اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد زیرمیزی در کار حقوقی جزئیاتی تازه از کشف نیم‌تن مواد مخدر در تایباد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

مریضی ۶۶ درصد ایرانی‌ها در ۲۵ سال آینده

  • کد خبر: ۱۰۸۱۶
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
مریضی ۶۶ درصد ایرانی‌ها در ۲۵ سال آینده
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در ۲۵ سال آینده از هر سه ایرانی یک نفر سالمند خواهد بود که این زنگ خطر بزرگی برای سلامت به شمار می‌رود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا رئیسی در کارگاه آموزشی مسوولان و کارشناسان اداره سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مشهد گفت: هزینه آلودگی هوا در ایران هم اکنون ۲.۷ درصد تولید ناخالص ملی است.
او تصریح کرد: هزینه سلامت ایرانیان در حوزه دخانیات را ۳۰ هزار میلیارد تومان و در حوزه بیماری‌های غیر واگیر هزاران میلیارد تومان در سال است.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ارتقای رشد شاخص‌های بهداشتی و درمانی در ایران طی دهه‌های اخیر، گفت: دستاورد‌های کشور در حوزه کاهش انواع مرگ و میر‌ها نظیر مرگ مادران باردار و کودکان، چشمگیر و افتخارآمیز است.
رئیسی افزود: شاخص کاهش مرگ و میر مادران باردار در ایران هفت سال زودتر از تعهد سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۲۵ محقق شده است که این موضوع تقدیر دبیر کل سازمان ملل را به دنبال داشته است.
او با اشاره به افزایش رو به رشد جمعیت سالمندی در ایران، تصریح کرد: در ۲۵ سال آینده از هر سه نفر ایرانی یک نفر سالمند خواهد بود که این زنگ خطر بزرگی برای سلامت به شمار می‌رود.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دغدغه رهبر معظم انقلاب پیرامون پیر شدن جمعیت و کاهش نرخ باروری بحث دقیق و کارشناسانه‌ای است.
او گفت: سلامت جمعیت مهم‌ترین وظیفه وزارت بهداشت و درمان در زمینه فرزندآوری و فرزندپروری است که در این زمینه ارتقای زایمان ایمن در مادران باردار بالای ۳۵ سال با ارائه مراقبت‌های لازم دنبال می‌شود.
رئیسی افزود: هم اکنون سن ازدواج در بین زنان کشور ۲ سال و در بین مردان سه سال افزایش یافته و در زنان به ۲۴ و در مردان به ۲۹ سال رسیده است.
او ادامه داد: افزایش سن ازدواج و افزایش فاصله ازدواج تا تولد اولین فرزند از موانع رشد جمعیت و فرزندآوری به شمار می‌رود.
رئیسی گفت: از سوی دیگر کاهش مرگ و میر نوزادان، کاهش مرگ و میر مادران باردار و افزایش امید به زندگی به میزان ۲۵ سال از فاکتور‌های مثبت در حوزه جمعیت است که ایران در این زمینه موفقیت‌های بسیار داشته است.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کاهش میزان سقط‌های قانونی و غیرقانونی از اهدافی است که دنبال می‌شود که کاهش سقط‌های غیرمجاز و غیرقانونی نیاز به همکاری‌های بین بخشی دارد.
او تصریح کرد: سالانه ۱۶ هزار نفر در ایران بر اثر حوادث جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند که بیشتر آنان جوانان مولد جامعه هستند و این معضل باید چاره‌اندیشی شود.

کارگاه آموزشی مدیران سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که از ۱۱ آذرماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شده است امروز به کار خود پایان می‌دهد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->