آنفلوانزا تحت کنترل است

  • کد خبر: ۱۰۶۳۹
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
آنفلوانزا تحت کنترل است
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: هم اکنون عوارض و مرگ و میر ناشی از بیماری آنفلوانزا در کشور تحت کنترل است.
«هم اکنون عوارض و مرگ و میر ناشی از بیماری آنفلوانزا در کشور تحت کنترل است.» این را مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته در همایش مدیران سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بیان کرد. به گزارش وب دا، دکتر حامد برکاتی با تأکید بر اینکه هیچ کمبود دارویی برای این بیماری نداریم، اضافه کرد: مراقبت‌های بهداشتی بیماری آنفلوانزا در گروه‌های مختلف جمعیتی به ویژه مادران باردار پرخطر دنبال می‌شود و همه مادران باردار مشکوک به آنفلوانزا رصد و تحت پیگیری قرار می‌گیرند. او همچنین با بیان اینکه هم اکنون شاخص باروری کلی در کشور به طور میانگین به ۱.۸فرزند کاهش یافته است، افزود: از سال۱۳۳۵ تاکنون جمعیت کودکان زیر ۱۵سال در کشور به حدود نصف کاهش یافته و از ۴۲درصد به ۲۴درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه در این مدت جمعیت جوان کشور کاهش یافته و جمعیت سالمند و میان سال نیز رشد چشمگیری داشته است، افزود: در سال۱۳۳۵ جمعیت جوان کشور ۲۲درصد، جمعیت میان سال ۳۰درصد و جمعیت سالمند ۴درصد بوده است. رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه تعداد زنان سالمند مجرد در کشور ۲برابر تعداد مردان سالمند مجرد است، گفت: سالمندی در کشور ما زنانه است؛ به طوری که جمعیت زنان سالمند به دلیل بالا بودن طول عمر زنان بیشتر از مردان سالمند است و این در حالی است که بیشتر آنان تنها زندگی می‌کنند. محسن شتی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۸۰درصد مردان سالمند در کشور متأهل هستند و میزان تأهل در زنان سالمند حدود ۴۰درصد است.
گزارش خطا
برچسب ها: آنفلوانزا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->