راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها
در طرح تفصیلی جدید ضمن اصلاحات، حقوق مکتسبه سرمایه‌گذاران درنظر گرفته شده‌است

تعیین تکلیف پروژه‌های سرمایه‌گذاری اطراف حرم تا یک ماه آینده

  • کد خبر: ۱۰۴۶۷
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۶
تعیین تکلیف پروژه‌های سرمایه‌گذاری اطراف حرم تا یک ماه آینده
سال گذشته با توافق دولت و شهرداری مشهد قرار شد تا پایان سال ۱۴۰۰ و با تزریق ۳۱۰۰ میلیارد تومان بودجه از طریق انتشار اوراق مشارکت پروژه نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی به پایان برسد. قرار است این بودجه که تأمین نیمی از آن برعهده دولت و مابقی بر عهده شهرداری مشهد است، صرف ایجاد زیرساخت در منطقه ثامن شود. با‌این‌حال هنوز نگرانی‌ها درباره آینده پروژه ثامن ادامه دارد، نگرانی‌هایی که موضوع جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بوده است.
عمده نگرانی‌ها درباره آینده پروژه مربوط به حقوق مکتسبه سرمایه‌گذاران در این پروژه است، کسانی که در طول ۲۰ سال گذشته در این منطقه فعالیت عمرانی داشته‌اند و اکنون طرح تفصیلی جدید شورای عالی معماری و شهرسازی حقوق مکتسبه آن‌‎ها را تهدید کرده است. منظور از حقوق مکتسبه، منافع و حقوقی است که برای سرمایه‌گذاران در پروژه منطقه ثامن طی سالیان گذشته و بر اساس فعالیت آن‌ها در این پروژه ایجاد شده است. طبق تعریف علمی، حقوق مکتسبه با تغییر زمان و قوانین ثابت و محترم شمرده می‌شود. با وجود این آینده حقوق مکتسبه سرمایه‌گذاران این پروژه موضوع جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بود.
جلسه‌ای که در آن استاندار خراسان رضوی اعلام کرد: طرح ثامن و پروژه‌های سرمایه‌گذاری پیرامون حرم مطهر رضوی تا یک ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

تعیین تکلیف یک‌ماهه
در این جلسه صحبت‌هایی درباره آینده پروژه ثامن مطرح شد که نوید‌بخش آینده‌ای روشن برای پروژه بافت مرکزی مشهد است. علیرضا رزم حسینی، استاندارخراسان‌رضوی، در این جلسه گفت: امروز اراده‌ای بین دستگاه‌های اجرایی و قضایی استان وجود دارد تا طرح ثامن تعیین تکلیف شود و با توجه به توافق حاصل‌شده با وزیر راه و شهرسازی و همچنین تفاهم موجود بین آستان قدس رضوی، استانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد، دستگاه قضایی و سرمایه‌گذاران، امیدواریم طی یک ماه آینده این طرح تعیین تکلیف شود و سرمایه‌گذاران کار را شروع کنند.
وی افزود: طبق توافق انجام‌شده با وزیر راه و شهرسازی در اولین فرصت جلسه شورای راهبردی طرح پیرامون حرم مطهر رضوی را برگزار و پروژه‌های سرمایه‌گذاری را تعیین تکلیف می‌کنیم تا کار‌های عمرانی آن‌ها آغاز شود.

برخورد با ممانعت‌کنندگان اجرای طرح‌های پیرامون حرم مطهر
رئیس کل دادگستری استان نیز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: اگر ثابت شود که فرد یا نهادی در اجرای طرح‌های پیرامون حرم مطهر رضوی ممانعت و بهانه‌گیری می‌کند، بدون تعارف با آن برخورد می‌کنیم.
غلامعلی صادقی افزود: از جانب رئیس قوه قضائیه نماینده تام‌الاختیار هستم تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی، آنچه را که مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی است پای کار بیاورم.
همچنین محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، نیز در این جلسه با ابراز امیدواری درباره آینده این پروژه گفت: اگر همه ارکان حاکمیت در خراسان رضوی تصمیم بگیرند و پای کار باشند، بدون شک این طرح تعیین تکلیف خواهد شد.

توافق برای اصلاح طرح تفصیلی
اینکه در این یک ماه قرار است دقیقا چه اتفاقی بیفتد، سؤالی بود که از شهردار منطقه ثامن پرسیدیم. سید مصطفی نعمتی به شهرآرا گفت: این جلسه به منظور دیدار سرمایه‌گذاران منطقه ثامن با استاندار خراسان رضوی و رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.
وی با اشاره به دغدغه‌های سرمایه‌گذاران پروژه ثامن افزود: طرح تفصیلی ابلاغ‌شده از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی برخی حقوق مکتسبه سرمایه‌گذاران در این پروژه را تهدید می‌کرد، به‌نحوی‌که در صورت اجرای آن طرح برخی متضرر می‌شدند. اما اجرای این طرح با رأی دیوان عدالت اداری متوقف شد.
نعمتی ادامه داد: استاندار خراسان‌رضوی با وزیر راه و شهرسازی در این خصوص جلسه‌ای داشته‌اند و قول مساعد برای حفظ حقوق مکتسبه سرمایه‌گذاران اخذ شده است و طرح تفصیلی جدید ضمن اصلاح با درنظر گرفتن حقوق سرمایه‌گذاران ظرف یک ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->