معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

کاهش تصادفات با اتاقک هوشمند خودرو با تلاش یک استارتاپ هوشمند

  • کد خبر: ۱۵۴۸۲
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
کاهش تصادفات با اتاقک هوشمند خودرو با تلاش یک استارتاپ هوشمند
یک استارتاپ تایوانی، نوعی اتاقک خودرو ارائه داده که با ویژگی‌های هوش مصنوعی ساخته شده و می‌تواند میزان تصادفات ناشی از حواس‌پرتی راننده را کاهش دهد.
به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از فوربس، خودرو‌های خودران هنوز فناوری آینده به شمار می‌روند، اما در آزمایشگاه‌های کنونی، گونه‌های بسیاری از این فناوری وجود دارند که بسیاری تجهیزات از سامانه بازدارنده سرعت گرفته تا تجهیزات خودران را شامل می‌شوند و باوجود آن‌ها نیازی نیست که اصلا راننده‌ای در خودرو باشد.

یک استارتاپ تایوانی موسوم به «مایندترونیک ای‌ال» (Mindtronic AI)، نوعی اتاقک خودرو ابداع کرده که بسیار راحت است و ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را نیز شامل می‌شود. این ویژگی‌ها، کنترل وسیله نقلیه را به رایانه منتقل می‌کنند تا اگر راننده، بیمار، حواس‌پرت و یا بی‌دقت باشد، از عهده کنترل خودرو برآید.

این اتاقک موسوم به "DMX"، سرگرمی‌هایی برای راننده فراهم می‌کند که به سادگی قابل استفاده هستند، اما اگر این سرگرمی‌ها موجب حواس‌پرتی راننده شوند، می‌توانند شرایط خطرناکی را ایجاد کنند. اتاقک DMX برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی، یک سامانه بررسی داخلی دارد که سطح خستگی، حواس‌پرتی یا بیماری ناگهانی راننده از جمله حمله قلبی را مورد بررسی قرار می‌دهد. سامانه رانندگی خودران در صورت تشخیص مورد مشکوک، کار خود را آغاز می‌کند.

طرح کلی این اتاقک، با بالاترین سطح فناوری‌های خودران وسایل نقلیه مطابقت دارد که انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰ گسترش یابند.

«آدو چانگ» (Udo Chang)، بنیانگذار مایندترونیک ای‌ال گفت: معمولا یکی از دلایل بروز تصادف، رفتار راننده و مهارت کم او است. این سیستم می‌تواند هم رفتار و هم مهارت را پوشش دهد.

شروع یک روند گسترده‌تر

استارتاپ مایندترونیک ای‌ال قصد دارد با ارائه این اتاقک هوشمند، توجه سازندگان وسایل نقلیه را به خود جلب کند.

پیشرفت مقوله فناوری نهایتا باید به رانندگان در کنترل تغییر لاین هنگام رانندگی و پیشگیری از تصادف کمک کند. هوش مصنوعی می‌تواند حرکات مردمک چشم راننده و توجه او به رانندگی را ردیابی کند.

انتظار می‌رود که توسعه فناوری‌های داخل خودرو، تا چند سال آینده افزایش یابد زیرا این ویژگی‌ها به یک عامل متمایزکننده در انتخاب وسیله نقلیه تبدیل می‌شوند. متخصصان پیش‌بینی می‌کنند که تعداد وسایل نقلیه قابل اتصال به اینترنت تا سال ۲۰۳۰، به ۷۶.۳ میلیون خواهد رسید.

رانندگی خودران تاکنون بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. سازندگان سامانه‌های خودران باید پیش از فروش آنها به شرکت‌های تولیدکننده خودروهای خودران، زمان و هزینه قابل توجهی را برای اطمینان از کارکرد سامانه‌ها صرف کنند.

بی‌توجهی به کیفیت این سامانه‌ها می‌تواند پیامدهای خطرناکی در پی داشته باشد که یکی از نمونه‌های آن، خودروی خودران شرکت "اوبر"(Uber) بود که در سال ۲۰۱۸ تصادفی را در ایالت آریزونای آمریکا به همراه داشت. در هر حال نمی‌توان از این موضوع فافل شد که روزانه هزاران مورد مرگ و میر ناشی از تصادف رخ می‌دهد که رانندگان انسان در آن نقش دارند.

منبع: ایسنا

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->