تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وقوع ۲۴۲ حریق و‌ حادثه در یک‌ هفته

  • کد خبر: ۱۷۷۰۳
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
وقوع ۲۴۲ حریق و‌ حادثه در یک‌ هفته
مروری بر ۱۵ هزار تماس تلفنی با آتش نشانی مشهد که ۶۰ درصد آن مزاحمت بود
مهدی قرآنی - ۲۴۲ حادثه و حریق در مشهد ماحصل تماس بیش از ۱۵ هزار شهروند مشهدی با سامانه ۱۲۵ بوده است که طبق اعلام سازمان آتش نشانی مشهد این میزان از حوادث طی یک هفته گذشته اتفاق افتاده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد با اعلام گزارش حوادث و حریق در یک هفته گذشته بیان کرد که در این بازه زمانی تعداد ۱۵ هزار و ۵۸۲ تماس با سامانه ۱۲۵ به ثبت رسیده است که حدود ۶۰ درصد از این تماس‌ها بالغ بر ۸۳۶۶ مورد مزاحمت تلفنی بوده است.
به گفته امیر عزیزی از میزان این حجم تماس تلفنی با آتش نشانی ۱۰۳ مورد مربوط به آتش سوزی سبک و سنگین بوده که منجر به عملیات‌های اطفای حریق شده است. همچنین در این مدت ۱۲۱ مورد عملیات امداد و نجات از سوی آتش نشانان مشهدی در مشهد و حومه آن انجام شده است.
این مقام مسئول در بخش دیگری از اظهاراتش به تعداد آتش نشانان اعزام شده برای عملیات‌های اطفای حریق و حادثه اشاره کرد و گفت که در یک هفته گذشته از ظرفیت ۱۵۰۰ آتش نشان برای مهار حریق و امداد و نجات استفاده شده است. علاوه بر این از ۴۹۲ دستگاه خودروی سبک و سنگین اطفای حریق، نردبان، امداد و نجات در این عملیات‌ها استفاده شده است که نمونه بارز آن استفاده از خودروی نردبان ۵۲ متری برای فرونشاندن آتش سوزی مهیب سوله ۵۰۰ متری حریق کارخانه تولیدی مشتقات نفتی در جاده کلات بود.
عزیزی با بیان اینکه درهمین مدت آتش نشانان مشهدی برای پیشگیری از وقوع حادثه و حریق ۷۶۰ مورد بازدید از آپارتمان ها، منازل ویلایی، اماکن عمومی، اماکن تجاری و برج‌های مسکونی داشته اند، بیان کرد: این بازدید‌ها کمک شایانی در جلوگیری از بروز حادثه و حریق احتمالی می‌کند و از سویی موجب بر طرف شدن نقاط خطرخیز در یک ملک یا آپارتمان خواهد شد.

مرگ راننده پراید
مدیر عامل سازمان آتش نشانی مشهد در ادامه به حادثه تلخ و دل خراش جاده مشهد چناران اشاره کرد و گفت: روز گذشته در پی اعلام یک مورد سانحه جاده‌ای به سامانه ۱۲۵، بلافاصله مأموران امداد و نجات و اطفای حریق آتش نشانی از دو ایستگاه ۵۰ و ۳۶ به محل حادثه در نزدیکی شهر گلبهار اعزام شدند. در بررسی‌های اولیه مشاهده شد که یک دستگاه خودروی پراید به علتی نامعلوم با تیر برق فشار قوی حاشیه جاده برخورد کرده به گونه‌ای که نیمی از بدنه خودرو از قسمت عرضی به داخل جمع شده است. عزیزی بیان کرد: راننده سواری پراید در لابه لای آهن پاره‌های اتاق خودرواش گرفتار و به شدت صدمه دیده بود. مأموران بلافاصله وارد عمل شدند و با استفاده از تجهیزات ویژه و قیچی هیدرولیک ضمن برش زدن بدنه خودرو، راننده پراید را رها کرده و تحویل تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ دادند که در همان دقایق اولیه مرگ این فرد تأیید شد.
به گفته این مقام ارشد سازمان آتش نشانی مشهد در تحقیقات اولیه این حادثه مشخص شد که خودرو سواری پراید از سمت مشهد به سمت چناران در حال حرکت بوده که به دلیل نامعلومی از مسیر اصلی خود منحرف و از جاده خارج و سپس به شدت با تیر برق فشار قوی برخورد کرده است.
عزیزی ادامه داد: جسد راننده پراید با دستور قضایی تحویل عوامل انتظامی حاضر در محل شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->