نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم جانشین دانیال اسماعیلی فر استارت زد وعده زنوزی به یحیی گل محمدی: چند ستاره می‌گیریم نعمتی و عبدی در شوک حضور گل‌محمدی قهرمانی پرسپولیس در دستان یحیی پخش زنده بازی آث‌میلان و اینتر در سری‌آ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و کویت در جام ملت‌های آسیا| قاطع‌تر از همیشه اعتراض پرسپولیس به محرومیت اسماعیلی‌فر برابر سپاهان | دانیال باید برابر آلومینیوم غایب باشد حذف غیرمنتظره ژاپن از جام ملت‌های آسیا | غیبت سامورایی‌ها در جام جهانی پخش زنده بازی ایران و کویت در جام ملت‌های فوتسال آسیا + تماشای آنلاین واکنش پتروشیمی خلیج‌فارس به خرید استقلال + عکس زمزمه برکناری علی خطیر بعد از واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس ارزش سهام استقلال و پرسپولیس چقدر است؟ ۳ ماه فرصت تا تجهیز داوران به دانش استفاده از وی‌ای‌آر | ورزشگاه‌ها هنوز آماده نیست علی هیبتی کیست | همه چیز درباره محرومیت مادام العمر رزمی کار ایرانی + ویدیو سیدحسین حسینی دیدار مقابل تراکتور را از دست داد اعلام رای کمیته انضباطی برای دانیال اسماعیلی فر جدایی سیدجلال از پرسپولیس کلید خورد؟ اوسمار در پرسپولیس ماندنی شد خداحافظی اشکان خورشیدی در پایان فصل
سرخط خبرها

قدرت جودو مشهد را به رخ کشیدیم

  • کد خبر: ۱۷۵۴۵
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
قدرت جودو مشهد را به رخ کشیدیم
در مسابقات جایزه بزرگ جودو کشور به میزبانی هیات جودو خراسان رضوی، ۳۸۰ جودوکار در هفت وزن از ۲۷ استان شرکت کردند.
به گزارش شهرآرانیوز، امیر فخریان رییس هیات جودو خراسان رضوی در خصوص برگزاری مسابقات جایزه بزرگ جودو کشور به میزبانی هیات جودو خراسان رضوی، اظهار کرد: این دوره از مسابقات که با دهه فجر همزمان شده بود را به نام سردار شهید سلیمانی نام‌گذاری کردیم. فدراسیون جودو، اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی، معاونت تربیت‌بدنی و سلامت شهرداری مشهد از حامیان ما در این مسابقات بودند.

وی افزود: ۳۸۰ جودوکار در هفت وزن از ۲۷ استان شرکت کردند. برای نخستین‌بار نفرات برتر هر وزن روی سکو جایزه نقدی دریافت کردند. به نفرات اول تا سوم به ترتیب، ۵، ۳ و یک میلیون تومان جایزه نقدی اهدا شد. این مسابقات طی سه روز در سالن شهید بهشتی برگزار و مبلغی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان برای این مسابقات هزینه شد. در کنار این دوره از مسابقات، سمینار داوری و کلاس‌های ارتقاء درجه فنی مربیان و داوران نیز برگزار شد.

رییس هیات جودو خراسان رضوی افزود: تمام قهرمانان شاخص کشور در این مسابقات حضور داشتند. محدودیتی وجود دارد که کوراش‌کاران نمی‌توانند در مسابقات جودو شرکت کنند، اما در این مسابقات، کوراش‌کاران نیز به رقابت پرداختند.

فخریان ادامه داد: مسابقات در رده سنی بزرگسالان و در هفت وزن ۶۰، ۶۶، ۷۳، ۸۱، ۹۰، ۱۰۰ و +۱۰۰ کیلوگرم برگزار شد. از ۳۸۰ ورزشکار حاضر، بالغ بر ۱۲۰ جودوکار از خراسان رضوی در این مسابقات حضور داشتند و جوایز زیادی را از آن خود کردند. این مسابقات به صورت تیمی برگزار نشد و تیم برتری در این مسابقات نداشتیم، اما جودوکاران خراسانی بیشترین تعداد سکو و مقام را از آن خود کردند.

وی در مورد تامین هزینه‌های برگزاری این دوره از مسابقات، عنوان کرد: به دلایل شرایط اقتصادی خاص کشور، اسپانسر موثری نداشتیم. هیات جودو خراسان رضوی مسئولیت اصلی تامین هزینه‌های این دوره از مسابقات را بر عهده داشت، اما فدراسیون جودو و معاونت فرهنگی شهرداری مشهد کمک‌های موثری در این خصوص داشتند.
رییس هیات جودو خراسان رضوی در خصوص چشم‌انداز‌های برگزاری این دوره از مسابقات برای خراسان، خاطرنشان کرد: مسابقاتی همانند این دوره از مسابقات در ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته به نام جام توس برگزار می‌شد که در این سطح و با چنین جوایزی نبود. برگزاری این مسابقات، جودو را فعال‌تر می‌کند. جودو ورزشی دیربازده است، از همین رو برای معرفی آن باید بیشتر وقت بگذاریم. در این رقابت‌ها قدرت جودو مشهد را به رخ کشیدیم. از آن جا که خراسان خواستگاه اصلی جودو است، در نظر داشتیم بهترین مسابقات در این استان برگزار شود.

فخریان اضافه کرد: اصلی‌ترین دلیل برگزاری این مسابقات، تعلیق جودو ایران بود. این مسابقات با این شعار که تهدید‌ها را به فرصت تبدیل خواهیم کرد، برگزار شد. فدراسیون جودو از زمان تعلیق این رشته ورزشی، به هیات‌های استانی تاکید داشته که نسبت به گذشته فعال‌تر شوند. با برگزاری این مسابقات قصد داریم به جودوکاران انگیزه دهیم تا در صحنه حاضر باشند که پس از تعلیق جودو ایران، تیم‌ها قدرت‌مندتر از گذشته در مسابقات بین‌المللی حضور یابند.
وی در خصوص مهاجرت جواد محجوب گفت: متاسفانه این روز‌ها شاهد مهاجرت برخی از ورزشکاران هستیم. سعی داریم از تمام امکاناتی که در اختیار داریم بهره بگیریم. متاسفیم که قهرمانان ارزشمندی همانند محجوب را از دست دادیم، اما باید بازار رقابت‌های جودو را گرم نگه داریم. باید در حد امکان از جودوکاران تجلیل شود. اخیرا فدراسیون جودو برای برخی از جودوکاران حقوق ثابت در نظر گرفته‌است.

رییس هیات جودو خراسان رضوی ادامه داد: جودو ایران یک خانواده ۶۰ هزار نفری است. کسانی که از خانواده جودو ایران مهاجرت کرده‌اند، انگشت‌شمارند. این یک موضوع فردی و شخصی است. درست است که برای این قهرمانان هزینه‌های زیادی صورت گرفته، اما سایر کشور‌ها به این افراد پیشنهاد بهتری می‌دهند و آن‌ها را وسوسه می‌کنند. خیلی از افراد ممکن است در بدترین شرایط در کشور خود خدمت کنند و عده‌ای نیز ممکن است در شرایط مشابه، انتخاب دیگری داشته باشند.
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->