آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها

تخصیص ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات به هنرمندان گلدوزی سنتی در رشتخوار

  • کد خبر: ۱۰۶۴۸
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
تخصیص ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات به هنرمندان گلدوزی سنتی در رشتخوار
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رشتخوار کامیاب از تخصیص ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات به ۱۲ هنرمند گلدوزی سنتی خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، «کاظم کامیاب» با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال ۹۸ در ۲ روستای باسفر و کریم‌آباد با توجه به پیگیری‌ها و پرداخت تسهیلات و همت هنرمندان ۱۵ نفر در این رشته مشغول فعالیت شده‌اند و انتظار می‌رود با توجه به استقبال بسیار خوب مجدد این رشته در بیشتر روستا‌ها رونق بگیرد.

کامیاب اظهار کرد:  گلدوزی هنری است برای دوختن طرح‌های مختلف که با سوزن و انواع نخ روی پارچه انجام می‌شود و موارد استفاده از این هنر به صورت پرده دیواری، روطاقچه ای، روبالشتی و... است که زنان روستایی با حوصله، تخیلات ذهنی خود که بیشتر موجودات افسانه‌ای بالدار، پرندگان بهشتی و گل و بوته است را بر روی پارچه سوزن‌دوزی می‌کنند.

کامیاب با اشاره به تخصیص ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات به ۱۲ هنرمند گلدوزی سنتی افزود: این میزان تسهیلات به منظور تهیه مواد اولیه گلدوزی سنتی و دوخت آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بهترین بازار فروش برای شناساندن هنر‌های صنایع دستی شرکت در نمایشگاه‌ها است که با موافقت و همکاری معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی از ابتدای سال ۹۸ هنرمندان شهرستان در رشته‌های گلدوزی سنتی، فرت بافی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در ۵ نمایشگاه سراسری شرکت نکرده اند که حضور هنرمندان در این نمایشگاه‌ها باعث فروش تولیدات، تشویق هنرمندان و کارآفرینی در شهرستان شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->