رسانه‌ها از حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان خبردادند از آغاز جنگ غزه تاکنون نزدیک به ۱۴ هزار  کودک کشته شده‌اند رئیسی در سمنان: گام‌های خوبی برای راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها برداشته شده است حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی معاون‌اول قوه‌قضائیه شد امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) شنیده شدن صدای چند انفجار در شمال فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) حزب الله فیلم حمله به «عرب العرامشه» اسرائیل را منتشر کرد اردوغان شنبه با هنیه دیدار می‌کند وزیر خارجه راهی نیویورک شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند کامرون خطاب به رژیم صهیونیستی: درگیری را تشدید نکنید مقام حماس: نتانیاهو رژیم صهیونیستی را به سمت نابودی می‌کشاند وزیر کشور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان + فیلم (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ترکیه: نتانیاهو در صدد کشاندن منطقه به جنگ است علت شنیده‌شدن صدای انفجار در آسمان کرمانشاه چه بود؟ (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هشدار ایران به گروه ۷: تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد واکنش ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی
سرخط خبرها
وزیر بهداشت:

تامین آب و بازگشایی راه‌ها مهمترین نیاز سیل‌زدگان بلوچستان است

  • کد خبر: ۱۴۹۸۲
  • ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
تامین آب و بازگشایی راه‌ها مهمترین نیاز سیل‌زدگان بلوچستان است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تامین آب سالم بهداشتی، پوشاک و بازگشایی سریع همه راه‌های بسته شده روستایی از مهمترین نیاز سیلزدگان در مناطق مختلف بلوچستان است تا بتوان خدمات لازم برای امدادرسانی انجام داد.
به گزارش شهرآرانیوز، سعید نمکی در حاشیه بازدید از مناطق سیلزده چابهار اظهار داشت: مسوولان هرچه سریعتر با ارسال تانکر و یا خرید و تامین آب آشامیدنی سالم مورد نیاز مردم مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان را فراهم کنند تا مردم مجبور به استفاده از آب گل آلود و غیربهداشتی نباشند و شاهد شیوع بیماری‌ها نباشیم.

وی افزود: دارو و تجهیزات پزشکی به مقدار کافی در این مناطق توزیع شده و از این بابت، نگرانی چندانی نداریم و تمام پزشکان و کادر بهداشتی درمانی، بهورزان و اورژانس نیز در حال آماده باش و ارائه خدمت به سیلزدگان مناطق مختلف جنوب سیستان وبلوچستان هستند.

وی گفت: عملیات اجرایی ساخت ۳۳ پایگاه اورژانس جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شده که می‌تواند بخشی از مشکلات را مرتفع و خدمات بهتری به مردم محروم و کمتر توسعه یافته این منطقه ارائه کند.

وی بر تکمیل و بهره‌برداری از این پایگاه‌ها تا پایان سال آینده تاکید کرد و افزود: افتخار آشنایی با این استان محروم از سال‌های خیلی دور و به بیش از ۳۰ سال بر می‌گردد و تمام محرومیت‌ها و نیازمندی‌های این منطقه را کاملا آشنایی دارم و آخرین سعی و تلاشم بر حل مشکلات بهداشتی وافزایش اعتبارات در حوزه سلامت است.

وزیر بهداشت ودرمان ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان به دلیل حوادث فراوان و عدم دسترسی کافی به مراکز درمانی، وجود پایگاه‌ها و آمبولانس‌های اورژانس، بسیار مهم و اساسی است و می‌تواند خدمات مورد نیاز مردم را ارائه کند

 رییس سازمان اورژانس کشور نیز اظهار داشت: روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق سیل زده تاکنون مطلوب بوده و مناطق سیل زده از نظر سلامت و بهداشت، شرایط پایداری دارند.

پیرحسین کولیوند افزود: اقلام زیستی نظیر پتو، آب معدنی، موادغذایی وبهداشتی از مهمترین نیاز‌ها است و از نظر بهداشتی تمامی مناطق متاثر از سیل را از نزدیک بررسی کرده‌ایم، امیدواریم با فروکش کردن آب‌ها در تمام نقاط روستایی، مسیر‌های ارتباطی باز شده و روند خدمت رسانی به مردم سیلزده با سرعت بهتری انجام شود.

وی به استقرار پزشکان، پرستاران و تیم‌های فوریت‌های پزشکی در مناطق سیل زده و پایگاه‌های مرکز سلامت در روز‌های اولیه وقوع سیل اشاره و خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که دارای بیماری‌های خاص، مزمن و شرایط پرخطر هستند، شناسایی و به مناطق امن منتقل شده اند و باید اعلام کنم در حوزه بیماری‌های واگیردار، اقدامات پیشگیرانه در حال انجام است و نگرانی نداریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز اظهار داشت: خدمات رسانی به بیماران و مراجعان تمام مراکز بهداشتی و درمانی سطح دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر استمرار دارد و هیچ خللی در روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به وجود نیامده است.

محمدمهران امینی‌فرد افزود: اقدامات و هماهنگی‌های لازم برای ارائه خدمات موردنیاز به مادران باردار ساکن در مناطق مستعد سیل و بحران پیش بینی و تاکنون ۳۷ مادر باردار به بیمارستان امام علی (ع) چابهار منتقل شده و سایر مادران باردار نیز تحت نظر هستند.

وی ادامه داد: ۷۷ پایگاه اورژانس زمینی به همراه ۲ فروند بالگرد اورژانس هوایی ایرانشهر و گناباد و ۶ تیم واکنش سریع فوریت‌های پزشکی در منطقه مستقر هستند و نگرانی در این مورد وجود ندارد.

وی بیان کرد: ۱۶ تیم عملیاتی بهداشتی به منظور ارزیابی مستمر وضعیت بهداشت محیط، بیماری ها، بیماری‌های منتقله از آب و سایر خدمات بهداشتی در شهرستان‌های چابهار و کنارک مستقر هستند و شرایط بهداشتی منطقه کاملا تحت کنترل و پایدار است.

وی ادامه داد: کمبود دارویی وجود ندارد و با همکاری سازمان غذا و دارو اقلام دارویی مورد نیاز تامین شده و الباقی نیز در روز‌های آینده ارسال خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزود: واکسن‌ها و سرم‌های لازم برای شرایط پس از سیل و کنترل بیماری‌ها با کمک مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر و معاونت بهداشت وزارت بهداشت تامین شده است.

معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز استقرار حداقل ۲۰ فروند بالگرد برای کمک رسانی و ارسال نیروی امدادی به روستا‌ها را خواستار شد و ادامه داد: هم‌اینک ۶ بالگرد در حال خدمات رسانی هستند که این تعداد با توجه به حجم بالای تخریب راه‌های روستایی و محاصره بودن روستا‌ها در سیل کافی نیست.

رحمدل بامری برراه‌اندازی بیمارستان صحرایی در مرکز بخش‌های پلان، دشتیاری و اعزام پزشک به مناطق مختلف سیلزده و افزایش آمبولانس‌ها به ۳۰ دستگاه،  جذب پرستار، بهورز و پزشک تاکید کرد و گفت: هماهنگی لازم برای بیمارستان صحرایی صورت گرفته که نیاز است هرچه سریعتر این مهم محقق شود.

وی بر افزایش امداد هوایی و استقرار اورژانس هوایی در چابهار تاکید کرد و افزود: بعد از گذشت یک هفته از سیل و بارندگی‌های مخرب بیش‌از ۵۰ درصد روستا‌های چابهار همچنان در محاصره سیل هستند و نیاز به امدادهوایی دارند.

وی از وزارت بهداشت و درمان خواست هرچه سریعتر مرکز تسهیلات زایمانی و زایمان بستر پیرسهراب و سه نقطه پرجمعیت چابهار را راه‌اندازی تا مردم و مادران باردار در مواقع بارندگی در پشت سیلاب گرفتار نشود.

فرماندار چابهار تخصیص اعتبار و تکمیل بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی، جذب نیرو‌های بومی و پزشکان متخصص، ایجاد خانه‌های بهداشت و تکمیل چارت بهداشتی و درمانی، بازسازی خانه‌های بهداشت، تامین اعتبار برای ارتقای سلامت و مقابله با مالاریا و تامین سرم عقرب و مار را از سوی وزارت بهداشت و درمان خواستار شد و افزود: در بارندگی‌های اخیر مار و عقرب زیاد شده و نیاز است هزاران لاشه دام‌های تلف شده اهلی و وحشی،  پرندگان و مرغ‌های محلی بصورت بهداشتی جمع آوری و دفن شوند.

وی بیان کرد: ۸۰ درصد چارت بهداشتی و درمانی چابهار خالی است و می‌طلبد با نگاه ویژه حداقل مشکلات حوزه بهداشت و درمان مرتفع تا شاهد سلامت جامعه در این منطقه ویژه اقتصادی، گردشگری و تجاری باشیم.

بامری بر تشویق پزشکان و کادر بهداشتی و درمانی چابهار از سوی وزیر بهداشت تاکید کرد و گفت: این نیرو‌ها با حداقل امکانات و رفاه اندک در مناطق مرزی در حال خدمات رسانی به سیلزدگان هستند.

وی ادامه داد: آموزش برای جمع‌آوری لاشه حیوانات و دام‌های تلف شده،  مقابله با بیماری‌های مشترک انسان و دام ضروری است و باید همه‌ی مراکز حداقل ۲ پزشک داشته باشند.  

وی با اشاره به اینکه روستا‌های کلانی، منطقه عورکی و دلگان‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: هم‌اینک مهمترین نیاز سیلزدگان چادر، آب معدنی، موادغذایی و از همه مهمتر بازگشایی راه‌های بسته شده است که هم وزارت راه و شهرسازی، پیمانکاران بومی و ادارات و ارگان‌های مختلف باید ماشین آلات سنگین را به منطقه اعزام تا شاهد بازگشایی راه‌ها و ارسال کمک به مردم سیلزده باشیم.

وی  بر ارسال بیش‌از ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین نظیر بولدزر، لودر، بیل میکانیکی، کامیون و تانکر آبرسان تاکید کرد و گفت: با همت جهادی می‌توان مناطق سیلزده را بازسازی و شرایط را به حالت عادی قبل باز گرداند.

بامری اظهار داشت: هزاران واحدمسکونی خشتی و گلی و غیر استاندارد تخریب شده که نیاز است بنیاد مسکن برای ساخت خانه‌های مقاوم ورود کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->