۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود پلیس راهور فراجا: تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را تسهیل ببخشیم کشف بیش از ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ | ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور صورت گرفت محدودیت‌های ترافیکی کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری توسط پلیس فتا افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد «قلیان اکسیژن» طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است | افزایش ۵۰ درصدی مصرف قلیان در ۷ سال بی‌خوابی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو صادر شد برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم! تشخیص بموقع اوتیسم، در پیشرفت مهارت‌های ارتباطی و کلامی کودکان تاثیر بسزایی دارد معاینات پزشکی کارکنان آشپزخانه مرکزی خراسان رضوی در ایام حج عمره آغاز شد عطاری فقط می‌تواند گیاهان دارویی مجاز را عرضه کند | برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند اهدای عضو در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پادشاه فصل‌ها پاییز؟ جدی می‌فرمایید؟ راه‌کارهایی برای کند کردن بیماری آلزایمر
سرخط خبرها

جاده سلامت در منطقه گردشگری "هفت‌حوض" مشهد ساخته می‌شود

  • کد خبر: ۱۷۵۷۷
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹
جاده سلامت در منطقه گردشگری
مدیرعامل شرکت و منطقه ملی نمونه گردشگری "هفت‌حوض" گفت: یکی از برنامه‌های ما ساخت «جاده سلامت» در منطقه هفت حوض مشهد است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی زارعی با بیان این مطلب، اظهار کرد: «هفت حوض» یک بوستان در ارتفاعات جنوب شرق مشهد است، به دلیل وجود هفت حوضچه متصل به هم و آب چشمه‌ای که در آن مکان جاری است و همچنین در یک مکان سنگی آهکی در کنار هم فضای بسیار زیبا و چشم‌اندازی طبیعی را ایجاد کرده که جاذب گردشگر، طبیعت‌گرد و علاقه‌مندانی است که خواهان گذران اوقات خود در مکانی به دور از هیاهوی شهری هستند.

وی افزود: این مکان فاصله کمی با فضای شهری داشته، رفت‌وآمد به آن بسیار آسان بوده و فضای در دسترسی است که از گذشته تاکنون کوهنوردان و طبیعت‌گردان توجه ویژه‌ای به آن داشته‌اند. امروز با همت شهرداری مشهد، هزینه بسیاری برای فراهم کردن زیرساخت‌ها برای ایجاد فضایی مفرح که مردم با دغدغه کمتر در آن مکان حضور یابند، صورت گرفته است. از جمله این اقدامات و زیرساخت‌ها می‌توان به ساخت پارکینگ‌های ایمن، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، رستوران، کافی‌شاپ و آلاچیق اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت و منطقه ملی نمونه گردشگری "هفت‌حوض"، خاطرنشان کرد: هدف ما توسعه این زیرساخت‌ها و فراهم کردن هرچه بیشتر و بهتر این امکانات است. ضمن این که خود بوستان حدود ۲۳۰ هکتار فضا داشته و ۲ هزارو ۲۴۰ هکتار هم یکی از مناطق اطراف آن بوده که متعلق به بوستان هفت‌حوض است. یکی از ویژگی‌های مهم این منطقه، فاصله بسیار کم آن با یک منبع آب ارزشمند به نام سد طرق بوده که این سد هم می‌تواند از جاذبه‌های این منطقه و هم فضای بسیار خوبی برای تامین آب منطقه باشد.

هدف ما، فراهم کردن انواع مدل‌های گردشگری در منطقه هفت‌حوض است

زارعی گفت: در چند ماه گذشته حوضچه‌ها و فضایی که به نام هفت‌حوض معروف و مرسوم است، ثبت اثر طبیعی ملی شد و در واقع به یکی دیگر از اهمیت‌های مجموعه هفت‌حوض افزوده شد. هفت‌حوض همچنین در یک محیط جغرافیایی واقع شده که روستا‌های اطراف آن می‌توانند محور‌های گردشگری متصل به این مجموعه باشند و ارزش تاریخی و طبیعی بسیار بالایی دارند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف ما، پیاده‌سازی انواع و اقسام مدل‌های گردشگری در این منطقه است. گروه‌های کوهنوردی به‌صورت مداوم در این محل در حال برگزاری برنامه‌های آموزشی خود هستند، همچنین برای دوچرخه‌سواران به کمک سازمان اتوبوسرانی تسهیلاتی را فراهم کرده‌ایم که در این محل بتوانند بدون دغدغه به ورزش و تفریح بپردازند.

مدیرعامل شرکت و منطقه ملی نمونه گردشگری "هفت‌حوض"، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ما، ساخت یک جاده سلامت در این منطقه بوده؛ زیرا فضای آن در این مکان مهیاست. همچنین در اسفندماه سال جاری دو پروژه ارزشمند را شروع خواهیم کرد که یکی از آن‌ها افتتاح باشگاه پرنده‌نگری است.

زارعی بیان کرد: هم‌زمان در حال شروع پروژه جشنواره عکاسی طبیعت و پرنده‌نگری هستیم که مکمل این پروژه است و تاکنون جای چنین پروژه‌هایی در استان خراسان و شرق کشور همواره خالی بوده است؛ لذا امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های بوستان هفت‌حوض بهره ببریم. ضمن این که این شروع یک ماجراست و امیدواریم در آینده برنامه‌های متنوعی که در دستور کار داریم، یک به یک به اجرا برسد و شرایط خوبی برای گردشگران و طبیعت‌گردان فراهم شود.

وی عنوان کرد: سال‌های اخیر مدیریت شهری یعنی شهرداری و شورای اسلامی شهر نگاه ویژه‌ای به موضوع بوستان هفت‌حوض داشته و همین موضوع باعث شده تا مردم بتوانند از این فضا استفاده کرده و اوقات خوشی را در این محل سپری کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->