سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

«طرح ملی نهضت سبز» در خراسان رضوی آغاز شد

  • کد خبر: ۱۰۸۹۹
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
«طرح ملی نهضت سبز» در خراسان رضوی آغاز شد
«طرح جنگل کاری نهضت سبز» در راستای موافقت نامه‌های بین‌المللی در ۱۶۰ کشور جهان آغاز شده است و روز پنجشنبه نوبت ایران بود تا با آغاز به کاشت ۱۴ میلیون نهال به تعهد خود برای کاهش ۴ درصدی گاز‌های گلخانه‌ای نزدیک شود.
ملیحه فلاح- به گزارش شهرآرانیوز،«کاشت ۹۴۵ هزار اصله نهال در ۳۱۵۰ هکتار در ۲۳ شهر استان خراسان رضوی هم زمان با سراسر کشور آغاز شد.» این را  معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در این برنامه که هم زمان به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر ایران انجام می‌شد، بیان کرد.

به گفته عباسعلی نوبخت حدود ۳۰ گونه مختلف درختی و درختچه‌ای از جمله سوزنی برگ، پهن برگ، انجیر، بلوط رزماری، اناب، سنجد و دریگر موارد در ایخراسان رضوی کاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار هکتار عرصه در اطراف مشهد پتانسیل جنگلکاری را دارد گفت: هر هکتار جنگل اکسیژن مورد نیاز ۱۰ نفر را تولید میکند یعنی با کاشت درخت در این محدوده اکسیژن مورد نیاز ۱۹۰ هزار تامین خواهد شد.

معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور  در ادامه افزود: همچنین به صورت میانگین سالیانه در این محدوده ۲۸ میلیون ۵۰۰ هزار مترمکعب ذخیره خواهد شد تا در آینده به مردم مشهد هدیه شود.

نوبخت با قدردانی از شهرداری مشهد، استانداری خراسان رضوی و اداره کل منابع طبیعی استان گفت: خاک این منطقه فقیر و سنگ بستنر بالا است بنابراین هر کسی که در اینجا نهال بکارد انسان شریف و بزرگی است.

آغاز درختکاری در ۳۵۰ هکتار از کمربند سبز مشهد

مدیر کمربند سبز مشهد تنها میزبان این برنامه از مدیریت شهری با بیان اینکه تلاش داریم با همکاری منابع طبیعی استان حدود ۸۰۰ هکتار کاشت درخت را در برنامه داریم گفت: در سال جاری در ۳۵۰ هکتار از کمربند سبز مشهد ۱۵۰ هزار اصله درخت خواهیم کاشت.

مرتضی مرجانی با بیان اینکه کمربند سبز مشهد یک طرح عظیم ۲۹ هزار هکتاری است که ۱۹ هزار هکتار آن در اراضی جنوب واقع شده است گفت: در این محدوده گیاهان کم آب طلب کاشته می‌شود و  طبق تفاهم نامه‌ای که با اداره کل منابع طبیعی در قالب طرح‌های آبخیز داری و آبخوان داری منعقد کرده‌ایم آب مورد نیازکمربند سبز از راه‌های غیر شرب تامین می‌شود.

مدیر کمربند سبز مشهد اضافه کرد: در حال حاضر نیز در این محدوده از شبکه جدا سازی آب شرب از آب خام استفاده می‌شود و  سال آینده نیز آب مورد نیاز این بخش از پساب تصفیه خانه‌ها تامین خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی نیز در ادامه این روز را روز بزرگی برای ایران دانست و افزود: بنا داریم هم زمان با سراسر کشور برای ایران سرسبز کاشت ۱۴ میلیون اصله نهال را آغاز کنیم.

علیرضا صحرایی با بیان اینکه موضوع گرمایش زرمین و تغییر اقلیم همه کشور‌های جهان را تحت تاثیر قرار داده است افزود: این اقدام در  ۱۶۰ کشور دنیا مشابه ایران انجام شده است و ما تلاش داریم به تعهد  بین المللی خود در کاهش  ۴ درصد گاز‌های گلخانه‌ای عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در استان خراسان رضوی سال‌هاست که اقداماتی در این راستا انجام می‌شود گفت:  برنامه امروز آغاز به کاشت ۹۴۵ هزار اصله نهال در ۳۱۵۰ هکتار در ۲۳ شهر استان است.

سید مصطفی طباطبائی نژاد، مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور نیز در ادامه این برنامه با تاکید بر اهمیت درختکاری و نگهداری از آن در نگاه دین گفت:  از همه شما می‌خواهم به فرمایش امام صادق (ع) مبنی بر اینکه "درخت بکارید، به آن آب بدهید و از آن نگاه داری کنید. " عمل کرده و  اگر امروز درخت را کاشتید در رسیدگی به آن کوتاهی نکنید.



گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->