سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ضرورت استفاده از ظرفیت عظیم زیارت برای تحقق اهداف معرفتی و ملی

  • کد خبر: ۱۱۰۸۰
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
ضرورت استفاده از ظرفیت عظیم زیارت برای تحقق اهداف معرفتی و ملی
تولیت آستان قدس رضوی در دیدار اعضا کارگروه زیارت بر ضرورت استفاده از ظرفیت عظیم زیارت برای تحقق اهداف معرفتی و ملی تاکید کرد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار اعضاء کارگروه ملی زیارت که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداران خراسان رضوی، قم و فارس، رئیس بنیاد شهید و همچنین تولیت آستان حضرت شاهچراغ (ع) در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: همکاری آستان قدس با نهاد‌های دولتی توصیه و یکی از بند‌های حکم مقام معظم رهبری به اینجانب است، بنابراین در حد توان و امکان خود را موظف به همکاری می‌دانیم.

تولیت استان قدس رضوی با اشاره به کرامات حضرت رضا (ع)، گفت: اگر بخواهید جمعیتی را در جایی جمع کنیم چه‎قدر باید از ابزار‌های مختلف رسانه، فضای مجازی و تبلیغ استفاده کنیم. اما اینجا مردم از جیب خودشان خرج می‌کنند و به زحمت می‌افتند تا زیارت کنند؛ پس حقیقتی اینجا هست که دل‌ها را متوجه خودش کرده است.

وی ادامه داد: سالانه ۳۰ میلیون زائر در مشهد داریم که با اشتیاق و میل خود به زیارت حضرت رضا (ع) می‌آیند، چه کرامت و معجزه‎ای از این بالاتر است؟

حجت الاسلام والمسلمین مروی اضافه کرد: از آنجایی که این حقیقت برای ما عادی شده، کرامت بودن آن را فراموش می‌کنیم. اما کسانی که از فرهنگ ما نیستند و از بیرون به آن نگاه می‎کنند، برایشان معجزه و کرامت است؛ بنابراین حضرت رضا (ع) حضور دارند و حاضر هستند، مهم این است که ما بتوانیم با ایشان ارتباط برقرار کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به افزایش نذورات آستان قدس در تابستان سال جاری در قیاس با زمان مشابه سال گذشته، ابراز کرد: در شرایط اقتصادی موجود میزان نذورات ما در تابستان سال جاری ۳۰ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته و زائران حرم مطهر نیز با توجه به تمام مشکلات اقتصادی کم‌تر نشده‌اند. علاقه مردم نشان می‌دهد که امام حاضر و شاهد هستند و آن حضور موجب مجذوب شدن دل‌های مردم شده است.

وی با تأکید بر لزوم استفاده مناسب از ظرفیت حضور میلیونی زائران در حرم مطهر رضوی، عنوان کرد: همانگونه که هجرت امام رضا (ع) از مدینه به ایران یک هجرت تمدن آفرین بود و برکات وجود این امام همام در ایران و جهان تحولات بسیاری ایجاد کرد که تا امروز استمرار دارد؛ ما نیز باید از ظرفیت زیارت حضرت ثامن الحجج (ع) بهترین استفاده را در جهت بالا بردن معرفت دینی جامعه و تحقق تمدن نوین اسلامی و الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت داشته باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین مروی ادامه داد: ما می‌توانیم به برکت وجود این مرقد شریف و با بهره از ظرفیت معنوی، پرخیر و برکت و بی‌نظیر وجود مبارک حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) در زمینه‌های مختلفی همچون افزایش گسترش معرفتی دینی، سبک زندگی اسلامی، امنیت، اقتصاد، پیشرفت اتفاقات فرخنده و نیکی را در کشور رقم بزنیم.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین شرایط اقتصادی آستان قدس رضوی پرداخت و ابراز کرد: اینگونه شایع شده است که آستان قدس سرمایه و ثروت بسیاری دارد، گاهی گفته می‌شود «آستان قدس‎ با پولش می‌تواند نصف دولت یا کشور را اداره کند» و از این قبیل سخن‌ها که عده‌ای خواسته یا ناخواسته به آن می‌پردازند، اما حقیقت آن است که این سخنان به هیچ عنوان صحیح نیست.

وی تصریح کرد: آستان قدس رضوی بواسطه املاک و اراضی که مردم وقف آن کرده‌اند، دارایی زیادی دارد، اما این دارایی‌ها به معنای پول و نقدینگی بالا نیست. بودجه امسال آستان قدس رضوی تقریبا یک پنجم بودجه برخی نهاد‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین مروی گفت: بسیاری از املاک آستان قدس هیچ درآمدی برای این مجموعه ندارد، از ۳۰ میلیون زائری که سالانه به مشهد می‌آیند و چرخش مالی عظیمی را در حوزه اقتصاد زیارت رقم می‌زنند هیچ درآمدی نصیب آستان قدس نمی‌شود و ما تنها خدمات دهی به این زائران را برعهده داریم که این موضوع به ویژه نگهداری حرم مطهر با هزینه‌های بالایی روبه رو است.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->