تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳
سرخط خبرها

تهران میزبان میراث خراسان

  • کد خبر: ۱۰۹۹۸
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۶
تهران میزبان میراث خراسان
هفتمین نمایشگاه «خراسان؛ سرزمین خورشید» از ۱۸ آذر در کتابخانه ملی برپا می‌شود
سمیرا منشادی| هفتمین نمایشگاه استانی موزه کتاب و میراث مستند ایران با عنوان «خراسان؛ سرزمین خورشید» از ۱۸ تا ۲۸ آذر در کتابخانه ملی تهران برپا خواهد شد.
اکبر شیخ، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور، در نشست خبری هفتمین نمایشگاه استانی موزه کتاب و میراث مستند ایران گفت: از ابتدای امسال با برنامه‌ریزی سازمان کتابخانه ملی کشور، این فرصت برای استان‌ها فراهم شده است تا منابع میراث مستند و مکتوب مفاخر و دانشمندان خود را ظرف مدت ۱۰ روز به نمایش بگذارند. او با بیان اینکه خراسان از دیرباز مهد فرهنگ و علم بوده است و آثار نفیس و ارزشمندی دارد، تصریح کرد: ۴میلیون سند باارزش کشور در خراسان رضوی نگهداری می‌شود و قرار است تعدادی از این آثار در نمایشگاه اسناد ملی تهران در معرض بازدید عموم قرار گیرد.
مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور درباره اسنادی که قرار است در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند شود، توضیح داد: ۴۵نسخه خطی و چاپ سنگی، ۳۰اثر از نسخ دوران معاصر، ۱۰عنوان از نخستین روزنامه‌های استان و ۳۵ سند ارزشمند در نمایشگاه، در معرض بازدید همگان قرار خواهد گرفت.
شیخ درباره ملاک‌های انتخاب آثار از قدمت، سالم بودن و زیبایی آن‌ها نام برد و افزود: قدیمی‌ترین نسخه‌ای که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود، کلیات عطار است که برمی‌گردد به سال ۸۴۷ قمری. در حوزه معاصر هم کتاب‌هایی از رهبر معظم انقلاب، استاد شفیعی‌کدکنی، جلال‌الدین آشتیانی و ملک‌الشعرا بهار به نمایش گذاشته خواهد شد.
او گفت: در حوزه نخستین روزنامه‌های استان نیز قدیمی‌ترین روزنامه خراسان را که در سال ۱۳۲۷ قمری به چاپ رسیده است، به معرض نمایش خواهیم گذاشت. در حوزه اسنادی، رونوشت حکم شاه‌عباس درباره املاک خراسان که به ۴۲۳ سال قبل برمی‌گردد و دست‌خط رهبر انقلاب که در سال ۷۰ به رشته تحریر درآمده است، به نمایش گذاشته می‌شود.
شیخ بیان کرد: در این نمایشگاه، ۲۰ سند و منبع غیرکتابی مانند عکس و تمبر هم به نمایش گذاشته شده است.
مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی شرق کشور با اشاره به اینکه در آیین گشایش این برنامه از خراسانی‌ها بهره گرفته شده است و شخصیت‌های کشوری و استانی حضور خواهند داشت، افزود: قرار است در این مراسم از شخصیت‌های بزرگ استانی، چون استاد شفیعی‌کدکنی، مصطفی درایتی، پروفسور یاحقی، خانواده عباس حری، خانواده عطارودی و همچنین از سردار و جانباز جنگ تحمیلی، جناب صفایی، تجلیل کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->