پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

مشهد میزبان دومین نمایشگاه پوشاک

  • کد خبر: ۱۰۸۱۲
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱
مشهد میزبان دومین نمایشگاه پوشاک
دومین نمایشگاه پوشاک، نساجی، منسوجات خانگی و صنایع وابسته از ۱۲ تا ۱۵ دی‌ماه ۹۸ در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدرضا مس‌فروش بعد از ظهر امروز در نشست خبری دومین نمایشگاه «پوشاک، نساجی، منسوجان خانگی و صنایع وابسته» که در اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: نباید اجازه سوءاستفاده به سودجویان در بحث قاچاق کالا‌های مختلف همچون نساجی و پوشاک در سطح کشور به‌خصوص در مشهد را بدهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: طبق آمارها، ۵۶ درصد گردش و درآمد مالی کشور و استان در حوزه صنعت بوده و در میان صنایع مختلف صنعت پوشاک و نساجی پس از صنایع غذایی بیشترین مخاطب را دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود در صنایع مختلف به‌خصوص نساجی و پوشاک حداکثر بهره را ببریم، خاطرنشان کرد: همچنین اجازه سوءاستفاده به سودجویان در بحث قاچاق کالا در سطح کشور به‌خصوص مشهد را که به‌واسطه موقعیت زیارتی و گردشگری‌اش کانون نخست سودجویان شده است، ندهیم.

مس فروش ابراز کرد: باید تمامی گروه‌های فعال در صنعت پوشاک و نساجی همدل باشند؛ به‌طور مثال ۱۲ هزار واحد صنفی در حوزه پوشاک در مشهد داریم، اما همدلی و همراهی کافی وجود ندارد و در حوزه نساجی نیز ۱۶ هزار کد صنفی در مشهد به ثبت رسیده که معتقدیم از ظرفیت‌های این حوزه هم به‌خوبی استفاده‌نشده است.

عدم ثبات قیمت‌ها یکی از مشکلات فعالان حوزه صنعت

در ادامه دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی بابیان این نکته که در کشور ما میزان سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک مانند نساجی بسیار پائین‌تر از صنایع بزرگ است، تصریح کرد: البته میزان اشتغال‌زایی و ثبات کاری در این نوع صنایع نیز به‌مراتب بیشتر است.

امیر مرادی یکی از مشکلات فعالان حوزه صنعت را عدم ثبات قیمت‌ها دانست که چالشی بزرگ برای تولیدکننده، عرضه‌کننده و مصرف‌کننده ایجاد کرده است.

وی تأکید کرد: متأسفانه آمار‌های صادراتی کشور و خراسان رضوی در حوزه پوشاک روند نامطلوبی داشته است؛ به‌طوری‌که میزان صادرات پوشاک ایرانی به دیگر کشور‌ها رشدی منفی داشته، هرچند که در سال ۹۶ رشدی ۲۶ درصدی داشته‌ایم، اما درمجموع نمره منفی را در نمودار ارزیابی‌ها نشان می‌دهد.

مسؤولان در بحث مقابله با واردات قاچاق از ازبکستان، هوشیار باشند

در ادامه نشست رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: مسؤولان باید در بحث مقابله با واردات قاچاق پوشاک از ازبکستان هوشیار باشند و تدبیری جدی در این رابطه بیندیشند.

غلامعلی رخصت، لوکوموتیو صنعت نساجی را حوزه پوشاک دانست و تصریح کرد: خوشبختانه امروز از سمت ترکیه نگرانی در خصوص قاچاق پوشاک نداریم و چنانچه قاچاق کالا بخواهد اتفاق بیفتد قطعاً از سمت ازبکستان است، بنابراین مسؤولان باید در این رابطه هوشیار باشند و تدبیری جدی بیندیشند.

وی ضمن انتقاد از بی‌تفاوتی مسؤولان دولتی و در رأس آنان مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به مشکلات فعالان حوزه صنعت نساجی و پوشاک، اظهار کرد: مشکل دیگر فعالان صنعت پوشاک فراهم نبودن امکانات لازم در راستای رفع مشکلات زیست‌محیطی است.

بزرگ‌ترین گلایه صنوف، بی‌عدالتی‌های مالیات است

در ادامه این نشست رئیس اتاق اصناف مشهد بابیان این مطلب که متأسفانه برنامه‌ریزی صحیحی در راستای رفع مشکلات فعالان صنوف مختلف همچون نساجی و پوشاک وجود ندارد؛ بزرگ‌ترین گلایه صنوف مختلف را بی‌عدالتی‌های مالیاتی در شرایط سخت تحریمی و اقتصادی دانست و افزود: در این راستا باید از تمامی ظرفیت‌ها همچون ظرفیت‌های نمایشگاهی در صنوف مختلف همچون نساجی و پوشاک برای رفع آن بهره برد.

محمود بنانژادمشهدی اضافه کرد: با اخذ مالیات به این شکل نه‌تن‌ها درآمدزایی برای دولت ایجاد نمی‌شود، بلکه منجر به تعطیلی صنوف می‌شود که تبعات منفی آن در رشد نرخ بیکاری و افزایش وقوع جرم است.

استان باید در سال ۱۴۰۴ رتبه دوم تولید پوشاک کشور باشد

در بخش دیگری از این جلسه دبیر انجمن نساجی خراسان رضوی ضمن بیان اینکه بر اساس آمار‌ها ۷ هزار و ۹۰۰ واحد نساجی در کشور فعال است، عنوان کرد: این میزان ۱۱ درصد سهم صنایع را با ۱۱۰ هزار میلیارد تومان که معادل ۱۲ درصد هزینه‌ها بوده به خود اختصاص داده است.

کاظم بیاتی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها خراسان رضوی باید در سال ۱۴۰۴ در رتبه دوم کشور در حوزه تولید پوشاک باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ به میزان ۵۶ میلیون دلار واردات پوشاک داشته‌ایم، گفت: حجم واردات کشور‌هایی همچون چین از ایران ۱.۲ میلیارد دلار بوده و عدم توازن ارزی و ریالی در دو حوزه صادرات و واردات حوزه پوشاک هم نگران‌کننده است.

دبیر انجمن نساجی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: معتقدیم که باید به ازای هر اشتغال در بخش پوشاک، ۲۷ میلیون تومان سرمایه‌گذاری شود.

بیاتی بابیان اینکه ۸۵ درصد فعالیت‌های حوزه نساجی به‌صورت صنفی و ۱۵ درصد صنعتی بوده است، یادآور شد: تولیدکنندگان از تأمین مواد اولیه و موردنیاز و نیز گرانی‌ها گلایه‌مند هستند.

وی نگرانی دیگر فعالان این حوزه را قاچاق کالا در فضای مجازی خواند و گفت: متأسفانه در بسیاری از کالا‌های قاچاق به شکلی ماهرانه‌ای کلمه «ساخت ایران» درج می‌شود که این موضوع، تشخیص صحیح را برای بازرسان و ناظران وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌های زیرمجموعه این وزارتخانه در استان‌ها مشکل کرده است.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->