ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان پیروز دربی اصفهان پخش زنده بازی الهلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سید حسین حسینی ۳۰۰ میلیون تومان جریمه شد جمعه سرنوشت‌ساز استقلال در آزادی | آبی‌ها با خبر از نتیجه بازی پرسپولیس بازگشت روماریو در ۵۸ سالگی به مستطیل سبز + عکس پخش زنده بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین وزارت ورزش و جوانان مالکیت سرخابی‌ها را نپذیرفت| آغاز شمارش معکوس برای واگذاری تکذیب واگذاری قطعی استقلال به یک هلدینگ سرمربی محبوب سردار آزمون در راه ترکیه یخچالی در تیم منتخب هفته لیگ دو آلمان + عکس امیدواری به بازگشت یامگا ال‌کلاسیکو، آخرین فرصت ژاوی؟
سرخط خبرها

شریعت نوین، قهرمان لیگ برتر فوتبال خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۷۷۱۳
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴
شریعت نوین، قهرمان لیگ برتر فوتبال خراسان رضوی
مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر خراسان رضوی، قهرمانی را در دقیقه ۹۵ از چنگ دهداری درآورد.
مرتضی اخوان - سوت پایان که به صدا درمی‌آید، فقط چند ثانیه کافی است تا خبر از طرقبه به مشهد مخابره شود و شادی پیروزی ۵ بر ۲ مردان دهداری‌چی برابر آرامش به تلخ کامی مبدل شود. رقیب دهداری در طرقبه توانسته است تساوی را از پیش‌گامان بگیرد و برای دومین سال پیاپی، قهرمان لیگ برتر فوتبال استان شود، حتی اگر شده به لطف تفاضل گل! مسابقات لیگ برتر فوتبال استان که از مهرماه سال جاری با شرکت ۱۵ تیم آغاز شد، در نهایت با قهرمانی شریعت نوین به پایان رسید. روز پایانی این دیدار‌ها با حساسیت بسیاری پیگیری شد، زیرا شریعت نوین، صدرنشین این پیکارها، در طرقبه میهمان پیش‌گامان این شهر بود و در صورت شکستش در این بازی، این دهداری‌چی‌های مشهد بودند که شانس آن را داشتند که با برتری مقابل آرامش، جام قهرمانی را بالای سر ببرند. اما اتفاقات این ۲ نبرد، شبی دراماتیک برای اهالی فوتبال استان رقم زد.

معجزه دهداری، توقف شریعت
همه‌چیز به معجزه دهداری در بازی مشهد و توقف همراه با شکست شریعت در طرقبه بستگی داشت. لیگ پانزده‌تیمی به ایستگاه آخر رسیده و شریعت نوین با ۳۱ امتیاز و دهداری با ۲۹ امتیاز، حساب خود را از سایر رقبا جدا کرده بودند. استقلال کاشمر با ۲۴ امتیاز عنوان سومی را از آن خود کرده بود و ۲ تیم صدر جدول برای رستگاری در دقیقه ۹۰ مقابل حریفان به میدان می‌روند. دهداری در مشهد با آرامش رده‌پنجمی بازی داشت و شریعت نوین، مدافع عنوان قهرمانی، در خانه پیش‌گامان طرقبه، تیم هفتم، به میدان می‌رود. شروع بازی برای دهداری ناامیدکننده بود و در همان ۲۰ دقیقه اول، ۲ بار دروازه تیم دوم جدول باز شد تا امید‌های سبزپوشان دهداری‌چی کم‌رنگ شود، اما در نیمه دوم، ورق برای تیمی که شانس کسب جام را داشت عوض شد. دهداری توانست با ارائه یک بازی سراسر هجومی و انتحاری، ۵ بار دروازه حریف را بگشاید و ورق را به سود خود برگرداند. در همین حین، از طرقبه خبر رسید که میزبان کاری کارستان کرده و با یک گل، شریعت نوین را برده است!

دقیقه تلخ ۹۰ و شائبه تبانی
همه‌چیز تا دقیقه ۹۰ به سود دهداری بود، به طرزی که زیر جایگاه، برخی از تماشاچیان نزدیک به تیم‌ها دم از تبانی می‌زدند و ۵ گل درخشان دهداری‌چی‌ها بعد از عقب افتادن ۲ بر صفر از حریفشان را مشکوک می‌دانستند. با وجود این، خبر بهت‌آور در ثانیه پایانی بازی مخابره شد: شریعت نوین گل مساوی را به ثمر رساند! خبری که همچون آب سردی بر پیکر دهداری‌چی‌ها بود. با این نتیجه، این شریعت نوین بود که به لطف ۴ تفاضل گل بهتر، دومین قهرمانی پیاپی‌اش در لیگ برتر فوتبال استان را به دست می‌آورد، اتفاقی که رقم خورد و مردان دهداری در ثانیه پایانی جام را دو‌دستی تقدیم شریعتی‌ها کردند. شریعت نوین در پایان این رقابت‌ها با ۲۹ گل زده و تنها ۸ گل خورده بهترین خط حمله و خط دفاع را به خود اختصاص داد تا با شایستگی به این عنوان برسد.

دبل مساله دار در لیگ!
شریعت نوین در شرایطی دومین قهرمانی پیاپی‌اش در لیگ برتر فوتبال استان را جشن گرفت که طبق قانون، یک تیم نمی‌تواند ۲ سال پیاپی در لیگ برتر استان قهرمان شود! قانون می‌گوید اگر یک تیم قهرمان لیگ برتر استان شود، دست‌کم سال بعد نمی‌تواند در همان لیگ شرکت کند و حتما باید در مرحله اول لیگ دسته سوم فوتبال کشور شرکت کند، اما شریعت نوین با هبه امتیازش به نگین سناباد، از حضور در لیگ دسته سوم فوتبال کشور انصراف داد و به ادامه تیمداری در لیگ برتر استان بسنده کرد.

۳ تیم میهمان دسته یک شدند
با پایان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال استان، تکلیف ۳ تیم سقوط کننده به لیگ دسته یک استان مشخص شد. بر این اساس، تیم اوتانا که از میانه‌های فصل از ادامه حضور در مسابقات انصراف داده بود، از جدول پانزده‌تیمی کنار گذاشته شد و تیم‌های غزال‌گوشت و صنعت به‌ترتیب با ۶ و ۱۱ امتیاز چهاردهم و سیزدهم شدند تا به لیگ پایین‌تر سقوط کنند.

چشم‌انداز استانی برای لیگ استانی
رئیس کمیته اجرایی هیئت فوتبال خراسان رضوی در پایان این دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال استان گفت: «اتفاق مبارکی که در مسابقات این فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال استان رقم خورد و بسیاری از کارشناسان و مربیان به آن اذعان داشتند، برگزاری منظم بازی‌ها بود.» حسین غیاثی افزود: «از طرفی باید از کمیته داوران هیئت استان و مشهد هم قدردانی کرد که در طول برگزاری این مسابقات بار‌ها از داوران لیگ برتری خود استفاده کردند تا بر کیفیت داوری این مسابقات افزوده شود. به عنوان مثال، امسال دیدار حساس شریعت نوین و دهداری تیم‌های اول و دوم جدول را کوبل داوری لیگ برتری ما مهدی مرجان‌زاده، پوریا زحمتی و مهاجر سوت زدند.» وی با اشاره به چشم‌انداز هیئت فوتبال استان برای برگزاری این مسابقات در فصل آ‌ینده اظهار کرد: «سال بعد به دنبال برگزاری بازی‌ها با تعداد تیم‌های کمتر، اما کیفیت بالاتر هستیم. می‌خواهیم بازی‌ها را به صورت رفت و برگشت برگزار کنیم تا هم بر جذابیت‌های آن افزوده شود و هم کیفیتش بالا برود.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->