سرخط خبرها

اگر تأمین اعتبار شود...

  • کد خبر: ۱۰۴۶۵
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۶
اگر تأمین اعتبار شود...
برررسی علت متوقف‌ماندن احداث مجموعه ورزشی در بوستان نصرت
راد - مجموعه بیست هکتاری نصرت حالا مدت‌هاست که به فضایی برای تفریح، سرگرمی و فعالیت‌های ورزشی افراد منطقه تبدیل شده است. جایی که در ابتدای امر آن‌قدر‌ها مورد استقبال قرار نگرفت و بیشتر به پاتوقی برای معتادان و... تبدیل شده بود، اما با ایجاد کاربری‌های مختلف، اکنون به فضایی تبدیل شده است که از اقصا نقاط شهر به آن پا می‌گذارند. یک بوستان بزرگ که در دل آن فضا‌هایی تعریف شده است، در این زمینه می‌توان به زمین چمن نصرت (بزرگ‌ترین زمین چمن مصنوعی منطقه)، سالن ورزشی نصرت، فرهنگ‌سرای نصرت و... اشاره کرد.

اما همچنان کمبود فضای اختصاصی برای بانوان در این مجموعه احساس می‌شود. با اینکه فضا‌هایی مختص بانوان در دو پارک رجا و امید در همین منطقه وجود دارد و خانم‌ها هم استقبال خوبی از آن کرده‌اند، کمبود سالنی سر پوشیده برای بانوان که فقط کاربری ورزشی داشته باشد همیشه در منطقه ۶ احساس شده و مورد تقاضای بانوان است. با توجه به این موارد به‌تازگی مسئولان شهرداری منطقه ۶ خبر از ایجاد فضایی دیگر در این مجموعه می‌دهند، یک سالن ورزشی سرپوشیده با اولویت بانوان!
برای دیدن این فضا و اطلاع از جزئیات این پروژه به مکان یادشده می‌روم تا درباره آن از اهالی و سپس مسئولان
ذی ربط بپرسم.

خبری از مجموعه ورزشی سرپوشیده نیست
آدرس حدودی که به من داده‌اند مرا به پشت سالن ورزشی نصرت در ابتدای بوستان می‌کشاند. جایی که با ورقه‌های فلزی محصور شده است و نمی‌شود به داخل آن سرک کشید. درباره آن از اهالی می‌پرسم اکثرا اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند، تنها چند نفر از حسینیه، اسکان زائران و چیز‌هایی از این دست که به گوششان خورده است می‌گویند. نگهبان بوستان هم چیز زیادی از پروژه‌ها نمی‌داند و وقتی درباره این فضا می‌پرسم می‌گوید که قرار است به یک حسینیه برای اسکان زائران تبدیل شود و کار‌های زیربنایی‌اش انجام شده است.

عمل به وقف‌نامه
در گام بعدی برای مشخص‌شدن سرنوشت این پروژه و اینکه اکنون در چه وضعیتی است با حسن‌نژاد، سرپرست اداره فرهنگی و اجتماعی منطقه ۶، گفتگو می‌کنم. حسن‌نژاد ابتدا درباره نوع کاربری این فضا می‌گوید: «طبق سند وقف‌نامه همه فضا‌هایی که در این مجموعه ایجاد می‌شوند باید کاربری فرهنگی و ورزشی داشته باشند، بنابراین مکان مورد اشاره به حسینیه و جایی برای اسکان زائران تبدیل نخواهد شد.»
او در ادامه توضیحی درباره پیشینه این زمین وقفی و بعد ایجاد فضا‌های مختلف در آن می‌دهد: «این زمین موقوفه خانواده برزگر بود و سال ۸۵ ورثه آن را به شهرداری واگذار کردند. شهرداری در طول این ۱۵ سال فضا‌های مختلفی را در این زمین ایجاد کرد فضا‌هایی که طبق وقف‌نامه همه باید به نام نصرت نام‌گذاری شده باشند.
زمین چمن نصرت، فرهنگ‌سرای نصرت، سالن ورزشی نصرت و... سال ۹۵ تصمیم گرفته می‌شود که فضایی دیگر هم دراین مجموعه ایجاد شود. این تصمیم بنا به نیاز بانوان این منطقه برای ورزش در سالنی سر پوشیده گرفته شده است.»

از بتن‌ریزی تا اجرای اسکلت
جزئیات اجرایی و عمرانی پروژه را از حسینی، رئیس اداره فنی و عمران منطقه ۶، می‌پرسم. می‌گوید: «سال ۹۵ در راستای این پروژه مبلغی بالغ بر ۲۸۰ میلیون تومان در این مکان بتن‌ریزی شد.
حالا هم در حال اجرای اسکلت کار هستیم که بخش مهم آن انجام شده است. تا اینجا کار با اعتبار پروژه دولتی بوده است. برای ادامه کار نیازمند اعتبار بیشتری هستیم. در این زمینه با شهرداری مکاتباتی شده و صحبت‌هایی مبنی بر تخصیص ۹۰۰ میلیون اعتبار صورت گرفته است، اما قطعی نیست.»
وی درباره تاریخ به سرانجام رسیدن و بهره‌برداری از این مجموعه ورزشی پاسخ مشخصی نمی‌دهد و می‌گوید:
«اگر تأمین اعتبار شود امسال کار به پایان می‌رسد در غیر این صورت به سال بعد موکول می‌شود.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->