احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان
سرخط خبرها

معترضان را اغتشاشگر نمی‌دانیم

  • کد خبر: ۱۰۷۲۶
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۸
معترضان را اغتشاشگر نمی‌دانیم
سخن‌گوی قوه قضائیه از آزادی اکثریت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر خبر داد
سخن گوی قوه قضائیه گفت: ما کسانی را که در مقام اعتراض به خیابان آمدند، با وجود اینکه اعتراضشان بدون مجوز قانونی بود، اراذل واوباش و اغتشاشگر نمی‌دانیم.
غلامحسین اسماعیلی در پانزدهمین نشست خبری خود تصریح کرد: تخریب اماکن و اموال عمومی و غارت فروشگاه‌ها و مراکز دولتی و به شهادت رساندن مدافعان امنیت و کشتن جمعی از شهروندان بی گناه، کار گروهی خاص از اراذل واوباش بود که وابستگی آن‌ها به گروهک‌های ضدنظام و خارج نشین، محرز شده است و جمعی تحت حمایت رسانه‌های بیگانه اند که عملیات خرابکارانه‌ای را در ایران رقم زدند.
وی افزود: اکثریت بازداشت شدگان حوادث اخیر که در روز‌های اغتشاش بازداشت بودند، آزاد شدند و امروز عدد بازداشتی‌های ما به حداقل رسیده است و در تهران، تعداد بازداشتی‌ها ۳۰۰نفر است که درمورد آن‌ها تاکید شده است مقام‌های قضایی با بررسی دقیق، وضعیت بازداشت شدگان را روشن کنند. کسانی که در زمره خرابکاران هستند، در اسرع وقت پرونده شان به دادگاه ارسال شود و باقی مانده آن‌ها نیز آزاد خواهند شد. سخن گوی دستگاه قضا در پاسخ به صحت و سقم اینکه شنیده شده است یکی از بدهکاران بزرگ بانکی دستگیر شده است، گفت: بله، یکی از اقدامات افتخارآمیز قوه قضائیه این است که به سراغ بدهکاران بانکی رفته است، درحالی که بانک‌ها دنبال وصول مطالباتشان نبوده اند. یکی از بدهکاران بانک اقتصادنوین، بازداشت شده است. رقم بدهی او ۳هزار و ۲۰۰میلیارد تومان بود و تا امروز ۲هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان را تسویه کرده است و به زودی باقی مانده بدهی این فرد نیز تسویه خواهد شد. به سراغ بدهکاران بانکی دیگر نیز خواهیم رفت.
اسماعیلی درباره آخرین وضعیت پرونده آمدنیوز گفت: پرونده گسترده‌ای است و تا امروز اطلاعات خوبی از این پرونده به دست آمده است. هم در دستگیری این متهم، اقدام اطلاعاتی بی نظیری رخ داد و هم در جمع آوری اطلاعات این پرونده.
وی افزود: انبوهی از اطلاعات دراختیار ماست. عزیزانمان در سازمان اطلاعات سپاه که کاشف و ضابط پرونده اند، مشغول بررسی و انطباق محتویات به دست آمده هستند. در زمانی که پایگاه فعال بود، اخبار جعلی زیاد داشت و تشخیص سره از ناسره، نیازمند روند کارشناسی دقیق است که هم ا کنون درحال انجام است.
سخن گوی قوه قضائیه در پاسخ به این سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که قوه قضائیه چه پیگیری‌های حقوقی درباره حمایت آشکار آمریکا از اعتراض‌های اخیر انجام داده است، گفت: براساس شکایت مردم ما، نه دولت ما، چه در فاجعه طبس، چه در بمباران شیمیایی و چه در اقدامات گروه‌های مورد حمایت آمریکا، پرونده‌هایی تشکیل داده ایم و درمجموع بیش از ۳۶۰ پرونده تشکیل شده و دادگاه به محکومیت ۱۳۰ میلیارد دلاری دولت آمریکا به نفع شهروندان ایرانی رأی صادر کرده است که از دولت و وزارت امورخارجه می‌خواهیم در این زمینه به ما کمک کنند.
اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا دستگیری پسر یکی از مقامات دولتی را تایید می‌کنید و جزئیات اتهامات وی چه بوده است، گفت: اصل خبر یعنی بازداشت انجام شده را تایید می‌کنم. این متهم تنها نیست و چهار نفر از مرتبطان با پرونده در بازداشت هستند. این پرونده در دادسرا درحال رسیدگی است. درست است که شما بزرگواری کردید و اسم نیاوردید، اما این امر از ضمیر‌هایی است که مرجع خود را به راحتی پیدا می‌کند، پس، از بیان جزئیات اتهامی معذورم و به شکل کلی می‌گویم که موضوع این پرونده، اقتصادی و مالی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->