تکرار ادعاهای سیاسی و تحریک‌آمیز گروسی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران سرلشکر باقری: وضعیت منطقه بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی تغییر کرده است سخنگوی وزارت خارجه: به توافق ارمنستان و آذربایجان احترام می‌گذاریم عربستان سرکنسول جدید خود برای مشهد را مشخص کرد ماجرای خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + مسیریابی بهادری جهرمی: انتخاب روزهای تعطیلی آخر هفته به دو روز در اختیار نظرات کارشناسان قرار گیرد رییس سازمان انرژی اتمی از گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی خبرداد وزیر خارجه: اروپا از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی نکند رئیسی در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد نتیجه استعلام از دفتر مراجع درباره تعطیلی آخر هفته غزلی از رهبر معظم انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق خواندند برای نخستین بار منتشر شد+ عکس حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقام حزب الله: آینده پس از «طوفان الاقصی» و پاسخ ایران دستخوش تغییر خواهد شد دور جدید توانمندی حزب الله ضد تل‌آویو آغازشده | اسرائیل شکست خورده عربستان: توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد اطلاعیه شماره ۴ فراجا در اجرایِ طرح نور | حرکتِ جامعه به سمت حفظِ حریم و حرمت زنان ‌بورل خواستار تلاش مضاعف برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه شد
سرخط خبرها

بازگشت 7 هزار دانش آموز به تحصیل در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۵۵۲۳
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
بازگشت 7 هزار دانش آموز به تحصیل در خراسان رضوی
مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: تصویب 3درصد از عوارض صدور پروانه به نظام آموزشی،  تغذیه رایگان  30هزار دانش‌آموز درسال گذشته و بازگرداندن حدود 7هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به کلاس درس از جمله فواید استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های استان در شورای آموزش و پرورش بود.

به گزارش شهرآرانیوز، قاسمعلی خدابنده با اشاره به اینکه شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها به ریاست استاندار و در هر شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل می‌شود،  تاکید کرد: هدف از تشکیل این شورا استفاده از ظرفیت‌های بومی، محلی و استانی برای رفع مشکلات آموزش و پرورش بوده و ما با مساعدت دیگر سازمان‌ها موفق شدیم تاحدودی به این هدف نزدیک شویم.

وی بااعلام اینکه همکاری نهادها در استان کمک شایانی به نظام آموزشی کرده‌است، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه تصویب پرداخت 3درصد عوارض از صدور پروانه‌ها به آموزش و پرورش در شورای کنونی به رفع مشکلات ساختاری و عمرانی کمک کرد. همچنین در اختیارقراردادن اراضی و املاک  با کاربری آموزشی هم در مشهد و هم شهرهای دیگر از دیگر مصوبات این شورا بود که به نتیجه رسید.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی استفاده  از ظرفیت نهادهایی همچون آستان قدس رضوی،  بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، قرارگاه سپاه و بسیج را از دیگر اهداف این شورا ذکرکرد و افزود:  قرارگاه آمادگی سپاه در سال گذشته چندین مدرسه را در دهستان‌های مختلف بهسازی کرد و وظیفه تغذیه رایگان  30هزار دانش‌آموز در مناطق محروم را که برعهده سپاه، کمیته امداد و آستان قدس بود به خوبی انجام شد.

خدابنده همچنین یادآورشد: علاوه بر حضور و کمک‌های خیرین، در دوماه اخیر تفاهم‌نامه‌ایی را با  شرکت گاز سرخس امضاء کردیم که بناست تا کار ساخت6  پروژه آموزشی و دو پروژه فرهنگی را  با حدود 22 میلیارد تومان اعتبار به صورت مشارکتی برعهده  بگیرند. همچنین با شهرداری مشهد تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم که برمبنای آن 6 میلیارد تومان کمک در طول سه سال صرف تحصیل 29 هزار بی‌سوادی شود که تاکنون شناسایی کرده‌ایم.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی با اشاره به کمک‌های کمیته امداد امام خمینی(ره)، آستان قدس رضوی و سپاه در راستای بازگرداندن دانش‌آموزان به مدرسه گفت: با کمک دستگاه‌ها درسال گذشته حدود 7هزارنفر از این دانش‌آموزان را به کلاس درس آوردیم.

وی بهره‌برداری از 14 واحد آموزشی ساخت خیر در شهرستان نیشابور را از جمله اقدامات ذکرشده در هفته شوراهای آموزش و پرورش ذکرکرده و اضافه کرد: همچنین  تفاهم‌نامه ساخت 10 واحد آموزشی دیگر توسط این خیر منقعد شد که تا مهرماه سال بعد به بهره‌برداری برسد. از سوی دیگر با کمک خیرین  15 کانکس حامل وسایل مورد نیاز را به هموطنان سیل‌زده در استان سیستان و بلوچستان ارسال کردیم.

لازم به یادآوریست روز شنبه و در مراسمی که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد از  شورای آموزش و پرورش استان  به عنوان شورای برتر کشوری و قاسمعلی خدابنده به عنوان دبیر شورای آموزش و پرورش استان قدردانی شد.

شوراهای آموزش و پرورش کشور براساس مصوب 26 دی‌ماه سال 1372  مجلس شورای اسلامی تشکیل و در تقویم ثبت شد.

تکتم جاوید 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->