سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال ۳۵۱فقره تصادف منجر به جرح طی ۲۴ساعت گذشته در مشهد | ۴۷مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شدند (۷ فروردین ۱۴۰۳) جشن میلاد کریم اهل بیت (ع) در حرم مطهر رضوی
سرخط خبرها

تصفیه‌خانه طرق لنگ تأمین برق

  • کد خبر: ۱۴۹۶۹
  • ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
تصفیه‌خانه طرق لنگ تأمین برق
رئیس کمیسیون خدمات‌شهری شورای شهر مشهد از تعیین تکلیف تصفیه‌خانه طرق تا پایان سال خبر داد.
علیرضا ظهیری - مشکلات تصفیه‌خانه لوکال طرق ظاهرا تمامی ندارد و با وجود اینکه این مجموعه با حمایت پنجمین دوره مدیریت‌شهری، پیشرفت‌های خوبی را از لحاظ فیزیکی داشته، همچنان برخی از مسائل مانند تأمین برق آن با چالش‌های زیادی روبه‌روست.

به گفته صاحب‌نظران، با توجه به حجم بالای برق مصرفی در این تصفیه‌خانه، باید بهترین راه برای تأمین برق آن اجرایی شود تا بتوان از این زیرساخت بزرگ در راستای تأمین پایدار آب فضای سبز مشهد بهره برد.
در همین رابطه رئیس کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت، سلامت و محیط‌زیست شورای شهر مش
هد با حضور در دفتر سرپرستی روزنامه مردم‌سالاری با بیان اینکه تصفیه‌خانه طرق با ظرفیت تصفیه ۱۲ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز یکی از بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه‌های مشهد است، به تشریح چرایی افتتاح نشدن این مجموعه پرداخت.
محمد حاجیان‌شهری با تأکید بر اینکه شهرداری مشهد لوله انتقال فاضلاب را تا درِ این تصفیه‌خانه برده است، اظهار کرد: در دوره قبل مدیریت‌شهری قراردادی بین شهرداری و شرکت ثابت کیش برای این تصفیه‌خانه و ۱۳ تصفیه‌خانه لوکال دیگر منعقد شده بود که در شورای پنجم این قرارداد با اصلاحاتی مواجه شد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی این تصفیه‌خانه افزود: اکنون مشکل اصلی برای بهره‌برداری از این مجموعه، تأمین منابع برقی آن است. نیاز برقی این تصفیه‌خانه یک‌مگاوات در روز است که این حجم معادل یک‌هزارم توان تولید نیروگاه توس به حساب می‌آید و متأسفانه این شرکت هم‌زمان با اقدامات ساختمانی تصفیه‌خانه برای تأمین منابع برق اقدامی نکرده است.

ژنراتور دیزلی

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری شورای شهر مشهد با بیان اینکه اگر تمام مشکلات هم حل شود، به‌صورت خوش‌بینانه ۶ ماه زمان می‌برد تا برق به این تصفیه‌خانه برسد، ادامه داد: البته شرکت متولی ساخت این مجموعه می‌خواهد از یک ژنراتور دیزلی برای تأمین برق استفاده کند، اما نصب این ژنراتور برای تأمین یک مگاوات برق کار آسانی نیست و باید گفت که دست‌کم یک حوضچه از ۳ حوضچه این مجموعه حذف خواهد شد و مشکلات آلودگی زیست‌محیطی و آلودگی صوتی هم برای اهالی محل خواهد داشت.
وی با بیان اینکه برای بهره‌برداری از این مجموعه اقدامی نشده است، تأکید کرد: البته با توجه به اینکه سرمایه‌گذار این مجموعه یکی از معدود سرمایه‌گذارانی است که در مشهد فعالیت می‌کند و هزینه بیش از ۳۸ میلیارد تومانی نیز برای این تصفیه‌خانه شده است، با او مدارا می‌کنیم.
حاجیان‌شهری با بیان اینکه در صورت بهره‌برداری از ۲ تصفیه‌خانه طرق و چهل‌بازه با ظرفیت تصفیه ۶ میلیون مترمکعب فاضلاب در سال، مشکل تأمین منابع آبی پایدار برای نیمی از حجم آب مصرفی آبیاری فضای سبز مشهد حل خواهد شد، اضافه کرد: البته در هفته گذشته جلساتی با سرمایه‌گذاران این مجموعه برگزار شده است و امیدواریم تا پایان سال این موضوع تعیین تکلیف شود؛ هرچند که شرکت متولی هم وعده داده طی ۲ هفته آینده ژنراتور دیزلی با رعایت تمامی مسائل زیست‌محیطی در این مجموعه نصب شود که بنده به این موضوع خوش‌بین نیستم.

از کمربند جنوبی چه خبر؟

وی در ادامه با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی کمربند جنوبی مشهد و دستور دادستانی مبنی بر تعطیلی عملیات عمرانی این پروژه بزرگ گفت: موضوع را از طریق مرکز پیگیری می‌کنیم و تا زمانی که این موضوع تعیین تکلیف نشود یا دادستان حکم تعطیلی پروژه را ملغی نکند، این پروژه همچنان تعطیل خواهد بود.

مدیریت در کشف‌رود، الگوی مدیریت واحد

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری شورای شهر مشهد با اشاره به تاریخچه اقدامات نهادها، سازمان‌ها و مدیریت‌شهری در حوزه کشف‌رود در راستای حل مشکلات زیست‌محیطی این رودخانه تاریخی گفت: خوشبختانه اکنون مدیریت واحد سامان‌دهی کشف‌رود به شهرداری مشهد سپرده شده است که این موضوع می‌تواند الگویی برای مدیریت واحد باشد.
وی با بیان اینکه شهرداری در حوزه کشف‌رود ۲ اقدام را در دستورکار دارد، ادامه داد: اولین حوزه کاری ما در بحث کشف‌رود اجرایی شدن تصفیه‌خانه طبرسی، تصفیه‌خانه چرمشهر و جمع‌آوری لجن‌های مربوط به انتهای چرمشهر است.
حاجیان‌شهری اظهار کرد: قرار است ۸۰ کیلومتر از بستر کشف‌رود تحویل مدیریت‌شهری شود تا اقدامات اجرایی در این محدوده نیز صورت گیرد و البته تا زمانی که سرمایه‌گذار پیدا شود، شهرداری برای سامان‌دهی این محدوده رقم ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است و هرگونه اعتبار دولتی هم برای این رودخانه بیاید، به دست مدیریت‌شهری خواهد رسید.
وی تأکید کرد: به‌طور قطع سامان‌دهی کشف‌رود می‌تواند به لحاظ اجتماعی و اقتصادی، تحولی بزرگ در مشهد و به‌ویژه حاشیه این شهر به وجود آورد و این پروژه بزرگ، محرک توسعه است.
رئیس کمیسیون خدمات‌شهری شورای شهر مشهد در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع آتش‌نشانی و نقش حاکمیتی این سازمان پرداخت و گفت: ما در حوزه آتش‌نشانی با کمبود ۱۳۰۰ نفری نیروی انسانی مواجهیم که خوشبختانه با اقداماتی که امسال انجام شد، به‌زودی بیش از ۵۰۰ نیروی انسانی به این مجموعه اضافه خواهد شد.
وی با بیان اینکه مجموعه آتش‌نشانی مشهد یکی از پیشرفته‌ترین آتش‌نشانی‌ها در کشور است، ادامه داد: اکنون ۴۸ ایستگاه آتش‌نشانی در مشهد فعال است، اما با توجه به جمعیت این شهر و استاندارد جهانی ایستگاه‌های آتش‌نشانی نسبت به جمعیت، باید این عدد به ۶۴ ایستگاه برسد. بر اساس برنامه میان‌مدت شهرداری تا سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۰ ایستگاه دیگر به این مجموعه اضافه خواهد شد.
حاجیان‌شهری با اشاره به وجود ۸۰ نیروی عملیاتی خانم در بخش آتش‌نشانی مشهد، گفت: البته این نیرو‌ها در خانه‌هایشان هستند و زمان وقوع حادثه فراخوان می‌شوند، برای همین باید روند استخدامی آتش‌نشان زن در کشور اصلاح شود و ما قصد داریم یک ایستگاه آتش‌نشانی ویژه بانوان در مشهد احداث کنیم.  
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->