آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره برداری از بوستان‌های ویژه بانوان در مشهدمقدس کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد
سرخط خبرها
عضو هیئت مدیره جمعیت مردمی سرای نجات‌یافتگان امام علی(ع):

۱۵ درصد کارتن‌خوابان «سنا» دارای تحصیلات دانشگاهی

  • کد خبر: ۱۰۵۶۱
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
۱۵ درصد کارتن‌خوابان «سنا» دارای تحصیلات دانشگاهی
عضو هیئت‌مدیره جمعیت مردمی سرای نجات‌یافتگان امام علی(ع) گفت: برای پیشگیری از اعتیاد از دانشگاه‌ها شروع کردیم؛ چرا که حدود 15 درصد جامعه 3600 نفری جمعیت، تحصیلات دانشگاهی دارند. اگر بهزیستی کمک کند یک مرکز ترک اعتیاد vip برای افراد خاص مانند جراح، دندان‌پزشک، پزشک و... معتاد تاسیس می‌کنیم؛ چرا که این افراد به دلیل موقعیت اجتماعی‌شان نمی‌توانند در مراکز اعتیاد معمولی بروند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جواد رفیعی‌نژاد در جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با اشاره به اینکه «برای پیشگیری از اعتیاد از دانشگاه‌ها شروع کردیم»، اظهار کرد: با بچه‌هایی که در مسیر بهبودیافتگی هستند به دانشگاه فردوسی، دانشگاه امام رضا و تمام دانشگاه‌های غیرانتفاعی رفتیم و با دانشجویان صحبت کردیم. در نظر داریم در قدم بعدی با مدارس ارتباط برقرار کنیم و برای پیشگیری با خانواده‌ها نیز در ارتباط هستیم.

رفیعی‌نژاد گفت: در منطقه کال زرکش، علی‌رغم اینکه اعتیاد زیاد است و رفاه اجتماعی فوق‌العاده کمی وجود دارد اما درصد زیادی از آن‌ها سالم زندگی می‌کنند. می‌خواهیم با استفاده از زندگی این افراد سالم، تجربه اطلاعاتی خود را در اختیار جهاد دانشگاهی قرار بدهیم تا آن‌ها بتوانند راهکاری برای سالم زندگی‌کردن پیدا کنند.

وی عنوان کرد: در حوزه فرهنگی، در حال ساخت مستند، سریال و تئاتر هستیم که می‌تواند از آثار مفاخر کشورمان باشد. در این تئاتر  با استاد صابری همکاری می‌کنیم. از موضوعاتی که در این‌ کارها گنجانده شده است، کودک‌فروشی، فروش اعضاء، اعتیاد هنرمندان و... است. 

عضو هیئت‌مدیره جمعیت مردمی سرای نجات‌یافتگان امام علی(ع) ادامه داد: متاسفانه سازمان ارشاد سالنی را در اختیار ما قرار نمی‌دهد. حدود 100 میلیون از ظرفیت‌های مردمی را وارد این گود کرده‌ایم و باید پاسخگو باشیم و زمان نیز محدود است. با توجه به نزدیک‌شدن به جشنواره فجر، سر بازیگران شلوغ است. امیدوارم راهکاری برای این مسئله پیدا شود. 

رفیعی‌نژاد افزود: کشور ما در خاک‌ریز اول مبارزه با موادمخدر هستیم و قربانی زیادی در این حوزه داده‌ایم. در این مستند اعتیاد را در اوکراین، ترکیه و... تصویربرداری کردیم و  شرایط کارتن‌خوابی را در ایران با سایر کشورها مقایسه کرده‌ایم. باید همگان بفهمند که جامعه ما در قبال نرسیدن اعتیاد به کشورهای دیگر چه هزینه سنگینی را می‌پردازد. تهیه کننده این مستند قرار است این اثر را در جشنواره‌های بین‌المللی کشور فرانسه، استرالیا، کانادا و... ببرد. اگر این اثر اقبال فروش داشته باشد، به سرای نجات یافتگان امام علی(ع) اختصاص یافته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان کسانی که این درد را کشیدیم بهتر می‌توانیم به جامعه خدمت کنیم. آرزوی ما این است که سرای نجات یافتگان امام علی مستقل، خودگران و درآمد مالی داشته باشد و دست نیاز به هیچ‌کس دراز نکند.

مصطفی آذری صدیق، مدیرعامل سرای نجات‌یافتگان امام علی(ع) نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: من یک کارتن‌خواب بهبودیافته هستم و هیچ‌وقت نتوانسته‌ام حس خوبی از این جلسات داشته باشم.

وی ادامه داد: اعتیاد آتشی است که در جامعه افتاده است. اینکه بیاییم و بگوییم چرا این اتفاق افتاد یا چه شد؟ کار مفیدی نیست. 

آذری صدیق افزود: زمانی فروش موادمخدر مافیا بود. احساس می‌کنم در حال حاضر مبارزه با موادمخدر به یک مافیا تبدیل شده است. 

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->