اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

تسویه ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به شهرداری مشهد از طریق اوراق مشارکت

  • کد خبر: ۱۱۱۷۲
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
تسویه ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به شهرداری مشهد از طریق اوراق مشارکت
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به شهرداری در قالب اوراق تسویه می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیر رحیمی اظهار داشت: بدهی کل مجموعه دولت به شهرداری حداکثر ۷ هزار میلیارد تومان بوده که حدود ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب اوراق به شهرداری تعلق گرفته و مقرر است که این مبلغ در سنوات آتی تسویه شود. باقی مانده نیز حدود ۲ هزار میلیارد تومان است که در پرداخت این رقم با چند محدودیت مواجه هستیم، چرا که دست ما مانند سال گذشته در قبول بدهی‌های شهرداری باز نیست. به بیان دیگر باید بدهی‌ها قبل سال ۹۷ احصا شده باشند.
وی اضافه کرد: دومین موضوعی که شهرداری باید آن را مورد پیگیری قرار دهد یکسری اقدامات انجام شده که ما تسویه حساب آخرین وضعیت پرداختی‌هایی که تاکنون داشتیم را باید از شهرداری دریافت کنیم. به طور مثال اگر برای اداره‌ای ۵۰۰ میلیون تومان بابت یک ملک پرداختی صورت گرفته در حال حاضر باید در آن مقطعی که پرداختی صورت گرفته، تسویه حساب کامل اتفاق بیفتد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی افزود: یک مسئله حل نشده نیز باقی مانده است که وزارت اقتصاد هر دستوری در این حوزه صادر کند ما در استان اجرا خواهیم کرد، آن هم مباحث مربوط به جرایم است، چرا که دولت فقط اصل بدهی‌ها را پرداخت کرده و شهرداری برای ارائه اسنادی همچون پروانه کل بدهی‌ها به اضافه جرایم مطالبه کرده که این بخش هنوز تعیین تکلیف نشده است.
وی با اشاره به اینکه تقریبا دو هفته پیش نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کیش برگزار شد، تصریح کرد: علی رغم این که نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری مشهد در مقایسه با آن نمایشگاه برای نخستین بار برگزار می‌شود و تبلیغ گسترده‌ای برای برگزاری آن انجام نگرفته، اما استقبال بی‌نظیری از این نمایشگاه صورت گرفت و همکاری نهاد‌ها و شریک‌های اجتماعی شهرداری در این نمایشگاه بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: چند نکته در برگزاری این نمایشگاه مهم است، نخست آن که این فعالیت باید تداوم داشته باشد، دوم آن که اگر شهرداری برای تامین منابع مالی پروژه‌ها به نتیجه برسد این مهم را باید به عنوان یک الگو در سایر شهر‌های استان و حتی در شهرداری کلانشهر‌ها تداوم دهد.
وی ادامه داد: اگر شهرداری طبق رویه‌ای که در این نمایشگاه در پیش گرفته و در پروژه‌های جدید از روش‌های نوین تامین مالی استفاده کند، این مهم می‌تواند در عملیاتی‌سازی پروژه‌ها بسیار راهگشا باشد.
امیررحیمی با بیان اینکه شهرداری باید بیش از پیش سعی کند که شرکای اجتماعی بخش خصوصی را به کار گیرد، افزود: حضور اداره کل امور اقتصاد و دارایی در این نمایشگاه بابت اوراقی که همه ساله در مقابل بدهی‌های دولت به شهرداری‌ها صادر می‌شود هم برای ما و هم برای شهرداری ارزش دارد و می‌تواند سبب برنامه‌ریزی برای حضور و تعامل بیشتر بین دو دستگاه شود.
وی ادامه داد: اگر سرمایه‌گذاران را به خارجی و داخلی تقسیم کنیم، استان خراسان رضوی از نظر تعداد طرح مصوب در جذب سرمایه‌گذار خارجی رتبه نخست را در سطح کشور دارد به بیان دیگر از ۲۵ طرح مصوب خارجی قریب به ۲۰ طرح مربوط به شهر مشهد و شهرک‌های صنعتی اطراف آن است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی تصریح کرد: ارزش ۲۵ طرح مصوب ۱۳۵ میلیون دلار است که استان خراسان رضوی به لحاظ ارزش طرح‌های مصوب خارجی جزو ۳ رتبه برتر و از نظر تعداد طرح نخستین رتبه را در کشور به خود اختصاص داده است.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی افزود: در حوزه سرمایهگذاری داخلی باید اذعان کرد که رکود حاکم بر اقتصاد کشور، شهر مشهد را نیز متاثر ساخته است، به طور مثال سرمایه گذاری در حوزه‌هایی همچون اماکن تجاری و مراکز خرید که در گذشته برای سرمایهگذاری جذاب بوده در طی سال‌های اخیر با کمبود تقاضا مواجه بوده است.
امیررحیمی خاطرنشان کرد: بهترین دستاورد‌های که برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری برای وزارت امور اقتصاد و دارایی داشت، این بود که توانستیم تامین مالی چند صندوق مشترک بین ایران و افغانستان و مدل سازی آن را انجام دهیم، هر چند که هنوز این مهم به مرحله تفاهم نامه نرسیده، اما توافقات اولیه آن صورت گرفته است.

 

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->