پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

یارانه حامل‌های انرژی شامل مدارس نیست

  • کد خبر: ۱۰۸۲۴
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸
یارانه حامل‌های انرژی شامل مدارس نیست
معاون پشتیبانی و توسعه اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: اگرچه اعلام شده مدارسی که در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند، مشمول یارانه خواهند شد، اما به دلیل قدیمی بودن کنتور‌ها هیچ کدام مشمول یارانه حامل‎های انرژی نمی‎شوند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی ابری اول امروز در جلسه هم‌اندیشی مدیران مدارس مقاطع تحصیلی کاشمر عنوان کرد: کمبودها و نقص‌ها آن‌قدر زیاد هستند که نمی‎دانیم از کجا بگوییم، به رغم اینکه در سال 96 برای حامل‎های انرژی در مدارس کشور 350 میلیارد تومان اعتبار از وزارتخانه آموزش و پرورش تخصیص یافت ولی این میزان سال گذشته به 100 میلیارد تومان کاهش یافت و اعلام شد اگر مدرسه‎ای صرفه‌جویی را رعایت نکند باید تمام قبض را پرداخت نماید.

وی ادامه داد: عملا این تصمیم به ویژه در مدارسی که کنتورهایشان قدیمی و برای زمانی هستند که جمعیت دانش‌آموزی بسیار کمتر بود، دست نیافتنی است؛ اکنون وضعیت به گونه‎ای شده که مدارس هیچ کدام مشمول یارانه‎ها نمی‎شوند و تا ریال آخر قبوض را باید پرداخت کنند، به همین دلیل فقط می‎توانند با رایزنی قبوض حامل‎های انرژی را تقسیط کنند.

معاون پشتیبانی و توسعه اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی تصریح کرد: اگرچه هزینه‎های جاری آموزش و پرورش در سال‌های 91 و 92 بالغ بر 32 میلیارد تومان بوده اما اکنون این میزان به 7 میلیارد تومان کاهش یافته است، نه اینکه پولی داریم و خرج نمی‎کنیم بلکه پولی برای هزینه کردن نیست.

ابری اول افزود: در حال حاضر فرزندان خلاقیت ندارند، شغل‌آفرین نیستند و متکی به یک حقوق، شغل دولتی و یا ثروت مختصر والدین هستند به همین دلیل دولت باید ثروت و دارایی خود را بفروشد، به این افراد یارانه بدهد و کشور را اداره کند.

معاون پشتیبانی و توسعه اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی اظهار کرد: بدون شک آموزش مبتنی بر محفوظات عقیم است و امروزه دیگر جواب نمی‌دهد، متاسفانه هنوز سند تحول بنیادین در برخی مدارس با سند منزل یکی گرفته می‏‌شود، وقتی برخی مدیران اهمیت این سند را نمی‎دانند، چگونه می‎توانند سند تحول را اجرایی کنند.

وی گفت: متاسفانه نفرات اول کنکور و المپیادها تا مشکلی برایشان در جامعه به وجود می‎آید منزوی شده و می‎خواهند از کشور مهاجرت کنند، این افراد معنی مقاومت و میهن دوستی را نمی‎دانند و توجهی به شعائر دینی ندارد.

ابری اول مطرح کرد: اینکه همکارانمان دغدغه تامین بنزین برای رفت و آمد داشته و از ابتدایی‎ترین وسایل و امکانات آموزشی محروم باشند، برای ما جای شرمندگی دارد اما برای رفع این مشکلات چه کنیم.

وی عنوان کرد: لایحه رتبه‌بندی معلمان انجام و از اول مهرماه برای آنان محاسبه و اعمال می‌شود، اگرچه زمزمه‌هایی مطرح است که این لایحه رتبه‌بندی به افراد غیر از مدرسه  تعلق نمی‌گیرد، اما راهکاری اندیشیده شده تا ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری برای نیروهای شاغل اداری اعمال شود و حقوقشان نیز افزایش یابد.

30 پروژه عمرانی نیمه‌تمام در کاشمر

مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر در ادامه این مراسم گفت: به رغم فعالیت‌های عمرانی که در راستای بهسازی، نوسازی و احداث فضاهای آموزشی در سایه مشارکت و همراهی خیرین و افراد نیکوکار انجام شده در حال حاضر 30 پروژه عمرانی نیمه‌تمام در کاشمر وجود دارد که برای تکمیل و بهره‌برداری از تعداد زیادی از این پروژه‌ها تفاهم‌نامه منعقد شده است.

علی طاهریان افزود: تنها در دو سال اخیر حدود 20 میلیارد تومان در راستای احداث، توسعه و بهسازی فضاهای آموزشی هزینه شده است، همچنین بخش عمده‌ای از هزینه‌های عمرانی انجام‌شده با مشارکت خیران و نیکوکاران تأمین‌شده، به‌طوری‌که از ابتدای مهرماه نیز تاکنون تفاهم‌نامه اجرای پنج پروژه در کاشمر به امضا رسیده است.

وی با بیان این که کمبودها در آموزش‌وپرورش زیاد است، گفت: آموزش‌وپرورش از گذشته مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار داشته و دغدغه اول مسؤولان نبوده است.

طاهریان اظهار کرد: میانگین عمر خدمتی در کاشمر 24 سال است، از سویی با بازنشسته شدن 428 نفر در دو سال گذشته و نیز بازنشسته شدن 250 نفر دیگر در سال جاری در حوزه‌های خدماتی، نیروی آموزشی، پرورشی و مدیریتی با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‎کنیم. با توجه به مهاجرپذیر بودن کاشمر جمعیت دانش‌آموزی روبه افزایش است و از این حیث با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

وی گفت: مدارس در پرداخت قبوض آب، برق و گاز با مشکل روبه‌رو هستند، از مجموع تمام مدارس کاشمر، الگوی مصرف تنها به یک مدرسه در این شهرستان تعلق می‌گیرد، در شرایطی که سرانه‌ای به‌حساب مدارس واریز نمی‌شود و با توجه به انتظاراتی که وجود دارد، نمی‌توان کاری انجام داد و اینکه از اولیای دانش‌آموزان برای پرداخت قبوض کمک بگیریم اقدام خوبی نیست.

مدیر آموزش‌وپرورش کاشمر افزود: در شهرستان کاشمر از 30 سال قبل معضل حقوقی کهنه‎ای با سپاه در خصوص اردوگاه کلاته عباسعلی داریم که در اختیار این نهاد قرار دارد، اگرچه تاکنون بیش از 20 جلسه در سطح استان و کشور با نهادهای مختلف در این خصوص برگزار کردیم، اما متأسفانه حمایت جدی اداره کل آموزش‌وپرورش را نداشتیم.

طاهریان عنوان کرد: مساحت این مجموعه که حدود 640 هکتار است می‌تواند علاوه بر محیط اردوگاهی، بخشی از آن برای احداث مسکن فرهنگیان اختصاص یابد، برای طی کردن مسیر و رسیدن به نتیجه نیازمند همراهی و کمک مجموعه اداره کل آموزش‌وپرورش هستیم.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->