۱۲۵ کیلومتر ازمسیل‌های مشهد کف سازی شد

  • کد خبر: ۱۴۷۹۱
  • ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
۱۲۵ کیلومتر ازمسیل‌های مشهد کف سازی شد
مدیرپروژه آب‌های سطحی شهرداری مشهد از کف سازی و بدنه سازی ۱۲۵ کیلومتر از ۱۵۱ کیلومترمسیل‌های مشهد خبرداد.

به گزارش شهرآرا نیوز، مجتبی زمانیان ضمن اشاره به آبگرفتگی های معابر در پی بارندگی های شدید بهارسال گذشته خاطرنشان کرد: شهر مشهد برای جمع آوری آب های سطحی دارای 151 کیلومترمسیل و1291 کیلومتر کانال سرباز و سرپوشیده است.

وی افزود: طی سال های گذشته در راستای حفظ سیما و منظرشهری و همچنین مسائل بهداشتی 125 کیلومتر از151کیلومترمسیل های مشهد تعریض، کف سازی و بدنه سازی شده است.

مدیرپروژه آب‌های سطحی شهرداری مشهد با بیان این که 5 کیلومتر از این مسیل ها درداخل اراضی آستان قدس،فرودگاه و اماکن نظامی و انتظامی قراردارد اظهارکرد: طبق قانون کف سازی و بدنه سازی آنها با شهرداری نیست اما با این حال مکاتبات لازم با آب منطقه ای و ارگانهای مذکور در این زمینه انجام شده است.

زمانیان خاطرنشان کرد: با توجه به اعتبارات درنظر گرفته هرسال 5 کیلومتر از 26 کیلومتر باقی مانده ازمسیل های خاکی بدنه سازی و کف سازی می شود،اما آمادگی آن را داریم درصورت تخصیص اعتبارات کافی این 26 کیلومتر را ظرف یکسال کف سازی و بدنه سازی کنیم.

مدیرپروژه آب های سطحی شهرداری مشهد ضمن اشاره دلایل آبگرفتگی معابردر هنگام بارش شدید باران افزود: یکی از دلایل آبگرفتگی معابر شیب بندی نامناسب آسفالت است که باعث می شود آب باران به سمت کانال ها هدایت نشود که دربارندگی های اخیر 41 نقطه شناسایی و رفع نقص شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایل آب گرفتگی، مسدودشدن مسیر کانال ها است که این موضوع به بحث نگهداری ارتباط دارد.

مدیرپروژه آب‌های سطحی شهرداری مشهد گفت: دلیل دیگر آبگرفتگی معابر درهنگام بارندگی کامل نبودن شبکه جمع آوری فاضلاب شهری است که در هنگام بارش شدید باران با توجه به وجود فاضلاب و پر بودن بخش زیادی از کانال های جمع آوری آب های سطحی، سرریزشدن کانال ها و آب گرفتگی معابر را در پی دارد.

زمانیان گفت: ایجاد شبکه جمع آوری سطحی دراین نواحی نیازمند تدوین طرح های تفصیلی است تا براساس آن بتوانیم کانال و شبکه های مورد نیاز جمع آوری آب های سطحی را ایجاد کنیم اما با این حال درحد رفع خطر اعتباربه این مناطق تخصیص داده شده و طرح شبکه جمع آوری آب های سطحی توس و قرقی درحال تهیه است.

مدیرپروژه آب های سطحی شهرداری مشهد افزود: در مجموع در پی بارندگی های شدید بهارامسال 259 نقطه که دچار آبگرفتگی شدند شناسایی و با توجه به اعتبار اختصاص داده شده مشکل 129 نقطه تا پایان سال برطرف و مشکل 130 نقطه باقی مانده نیزدرقالب اعتبارات سال آینده برطرف خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->