مهاجران خوشبخت

  • کد خبر: ۱۰۶۰۲
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۴
مهاجران خوشبخت
نماینده مشهد به مرحله دوم لیگ دسته سوم فوتبال کشور صعود کرد
مرتضی اخوان - اتفاق محتمل رقم خورد و میهمان سقوط‌کرده تهرانی که حضورش در نبرد مشهد تغییری در سرنوشتش ایجاد نمی‌کرد در میدان حاضر نشد. زردپوشان مهاجرنوین هم که خودشان را برای نبردی نوددقیقه‌ای که حکم مرگ و زندگی را برایشان داشت آماده کرده بودند، بعد از اعلام رسمی حضور نیافتن تیم حریف، به جشن و پایکوبی صعود پرداختند. نماینده مشهد در گروه اول لیگ دسته سوم فوتبال کشور با حاضر نشدن آریان اندیشه تهران و احتساب ۳ امتیاز واریزشده از این دیدار به حساب مشهدی‌ها توانست به عنوان تیم دوم بعد از مقاومت تهران به مرحله دوم مسابقات صعود کند، صعودی شیرین که با ۲۵ امتیاز حاصل از ۱۲ مبارزه برای شاگردان نزار موسوی به دست آمد. اما مهاجران در راه رسیدن به این موفقیت چه مسیری را طی کردند و چه راه طولانی‌ای تا صعود به لیگ دسته دوم فوتبال کشور در پیش دارند؟

آتشی که گلستان شد
لیگ دسته سوم فوتبال ایران آن‌قدر پیچیده و سنگین است که خیلی‌ها معتقدند خرید امتیاز تیم لیگ ۲ برای مجموعه‌هایی که قصد تیمداری دارند بیشتر مقرون‌به‌صرفه است. تیم‌ها در ۵ گروه سیزده‌تیمی در حالی باید در مرحله اول این لیگ با یکدیگر رقابت کنند که دست آخر فقط تیم‌های اول و دوم و ۲ تیم از بهترین تیم‌های سوم تازه به مرحله دوم رقابت‌ها صعود می‌کنند! از طرفی ۲ تیم سوم و چهارم در لیگ می‌مانند و ۹ تیم دیگر به لیگ مناطق سقوط می‌کنند! فرمولی که لیگ دسته سوم فوتبال در ایران را به لیگی پیچیده و استثنایی در فوتبال دنیا تبدیل می‌کند. اما نماینده مشهد در این مرحله مسابقات توانست در گروه اول آتش سهمگین پیچیدگی‌ها را به گلستان بدل کند و با کسب ۲۵ امتیاز از ۳۶ امتیاز ممکن بعد از صدرنشین گروه مقاومت تهران به عنوان تیم دوم راهی دور بعد شود.

این پایان کار نیست
شاگردان نزار موسوی در مهاجرنوین اکنون فقط ۵۰ درصد راه صعود به لیگ دسته دوم را طی کرده‌اند. آن‌ها به‌خوبی می‌دانند مسیری سخت در پیش دارند و در مرحله دوم باید برای صعود نهایی و جشن آخر ۱۸ دیدار انجام دهند. در مرحله دوم این مسابقات ۱۲ تیم صعود‌کرده از دور اول به همراه ۶ تیم سقوط‌کرده از لیگ دسته ۲ و ۱۲ تیم باقی‌مانده از سال گذشته در مرحله دوم لیگ دسته سوم فوتبال ایران، سر جمع در ۳ گروه ده‌تیمی گرد هم آیند و به رقابت‌هایی برای مرگ و زندگی با یکدیگر بپردازند. در این مرحله از گروه‌های سه‌گانه تیم‌های اول و دوم به لیگ دسته دوم فوتبال کشور صعود می‌کنند؛ یعنی از این ماراتن طولانی فقط ۶ تیم جواز حضور در لیگ دسته دوم را به دست می‌آورند، راهی سخت که پیش روی مشهدی‌‎هاست.

نگرانی‌ها لابه‌لای شادی‌ها
زرد‌ها حالا سرشان از همیشه بالاتر است. دور هم شادی می‌کنند و پرچم برزیل در دست دارند! جنوبی‌های شهرک عرب‌ها که هسته اصلی تشکیل‌دهنده تیم مهاجرنوین مشهد هستند هنوز به شعار «آبادان برزیلته» پایبندند و پرچم برزیل را در دست دارند. با وجود این، هم سرمربی تیم و هم بازیکنان نگرانی‌هایشان از ادامه مسیر را کتمان نمی‌کنند. نزار موسوی، سرمربی آبادانی تیم، می‌گوید: «ما برای این صعود خیلی تلاش کردیم و فقط باید شاکر خدا باشیم که از این تورنمنت سخت صعود کردیم.» وی می‌افزاید: «ما آمادگی داشتیم تا مقابل آریان اندیشه تمام توانمان را بگذاریم و صعودمان را در زمین تثبیت کنیم، اما خب، قسمت این بود تیم حریف نیاید و ما این‌شکلی صعودمان مسجل شود. به هر حال، آن تیم هم سقوط کرده بود و انگیزه‌ای نداشتند تا کلی هزینه کند و در شرایط اقتصادی امروز به مشهد بیاید و با ما بازی کند.» موسوی وقتی با مسئله ادامه راه روبه‌رو می‌شود خاطرنشان می‌کند: «باید تیم تقویت شود و ما برای این کار به این نیاز داریم که یک اسپانسر دیگر جذب کنیم. اسپانسر کنونی تیم به‌تن‌هایی نمی‌تواند بار هزینه‌ها را به دوش بکشد. امیدوارم در این مسیر مسئولان هم کمک کنند.» وی درباره بازیکنان احتمالی که برای مرحله دوم جذب تیم خواهند شد می‌گوید: «یکی از بازیکنان سیاه‌جامگان که بعد از انحلال این تیم بیرون مانده است، به احتمال زیاد به جمع ما خواهد پیوست.» علی حمزاوی یکی از ستاره‌های مهاجرنوین است که در طول فصل بار‌ها با گل‌زنی‌هایش گره‌های کور را برای تیمش باز کرده است. او در خصوص آینده تیم می‌گوید: «باور کنید مرحله بعد کار سخت‌تر می‌شود و باید مسئولان از این تیم حمایت کنند.» صحبت‌هایی که مهرداد رضایی، کاپیتان تیم، هم روی آن تأکید دارد و خاطرنشان می‌کند: «از این به بعد، فقط غیرت و جنگندگی بازیکنان نیست و عوامل بیرون زمین مثل امکانات و حمایت‌ها هم می‌تواند تأثیری بسزا بر موفقیت تیم بگذارد.»

آن مرد با ۱۴ میلیون آمد!
بازیکنان زرد‌های مهاجر از حضور نیافتن مسئولان و نگاه حمایتی‌شان گله دارند. آن‌ها می‌گویند در طول این ۱۲ هفته، یک مقام مسئول ورزشی حتی یک بار پایش را به تختی نگذاشته است تا با دیدنش انگیزه بگیرند. با وجود این، روز گذشته و هم‌زمان با دیدار آخر که حکم فینال را برای تیم مشهد داشت، فرزاد فتاحی، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی، به همراه تقی‌پور، رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد، به ورزشگاه تختی رفت، حضوری که اگرچه دلگرمی کوچکی برای مردان مهاجرنوین بود، شاید کافی نبود. یکی از بازیکنان مهاجرنوین می‌گوید: «آقای فتاحی گفتند ۱۴ میلیون به عنوان پاداش به هیئت فوتبال می‌دهیم؛ بروید از آن‌ها بگیرید.» وعده سرخرمنی که تحققش چندان راحت به نظر نمی‌رسد! با این همه، مردان مهاجرنوین حالا مصمم‌اند خود را برای نبرد‌های دور بعد که به احتمال فراوان از اول دی‌ماه آغاز می‌شود آماده کنند. قرعه‌کشی این مرحله از مسابقات ۱۶ آذر انجام خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->