اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

خطر تعطیلی بیخ گوش باغ وحش مشهد

  • کد خبر: ۱۰۵۶۸
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۰
خطر تعطیلی بیخ گوش باغ وحش مشهد
محیط زیست علاوه بر نامه‌نگاری دوباره با دادستانی به مسئولان باغ وحش مشهد برای انجام اصلاحات تا پایان آذر مهلت داد
علیرضا ظهیری - مردادماه امسال خبر مرگ ۷ توله‌ببر در باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد، نظر بسیاری از صاحب‌نظران و دوستداران حیات‌وحش را به این موضوع جلب کرد و باعث شد تا پای دستگاه قضا نیز به این ماجرا باز شود تا با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در شهریورماه، ابعاد این رخداد را موشکافانه واکاوی کند.
با این حال هرچند نتایج این تحقیقات آبان‌ماه امسال به دادستانی ارسال شده، هنوز نظر دستگاه قضا در این‌باره اعلام نشده است. موضوعی که به گفته رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش خراسان‌رضوی باعث نامه‌نگاری دوباره بین این مجموعه و دادستانی درباره تعیین تکلیف وضعیت مدیریت باغ‌وحش مشهد شده است. هم‌زمان با ارسال نتایج کمیته حقیقت‌یاب مرگ توله‌ببر‌ها در باغ‌وحش، همتی، مدیرکل محیط‌زیست خراسان‌رضوی، اعلام کرده بود که خواستار برکناری مدیران فعلی این باغ‌وحش است و تا زمان تعیین تکلیف مدیریت این مجموعه، پروانه کار برای این مجموعه صادر نمی‌شود. پس از گذشت یک‌ماه از ارسال نتایج کمیته حقیقت‌یاب به دادستانی، مسئولان محیط‌زیست منتظر نظر دادستانی در این رابطه هستند و البته در همین مدت، مهلت معرفی مدیر جدید باغ‌وحش از سوی محیط‌زیست به پایان رسیده است. در این زمینه رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش خراسان‌رضوی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین الزام این مجموعه درباره باغ‌وحش، اعلام مدیر متخصص برای این محیط است، گفت: با توجه به پایان مهلت معرفی مدیر جدید باغ‌وحش توسط مسئولان این مجموعه و همکاری نکردن باغ‌وحش با اداره‌کل محیط‌زیست، مکاتبه دیگری از سوی اداره نظارت بر امور حیات‌وحش استان به دادستانی صورت گرفته است.
بتول عابدی در گفتگو با شهرآرا درباره آخرین وضعیت باغ‌وحش نیز گفت: تاکنون حدود ۶۷ دوربین در باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد نصب شده است.

نصب میکروچیپ به گونه‌های جانوری باغ‌وحش مشهد
وی ادامه داد: تاکنون بسیاری از گونه‌های موجود در باغ‌وحش که قابلیت نصب میکروچیپ را داشته‌اند، به این تراشه مجهز شده‌اند و رهگیری می‌شوند. عابدی گفت: درباره بهبود وضعیت قفس‌های گربه‌سانان نیز با پیگیری‌های اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان، توسعه قفس‌ها در دستورکار قرار گرفته و درحال اقدام است. به گفته رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش خراسان‌رضوی، اداره‌کل دام‌پزشکی تا پایان هفته جاری پروانه موقت برای ادامه فعالیت مسئول بهداشتی باغ‌وحش را صادر خواهد کرد.
وی همچنین درباره آخرین وضعیت زاد و ولد ببر‌ها گفت: آخرین زاد و ولد در دهه اول خردادماه به ثبت رسیده است و پس از آن هیچ‌گونه زاد و ولد جدیدی نداشته‌ایم.

مهلت دوهفته‌ای باغ‌وحش برای اصلاحات
با این حال مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌رضوی دیروز آخرین مهلت انجام اصلاحات و رفع سوء‌مدیریت در باغ‌وحش مشهد را ۳۰ آذرماه اعلام کرد و گفت: پس از این مهلت و در صورت انجام نشدن اصلاحات، این مجموعه تعطیل خواهد شد.
تورج همتی با بیان اینکه تعطیلی باغ‌وحش مشهد در صورت اجرایی نشدن دستورالعمل زیست‌محیطی در ابتدای زمستان امسال انجام می‌شود، افزود: همچنان اجرای دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های زیست‌محیطی ازجمله معرفی مدیر داخلی ذی‌صلاح در باغ‌وحش مشهد با مشکل روبه‌رو است.
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: آخرین تذکرات برای رفع سوءمدیریت‌ها به باغ‌وحش مشهد اعلام شده و بدون هیچ تردیدی اصلاح ساختار و وضع موجود در این مجموعه برای جلوگیری از تکرار اتفاقاتی که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود، به‌عنوان اولویت در حال پیگیری است.
همتی با تأکید بر اینکه اگر بنا بود مشکلی در این مجموعه حل شود، مشکلات اخیر از اساس شکل نمی‌گرفت، افزود: به اندازه لازم زمان برای اصلاح معضلات و مشکلات باغ‌وحش مشهد به مدیران این مجموعه داده شده است و باید یک مدیر داخلی متخصص هدایت این مجموعه را بر عهده بگیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->