تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۳ | سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایش نیافته است تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
سرخط خبرها

انتخاب مدیر مجتمع با نظر تمام ساکنان است

  • کد خبر: ۹۸۶۹
  • ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵
انتخاب مدیر مجتمع با نظر تمام ساکنان است
سـتون صـدای مـشـاور جــایی بــرای بیــان پرسـش‌ها و مـشکلات حـقوقی شـما شهـروندان است که می‌توانید آن‌ها را با ما در میان بگذارید و پاسخ سؤالات خود را از قضات دادگستری، وکلا و کارشناسان حقوقی دریافت کنید.

پیامک:
۳۰۰۰۷۲۸۹
تلفن:
۵-۳۷۲۸۸۸۸۱-۰۵۱
پیام رسان:
۰۹۱۵۴۲۹۴۵۸۰
شهروندان گرامی با هدف پیگیری دقیق و سریع مسائل مطرح شده، لطفا آدرس و اطلاعات کاملی در اختیار ما قرار دهید.

 

محمدجواد ابوعطا - همزیستی مسالمت آمیز نیازمند آدابی است که باید از سوی تمام افراد ساکن در یک منطقه یا ساختمان رعایت شود. این یکی از شروط مهمی است که منجر به رشد اجتماعی افراد ساکن در آنجا می‌شود. وجود یک یا چند همسایه که اصول اولیه همسایه داری را نیاموخته یا حاضر نیستند به آن تن بدهند، منجر به رشد ناامنی چه در بعد فیزیکی و چه روانی در آن جامعه کوچک می‌شود، موضوعی که قانون گذار نیز تدابیری برای آن اندیشیده است. معصومه صفایی، وکیل پایه یک دادگستری پاسخ گوی شهروندانی است که دچار مشکلاتی با همسایگان خود شده و می‌خواهند یک راه حل قانونی برای مشکلشان پیدا کنند وهمچنین سایر سؤالات حقوقی که شهروندان برای ما فرستاده اند.
۲۰۹...۰۹۱۵// در یک ساختمان ۵ واحدی، یکی از صاحب خانه‌ها بدون اجازه دیگران اعلام مدیریت ساختمان کرده است و با وجود سرمای هوا بدون اطلاع سایر مالکین به در موتورخانه قفل زده و از روشن شدن رادیاتور‌ها جلوگیری می‌کند با این فرد چه برخوردی می‌توان کرد؟
طبق قانون تملک آپارتمان‌ها و آیین نامه اجرایی آن، در صورتی که تعداد مالکین بیش از ۳ نفر باشد مجمع عمومی مالکین تشکیل می‌شود و این مجمع مکلف است مدیر یا مدیرانی از بین خود یا از خارج انتخاب کند. بدون موافقت سایر مالکین، شخص نمی‌تواند خود را مدیر ساختمان معرفی کند، بنابراین اقدام این شخص غیرقانونی و نوعی مزاحمت برای سایر مالکین محسوب می‌شود که می‌توان در مراجع قضایی علیه این شخص اقدام کرد.
۹۸۵...۰۹۱۵// در یک آپارتمان چهارطبقه بدون آسانسور، ۸ واحد وجود دارد که ۷ مالک موافق راه اندازی آسانسور هستند، به جز یک مالک و با اینکه به این شخص پیشنهاد شده که سهم مخارج را ندهد و آپارتمان طبقه اول خود را بدون هیچ وجهی با واحد طبقه چهارم بعد از نصب آسانسور تعویض کند، باز هم زیر بار این کار نرفته است. آیا راه حل قانونی برای این کار و ملزم کردن این همسایه وجود دارد؟
طبق ماده ۴ قانون تملک آپارتمان‌ها اگر مجموع مساحت طبقات بالایی یعنی طبقات چهارم، سوم و دوم از مساحت طبقه اول و همکف بیشتر باشد، سایر مالکین می‌توانند از طریق پیگیری قضایی حق السهم مالک طبقه اول را به همراه خسارت‌های احتمالی وصول کنند و حکمی مبنی بر رفع ممانعت وی جهت نصب آسانسور را از دادگاه بگیرند.
۲۸۳...۰۹۳۹// در صورتی که قرار داد کاری نوشته نشده باشد، آیا تعهدی به انجام وظایف وجود دارد؟ کارفرما می‌تواند کارگر خود را اخراج کند؟
طبق ماده ۷ قانون کار، قرار داد کار عبارت است از قرار داد کتبی یا شفاهی، بنابراین الزامی به وجود قرار داد کتبی کار نیست و قرار داد شفاهی نیز پذیرفته شده و کارفرما و کارگر باید به وظایف و تعهدات قانونی خویش پایبند باشند. در قانون کار اختیارات کارفرما برای اخراج کارگر بسیار محدود شده و قانون کار از کارگری که بدون دلیل موجه اخراج شده باشد حمایت می‌کند و در صورت تمایل کارگر، وی را به محل کار خود باز می‌گرداند و از لحظه اخراج تا صدور رأی نیز دستمزد وی را از کارفرما مطالبه می‌کند. طبق ماده ۲۷ قانون کار یکی از موارد اخراج موجه کارگر این است که کارگر در انجام وظایف خود کوتاهی یا آیین نامه‌های انضباطی کارگاه را پس از تذکرات کتبی نقض کند که در این صورت کارفرما پس از انجام تشریفات قانونی می‌تواند کارگر را اخراج کند که در این صورت علاوه بر پرداخت حقوق معوق، باید به نسبت هر سال سابقه کار، معادل یک ماه آخرین حقوق کار را به عنوان حق سنوات به شخص پرداخت کند.
۸۳۸...۰۹۱۵// اگر کسی یک قرارداد ۱۰ ساله با صاحب کارش بسته باشد و آن صاحب کار به وظایف خود عمل نکند چه باید کرد و حکم صاحب کار بدعهد چیست؟
هرگونه اختلافی بین کارفرما و کارگر قابل پیگیری و رسیدگی در مراجع پیش بینی شده در قانون کار است و کارگر می‌تواند با مراجعه به اداره کار، حق و حقوقات قانونی خود را از کارفرما مطالبه کند.
۰۲۸...۰۹۳۷// چنانچه در پرونده‌ای قرار موقوفی صادر شود آیا مجدد می‌توان طرح دعوا کرد؟
قرار موقوفی تعقیب، یک قرار مشکلی است که به موجب آن مقام قضایی بدون اینکه وارد ماهیت وقوع یا عدم وقوع جرم شود، تعقیب جزایی متهم را به جهتی از جهات قانونی موقوف می‌کند که ماده ۱۳ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۹۲، موارد صدور قرار موقوفی را بیان کرده است. صدور این قرار در هر مرحله‌ای از رسیدگی، دلیل بر بی گناهی یا مجرمیت او نیست و با صدور آن مانعی برای ادامه تعقیب ایجاد می‌شود؛ بنابراین شکایت مجدد درباره آن دعوا ممکن نخواهد بود.
۹۹۴...۰۹۱۵// با فردی که در حال مستی رانندگی می‌کرد، تصادف کرده ام، مجازات شرب خمر در حین رانندگی چیست و قاضی می‌تواند این فرد را از رانندگی محروم کند؟
طبق ماده ۲۶۵ قانون مجازات اسلامی، مجازات شرب خمر (مصرف مشروبات الکلی) ۸۰ ضربه شلاق حدی است که علاوه بر آن در صورت رانندگی با حالت مستی و وقوع تصادف منجر به فوت یا جراحت، طبق ماده ۷۱۸ قانون مجازات اسلامی، مقصر به بیش از دو سوم حداکثر مجازات قانونی محکوم می‌شود. همچنین دادگاه می‌تواند علاوه بر مجازات اشاره شده مرتکب را برای مدت یک تا ۳ سال از حق رانندگی محروم کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->