح‌حسینی، در مدت ۲ هفته از آن‌ها بازدید و در نهایت ۱۴ اثر را برای حضور در این رویداد هنری معرفی کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->