تخلف انحراف ۱۶۱۷ کیسه‌ای آرد توسط یک نانوایی در کلاهدوز مشهد( ۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هوشیاری مالیاتی در صنعت بیمه

  • کد خبر: ۱۵۴۱۵
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
هوشیاری مالیاتی در صنعت بیمه
روح‌ا... خلیل‌زاده نایب‌رئیس انجمن صنفی نمایندگان بیمه
در روز‌های اخیر انتشار زمزمه‌های مشمولیت مالیاتی برخی رشته‌های بیمه‌ای، به‌ویژه بیمه‌های زندگی (عمر و پس‌انداز/ عمر و آتیه/ عمر و سرمایه‌گزاری) موج نگرانی را در بین سهام‌داران و مدیران شرکت‌های بیمه ایجاد کرده است. این اقدام در حالی قرار است صورت بگیرد که در بسیاری از کشور‌های دنیا، نهاد‌های مالی مانند بازار پول و سرمایه (بورس) و نیز بیمه از مالیات معاف‌اند.
یکی از دلایل این معافیت، کارکرد‌های اجتماعی شرکت‌های بیمه در کمک به دولت‌ها برای کاهش هزینه‌های بهداشت و درمان است. به عبارتی هرچه شرکت‌های بیمه خدمات خود را توسعه دهند، نیاز مردم به استفاده از خدمات دولتی نظیر کمک در مواقع بحران، بلایای طبیعی و بیماری کمتر خواهد شد. به عنوان نمونه در‌صورتی‌که منازل آسیب‌دیده در سیل سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه بود، امروز نیازی به گسیل کمک‌های مردمی و ترغیب به حمایت‌های انسان‌دوستانه در این حجم نبود؛ چون صنعت بیمه موظف به اقدام و حمایت طبق کارکرد‌های اقتصادی و اجتماعی خود بود.
معافیت مالیاتی بیمه عمر یک مزیت بسیار ضروری است که رغبت مردم و حتی سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در این طرح چندین برابر می‌کند.
در قرارداد‌های بیمه عمر در تمامی شرکت‌های بیمه، سرمایه‌های پرداختی توسط بیمه و بیمه‌شده فاقد مالیات است و این مزیت بزرگی است. بدین صورت تمام بیمه‌شدگان می‌توانند به طور کامل از سرمایه‌های خود بدون حتی اندکی کسر استفاده کنند. در واقع هدف اصلی از سرمایه‌گذاری در بیمه‌های زندگی سرمایه‌گذاری بیشتر است تا در آینده سود افزون‌تری عاید سرمایه‌گذار شود.
سرمایه‌گذاری در بیمه‌های زندگی یک سرمایه‌گذاری ۱۰۰ درصد برد است، به این دلیل که سرمایه‌گذاری شخص پس از گذشت چند سال به نسبت حق بیمه‌های پرداختی چند‌برابر خواهد شد، چرا‌که علاوه بر سود سپرده اصلی، سود مشارکت در پروژه‌های شرکت بیمه نیز به بیمه‌گذار تعلق خواهد گرفت و در آخر پوشش‌های بیمه‌ای مختلفی نیز برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده است. نکته مهم آنجاست که پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک، بیمه‌های زندگی به صورت گروهی برای مکمل بازنشستگی به فروش خواهند رسید، همان‌طور که در زمان فعلی نیز برخی شرکت‌های بیمه این خدمت را ارائه می‌دهند. با‌این‌حال به نظر می‌رسد اخذ مالیات از بیمه سبب شود تا در عمل انگیزه مردم برای سرمایه‌گذاری در این حوزه کاهش یابد. این مسئله در آینده سبب می‌شود دولت مجبور شود خدماتی را که بیمه‌ها می‌توانستند با هزینه مناسب‌تری به مردم ارائه دهند، خود با صرف هزینه‌های زیادی ارائه دهد.
گزارش خطا
برچسب ها: یادداشت
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->