جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها
کسب رتبه نخست در طرح پاییزه کتاب

مشهد، پردیس‌کتاب ایران

  • کد خبر: ۱۱۱۹۹
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۴
مشهد، پردیس‌کتاب ایران
در مراسمی از حمایت ۵۰۰ میلیونی مدیریت شهری و کسب رتبه نخست این شهر در طرح پاییزه کتاب تقدیر شد
غزاله حسین‌پور| مشهد شهر برتر طرح پاییزه کتاب، و پردیس کتاب این شهر کتاب‌فروش برتر کشور در این طرح شناخته شد. سومین نشست اعضای ستاد برگزاری بیست‌وهفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران که بعدازظهر دیروز در خانه کتاب تهران برگزار شد، با تقدیر از اعضای مشهدی این ستاد به نمایندگی از مجریان برگزیده طرح همراه بود. احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد، به‌عنوان یکی از اعضای یادشده به شهرآرا گفت: سازمان فرهنگی شهرداری مشهد طرحی برای بیست‌و‌هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی پیشنهاد داد و کمیسیون فرهنگی شورا هم با نظر مساعد از آن حمایت کرد. در این طرح برای تشویق شهروندان به خرید کتاب، تخفیفی ۲۰ درصدی برای مشتریان کتاب‌فروشی‌های عضو خانه کتاب در مشهد درنظر گرفته شد. در مسیر اجرا، نام حدود ۵۰ کتاب‌فروشی در شهر مشهد اعلام شد و اجرای طرح با استقبال خوب همشهریان روبه‌رو شد. این استقبال در کشور رتبه اول را به دست آورد. به همین دلیل خانه کتاب در نشست شورای سیاست‌گذاری خود یک مراسم ارج‌گذاری برگزار کرد و از شورا و شهرداری مشهد تقدیر و مشهد را به عنوان شهر دوستدار کتاب‌خوان و کتاب‌خوانی معرفی کرد. عضو شورای شهر مشهد این اتفاق را رخداد نیکی دانست و افزود: یکی از سیاست‌های ما در شورای شهر و مجموعه مدیریت‌شهری، توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و توجه به کتاب‌خوان‌ها و ایجاد زمینه‌های مناسب برای گسترش مطالعه است. معتقدیم هرچقدر شهروندان به دنیای اطراف خود آگاه‌تر باشند، قطعا شهر مطلوب‌تری خواهیم داشت. فعالیت‌هایی که در حوزه‌های عمرانی و کاربری در شهر انجام می‌دهیم، زمانی تأثیرگذار است که شهروندان از آگاهی و فرهنگ‌پذیری بیشتری بهره‌مند باشند و به رفتار مبتنی بر الگو‌های صحیح ناشی از مطالعه کتاب دست پیدا کرده باشند. بر همین اساس در بخش‌های مختلف این راهبرد در سطح اقدامات اجرایی حمایت کردیم و اعتبار اختصاص دادیم؛ درنتیجه این امر مورد توجه فعالان فرهنگی در کشور واقع شد و امشب [یکشنبه]معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آن تقدیر کرد.
اصولی خاطرنشان کرد: ما در نشست یادشده، از راهبرد‌هایی گفتیم که در شورای پنجم اتخاذ کردیم؛ مبنی بر اینکه در کنار فعالیت‌های عمرانی توجه به حوزه‌های فرهنگی را در دستورکار قرار دادیم تا بتوانیم مشهد را در سطح پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی کنیم. ما در این جلسه مباحثی، چون تکمیل کتابخانه مرکزی مشهد، ایجاد باغ کتاب و راسته‌های فرهنگی مبتنی بر کتاب‌فروشی، ارائه تسهیلات در صدور مجوز تجاری برای فعالان عرصه کتاب را توضیح دادیم. همچنین اعلام آمادگی کردیم تا برای طرح بهاره کتاب در شهر مشهد هم اعتبارات ویژه‌ای را اختصاص دهیم و همچنین درصورتی‌که خانه کتاب طرحی داشته باشد، آن را در مشهد اجرایی کنیم.
صدرا یوسفی، رئیس اداره امور هنری سازمان فرهنگی‌اجتماعی شهرداری مشهد، نیز به خبرنگار شهرآرا گفت: امسال شهرداری مشهد با خانه کتاب در اجرای طرح پاییزه کتاب مشارکتی جدی داشت. بر پایه جمع‌بندی خانه کتاب، مشهد به دلیل حمایت مدیریت‌شهری رتبه اول فروش کتاب در طرح پاییزه کتاب را در کشور به دست آورده بود و پردیس کتاب هم با بالاترین فروش در میان کتاب‌فروشی‌های کشور رتبه نخست را به دست آورد.
برنامه تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری طرح پاییزه کتاب در خانه کتاب، با حضور احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر، و محسن مصحفی، سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری مشهد، برگزار شد. در این برنامه معاون فرهنگی وزیر که رئیس طرح پاییزه کتاب سالانه است، از شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد تقدیر کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->